10 redenen waarom jij de rem op je creativiteit zet

10 redenen waarom jij de rem op je creativiteit zet

Herken je dat? Je wil je marketing gewoon lekker oppakken, daar stappen in zetten. En toch … doe je het niet. Terwijl je wel allemaal gave en creatieve ideeën hebt daarvoor. En je voelt ook dat die gewoon goed zouden gaan werken. Wat is het toch dat je dit niet doet? Ik geef in dit blog 10 redenen.

Je zet de rem op je creativiteit omdat:

  1. Je hebt niet geleerd zomaar te laten zien wat je allemaal kan en doet.

Dat noemen ze opscheppen. Opscheppen is niet oké. Lastig. Omdat laten zien wat je kan en doet onderdeel van je marketing is.

  1. Je twijfelt toch of je wel goed genoeg bent.

Dat komt vaak vanuit kijken naar anderen die je goed vindt. Onbewust ga ga jezelf vergelijken. En je denkt dan niet per se: ‘Dat kan ik ook!’ Of ‘Dat kan ik beter!’ Want als je dat dan gaat zou doen, speelt de eerste reden weer op. Meestal denk je dat die anderen het beter doen dan jij. En dus trek je de rem erop.

  1. Je bent bang voor de reacties die gaan komen.

Ja, en die ga je krijgen. Inderdaad. Maar niet per se negatief, al is dat wel wat je wellicht als eerste denkt. Wat zullen ze zeggen? Wat vind die en die ervan? Omdat je bang bent dat je negatieve reacties krijgt, laat je je creatieve uitspatting maar voor wat die is.

  1. Je kent alle techniek eromheen niet.

Met marketing is wel wat techniek gemoeid. Helemaal als je online je marketing doet. Je weet niet goed hoe het allemaal werkt. Op welke knoppen je moet drukken. Wat je precies moet doen. Dus je laat het er maar bij, maar baalt er wel een beetje van.

5. Je hebt eerder ervaren dat het niet echt succesvol is wat je doet.

Dus je hebt de stoute schoenen aangetrokken. Maar kreeg weinig tot geen reactie. Waardoor je de moed in de schoenen zonk. Je bent dus niet bepaald gemotiveerd om door te gaan met wat je nu doet.

6. Je kreeg eerder inderdaad een of een paar vervelende reacties.

Ook kan het zijn dat je de stoute schoenen aantrok en dat er inderdaad ‘vervelende’ reacties kwamen. Van mensen die je kent. Die ineens dachten; wat is ze nu toch aan het doen? Beter van niet hoor! En die dat ook tegen je zeiden. Waardoor jij denkt: inderdaad. Beter van niet!

7. Je durft niet te verkopen.

Jazeker, marketing heeft ook te maken met verkopen. Goede marketing is hier ondersteunend aan. Dat betekent ook dat je mag vertellen wat je te koop hebt en hoeveel dat kost. Maar ja, als je dat niet durft … hoe graag je het ook zou willen, dan zet je de rem erop.

8. Je hebt het gevoel dat het toch niets brengt.
Misschien ben je sowieso een goede bedenker van negatieve scenario’s. Dan kun je op voorhand ook al verzinnen dat je vast toch geen effect bereikt. Waarom zou je dan uberhaupt die creativiteit in gaan zetten?

9. Je bent bang dat je fouten maakt.

Dus dat je een spelfout maakt. Of meer spelfouten. Of dat de foto echt niet goed gaat zijn. Of meer. Deze reden is een hele vreemde, maar wel echt een reden waarom je de rem op je creativiteit kunt zetten.

10. Je bent bang voor het succes dat je creativiteit misschien brengt.

Want wat als je je creativiteit inzet en iedereen wil ineens je klant worden? Oh jee, dan heb je toch een probleem. Want hoe ga je iedereen bedienen? Hoe ga je alles regelen? Bang zijn voor het succes, kan je ook afremmen dus.

Ik ben benieuwd welke redenen voor jou herkenbaar zijn. Helaas is er maar één advies mogelijk om ervoor te zorgen dat die rem eraf gaat. Het toch gaan doen. Desnoods met een expert, een coach aan je zijde. En dat kan natuurlijk met mij. Wanneer jij en ik samen aan de slag gaan met jouw Meaningful Marketing, pakken we dit ook meteen op. De juiste teksten zorgen dat je je creativiteit veel maar durft in te zetten. Meer over Meaningful Marketing lees je hier.

Ik ga graag met je aan de slag!

Lieve groet, Marianne

(In het gratis e-book geef ik je ook verschillende tips die je helpen je creativiteit te boosten. Je kunt het hier aanvragen.)

 

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Energie en je business

Energie en je business

Energie en je business Als je mij al langer volgt, dan weet je dat energie een onderwerp is waar ik veel mee bezig ben. Om verschillende redenen. Ik neem het onderwerp zelfs mee in mijn trainingen en coachings, omdat ik het zo belangrijk vind. Het is namelijk jouw...

Mariannes Mail: bloedeerlijk over ondernemen en het leven, over marketing en over schrijven. Ontvangen? Schrijf je dan meteen in:

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld:

Voor meer inspiratie volg je mij op: