Consistent content maken

Consistent content maken

Consistentie. Het is en blijft een lastig onderdeel van je marketing. Toch is consistentie van belang. In dit blog licht ik toe wat het consistent content maken en delen (en daardoor consistent aanwezig zijn) met je mensen doet. Dus de mensen voor wie jij van betekenis wil zijn met je expertise en bedrijf.

Herhaling

Consistent aanwezig zijn heeft op een dieper level alles te maken met de kracht van herhaling. Zoals je misschien weet is herhaling van een boodschap juist goed om zo in de mind van je publiek te komen. Het meest duidelijke voorbeeld zijn de tv reclames die je steeds voorbij ziet komen. En dus niet maar eenmalig. Omdat ze steeds worden herhaald, komen ze in je brein te zitten. Dat is hoe slogans en zelfs de tunes een plekje krijgen in je. ‘Omo wast door en door schoon’ zit na jaren en jaren nog steeds in mijn brein.

Consistent aanwezig zijn is ook herhaling

Consistent aanwezig zijn, en dus consistent content publiceren, drijft ook mee op de kracht van herhaling. Maar dan is het de herhaling van steeds opnieuw voorbijkomen. Ook al is de inhoud van je content anders, zeg je steeds andere dingen: toch kom je steeds voorbij. Een voorbeeld van mij: elke week plaats ik in mijn stories een overzicht van de blogs die die week zijn verschenen. Elke week publiceer ik een podcast, elke dag kun je stories zien, zeker 3 keer in de week plaats ik een bericht op mijn socialmediakanalen.

Dat consistent aanwezig zijn is dus ook herhaling. Herhaling van het feit dat ik er met mijn bedrijf en expertise ben.
Dit zorgt ervoor dat wanneer jij iemand spreekt die een boek wil schrijven voor zijn bedrijf, jij aan mij denkt. Of wanneer iemand wil weten hoe die nu goed kan bloggen, ook dan denk je aan mij. Wanneer iemand hulp wil bij zijn marketing, ook zo. Omdat ik steeds daarover deel in mijn content.

Herhaling van jou

En dat is dus het effect wat het consistent aanwezig zijn met je mensen doet. Waarbij je je boodschappen (in je blogs, video’s of wat je ook doet) steeds toespitst op dát waar jij die expert in bent en dat wat jij kunt betekenen voor die ander. Dit kun je zien als herhaling van jou. Steeds opnieuw kom jij op het netvlies van jouw mensen. Steeds opnieuw deel jij die relevante content, je kennis, je inzichten. Steeds opnieuw. Dat is hoe je het Omo-effect inzet voor jou.

Waarom is dat consistent aanwezig zijn toch zo lastig?

Twee redenen. Eén. Je hebt geleerd bescheiden te zijn. Jezelf niet zo op de voorgrond te zetten. Je bent snel bang dat je te salesy bent. Je hebt het idee dat iedereen het wel weet na drie keer en dat ze zich anders aan je gaan irriteren. Dat zet een rem op het consistent aanwezig zijn met interessante content.

Twee. Tijd. Als je er alleen al aan denkt, kun je al peentjes gaan zweten. Want: wanneer dan? Het is echt dé vraag die ik het meeste krijg. Hoe dan, wanneer dan, hoe plan ik dat in bij alles wat ik al moet doen? Het beste antwoord dat ik kan geven is: geef prioriteit aan je consistent aanwezig zijn. Je plant in wanneer je content maakt en houd je daaraan. Je maakt de content en publiceert. Bedenk een vast ritme als je dat fijn vindt. Ik neem elke dag tijd om content te maken. Ik zie dit inmiddels als een vast onderdeel van mijn werkdag. Zo mag jij je marketing ook zien. In een halfuurtje per dag kun je al zoveel doen!

Daarnaast pak ik altijd door als ik inspiratie heb en voel. Zo’n moment nut ik helemaal uit. Dit blog bijvoorbeeld schreef ik op een zaterdagochtend. Omdat ik dit nú wilde schrijven. En dan doe ik dit ook. En ga ik door met alles wat daarbij hoort. Zodat ik op dat moment ineens meer content maak waardoor ik ook nog mooi vooruit kan …

Plan dus tijd in. Zie het als vast onderdeel van je werkweek. Net zoals je administratie, bij wijze van.
IK schreef al eerder een aantal blogs met praktische tips over consistent content maken. De linken naar deze blogs (nog in de oude look and feel) vind je hier:

Consistent. Wat is dat dan?
Hoe kun je consistent content maken?
Consistent bloggen in 10 stappen

Wil jij nu ook net als ik zo’n consistente marketing voor je bedrijf gaan voeren? Dan kan dat. Check Meaningful Marketing, het 1 op 1 traject dat je met mij kunt doen. En vraag dan meteen een call aan zodat we kunnen kijken of we passen bij elkaar.

Ik ga graag met je aan de slag,

Lieve groet,

Marianne

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Proeflezers voor je boek

Proeflezers voor je boek

Proeflezers voor je boek Wanneer je hard aan het werken bent voor je boek, liefst met een professional erbij ;-), dan komt er ook het moment dat je je boek een proefronde gaat geven. Je laat het lezen door een aantal proeflezers. Proeflezers geven je feedback over hoe...

De Gouden Marketingregel

De Gouden Marketingregel

De Gouden Marketingregel Als zzp'er zoeken we er allemaal naar. Die Gouden Marketingregel. Die regel die zegt: als je dit doet, dan heb je instant succes. Als je de nieuwsbrieven op die manier schrijft, als je je funnel op deze manier bouwt, als je in je salespage...

Mariannes Mail: bloedeerlijk over ondernemen en het leven, over marketing en over schrijven. Ontvangen? Schrijf je dan meteen in:

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld:

Voor meer inspiratie volg je mij op: