Consistent bloggen in 10 stappen

Consistent Bloggen in 10 stappen
Het kan als zo’n enorme drempel voelen. Een blog schrijven. En daar dan ook nog eens steeds opnieuw de tijd voor nemen. Maar consistent bloggen is te trainen, net zoals schrijven te trainen is. Door het bloggen te trainen word je beter, terwijl je ondertussen ook nog waardevolle content deelt. Maar hoe pak je dit dan op?
Jouw mensen haken aan op waardevolle content. Daarmee bouw je een band op met de mensen die jij zo graag wil helpen met jouw diensten en/of producten. In dit blog geef ik je de 10 stappen die je helpen toch consistent te gaan bloggen. Je hoeft alleen maar steeds de 10 stappen te volgen. Hoe meer je dit traint, hoe makkelijker het gaat.
Komen ze:
Consistent bloggen: 10 stappen
- Plan (elke week of elke twee weken) tijd vrij in je agenda om je blog te schrijven. Als je dit niet doet, is de kans groot dat je het uitstelt erg groot. Pak je agenda en blok liefst elke week een paar uur. De tijdsinvestering die je doet verdien je serieus terug.
- Zorg dat je in de geblokte tijd niet wordt afgeleid. Het gaat om jou en je blog. Het artikel dat je gaat schrijven.
- Kies een onderwerp waar je over wilt schrijven. Een onderwerp dat van belang is voor jouw (toekomstige) klant – denk hierbij even aan de vraag die jou het meest wordt gesteld. In je blog geef je antwoord op die vraag.
- Neem een van je klanten in gedachten. Denk aan deze persoon als je dit blog gaat schrijven. Doe als het ware alsof je het alleen voor hem of haar schrijft. Omdat je klanten op elkaar lijken zullen ook andere klanten zich aangesproken voelen.
- Gebruik de voorbereiding van de Spoedcursus Bloggen. In deze spoedcursus geef ik je 3 manieren waarop je je tekst kunt aanvliegen. Die goede voorbereiding is zelfs meer dan het halve werk. Lees hier meer over de Spoedcursus.
- Schrijf het artikel van A tot Z uit. Lees tijdens het schrijven niet terug. Zo voorkom je dat je gaat herschrijven. Als je nu al gaat herschrijven, vertraag je je creatieproces. Het duurt dan alleen maar langer.
- Laat het artikel even liggen. Ga een kwartier iets anders doen. Ga buiten een blokje om. Verzet je gedachten. (Je kunt het ook een nacht laten liggen en de dag erna er verder mee gaan.) Het gaat erom dat je fris en fruitig naar je tekst gaat kijken. Als je er helemaal in zit, wordt het lastiger om te zien waar je je tekst kunt verbeteren.
- Herschrijf de tekst. De eerste versie is nooit meteen de beste. Doe ondertussen net of jij die klant bent, aan wie je in eerste instantie dacht: is het zo echt allemaal duidelijk?
- Wanneer het blog klaar is, zet je het op de blogpagina van je website. Zoek er sowieso een passende foto bij.
- Deel de link naar je blog op je socialmediakanalen. Hoeft niet allemaal tegelijk hoor, je kunt de link ook dag na dag ‘rondstrooien’. Zet er een tekst bij die aangeeft wat ze missen als ze het blog niet lezen: dat triggert altijd om het toch te lezen.
Hoe vaker je blogt, hoe beter je vindbaar bent. Hoe meer waardevolle content je te delen hebt, hoe liever mensen willen werken met jou. Dit werkt als een wet. De contentwet.
Inspirerende teksten schrijven, dat is ook zo’n wet. Hoe meer inspirerend jij bent, hoe meer je mensen zich met je verbonden voelen. Wil jij leren hoe je dit doet? Doe dan mee aan de ContentClass op 28 januari aanstaande: Teksten die het hart raken van je klant.
Zie ik je in mijn workshop?
Lieve groet, Marianne
10 marketingtips voor je boekverkoop
10 marketingtips voor je boekverkoop Wanneer je een boek schrijven op je bucketlist hebt staan, dan hoort daar nog iets bij. Namelijk je boek verkopen. Je boek verkoopt zich niet vanzelf. That is where the marketing comes in. Je wil natuurlijk dat je boek gelezen...
Marketing is verbinding maken. Hoe dan?
Marketing is verbinding maken. Hoe dan? Ik zie het helaas veel gebeuren. Ik noem het angstmarketing. Je moet aan van alles voldoen, volgens de experts, voor je marketing kunt doen. Je aanbod moet glashelder zijn, je moet een weggever hebben. Je moet een funnel die...
De Linda. van jouw branche … door je business blog?
De Linda. van jouw branche … door je business blog? Een eigen business blog. Een blog dat wekelijks of dagelijks door mensen wordt gelezen. Een blog dat wordt geraadpleegd als het nodig is. Een business blog is op deze manier als een eigen online magazine. Waarin jij...
Adres
Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop
0 reacties