4 vragen om jouw aanbod te verwoorden in je tekst

4 vragen om jouw aanbod te verwoorden in je tekst

Wat voor bedrijf je ook hebt: marketing voer je omdat je aandacht wil vragen voor wat jij te bieden hebt. Daarom schrijf je die teksten, maak je video’s, sta je op die beurs, enzovoorts.
Je hebt prachtige producten of diensten te verkopen. Alleen kan dat verkopen op zich best lastig zijn: niet iedereen heeft het met de paplepel ingegoten gekregen.

Hoe kun je nu jouw aanbod het beste verwoorden of beschrijven? Dus zo, dat degene die je hoort of het leest denkt: oh, dat is voor mij?

Op zich is dit niet in 1 blog allemaal te vertellen, heel veel elementen spelen een rol. Maar ik geef je in dit blog 4 vragen die je voor jezelf kunt beantwoorden op papier, waardoor je zelf al met andere ogen naar je aanbod gaat kijken en meteen nieuwe invalshoeken voor je teksten krijgt (of je die nu schrijft of uitspreekt). En supergave schrijfoefening dus.

Ik geef het wel vaker aan. Als ondernemer transformeer jij het leven van je klant. Je aanbod, je werk of je product doet dat.
Probeer op elke vraag die ik je stel minstens 4 antwoorden te geven. Ik beloof je dat er alweer een nieuwe wereld voor je opengaat.

4 vragen

  1. Wat gebeurt er als de klant je aanbod koopt?
  2. Wat zal er niet gebeuren als de klant je aanbod koopt?
  3. Wat gebeurt er als je klant niet koopt?
  4. Wat gebeurt er niet als je klant niet koopt

De antwoorden op deze vragen lijken hetzelfde, maar je geeft er automatisch een net andere swung aan. Om je hierbij je helpen, geef ik je een voorbeeld.
Stel, je bent een business coach en jouw coaching zorgt ervoor dat de omzet van je klant groter wordt.

  1. Wat gebeurt er als de klant je aanbod koopt?
    Als je met mij in zee gaat, verhoog je je omzet met 25%
  2. Wat zal er niet gebeuren als de klant je aanbod koopt?
    Als je met mij in zee gaat, zul je niet meer hoeven zoeken naar manieren om je omzet te verhogen.
  3. Wat gebeurt er als je klant niet koopt?
    Als je niet met mij in ze gaat, zal er niets veranderen en blijf je zoeken naar manieren om je omzet te verhogen. Dat kost veel te veel tijd.
  4. Wat gebeurt er niet als je klant niet koopt
    Als je niet met mij in zee gaat, zal je omzet niet verhogen, en al zeker niet met 25%.

Nu jij. Heel veel succes met deze schrijfoefening.
Ik ben heel benieuwd naar de inzichten die je hierdoor krijgt.

Lieve groet, Marianne

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Gratis e-book om je creativiteit te boosten

gratis e-book marianne canters schrijfcoach blogexpert
Elke week (schrijf)inzichten en (ondernemers)inspiratie ontvangen? Schrijf je dan in voor Mariannes Mail

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: