Content hergebruiken

Hergebruiken van content

Over het hergebruiken van content heb je vast wel eens gehoord. Hiermee wordt bedoeld: content die je al gemaakt hebt – oudere berichten of oudere blogs – opnieuw inzetten. Zodat je niets nieuws hoeft te bedenken. Dat stond ook bij mij voor vandaag ook op het plan.

Ik dook daarvoor in mijn blogarchief en verloor al vrij snel de tijd uit het oog. Wat een leuke en fijne blogs schreef ik toch! Serieus, dat gevoel kreeg ik echt. En wat ik toen schreef, geldt nu nog steeds.

Het fijne hiervan is, dat ik tijdens het teruglezen steeds opnieuw bevestigd werd in de weg die ik ben ingeslagen met mijn bedrijf. De principes die ik daarachter hanteer, de manieren waarop ik werk, de methode waar ik over spreek. Alles. In meer persoonlijke blogs waar ik keuzes toelicht, ook die resoneren nog helemaal. Wauw. Een extra leuk voordeel dus als het content wil hergebruiken.
Is wat je toen schreef en publiceerde, nog steeds inhoudelijk ondersteunend aan jouw werkwijze en de visie die je hebt op je bedrijf? Loop het gewoon eens na.

Waarom zou je eigenlijk content hergebruiken?

Tijdgebrek

Bij mij was het omdat ik meende te hebben. Gisteren liep mijn dag anders, en liepen de zaken niet zoals ik ze graag had zien lopen. Dat kostte aardig wat tijd. En dat niet alleen, het kostte me ook aardig wat energie, die ik weer even bijtanken moest. Tijd krijg je niet terug. Dus ik wilde een ouder blog erbij pakken, en dat updaten om opnieuw te publiceren en onder jullie aandacht te brengen. Je kunt het dus doen als je tijdgebrek hebt – verlies jezelf dan niet in je content, zoals ik dat deed … 😉 – Uiteindelijk viel het tijdgebrek mee, ik schreef alsnog dit blog.

Actualiseren

Een andere reden om content opnieuw in te zetten, is dus omdat je verouderde blogs dan kunt actualiseren. Misschien zijn er wetswijzigingen waar je mee te maken hebt gehad in jouw branche, waardoor een ouder blog niet meer klopt. Misschien heb je zelf nieuwe inzichten gekregen. Je leert altijd bij als ondernemer en expert. Daar geloof ik ook heilig in. Dus ik duik er zelf ook nog eens in: waarbij ik wat kritischer ga kijken naar wat ik eerder schreef.

Optimaliseren

Het kan zijn dat je eerder nooit iets (of weinig) met SEO hebt gedaan. Daarmee bedoel ik: het optimaliseren van je blogs zodat de zoekrobots van Google makkelijk kunnen herkennen waar je blogs over gaan – even heel kort uitgelegd. Zodat je blog wordt meegenomen in de zoekresultaten waar je ook graag bij wil staan. Op deze manier kun je je content ook weer hergebruiken. Je optimaliseert het en vraag er opnieuw aandacht voor.

Dus gebrek aan tijd? Is er de laatste jaren veel veranderd of heb je nog veel blogs die niet voor de zoekrobots van Google zijn geoptimaliseerd? Zet het hergebruiken van oude blogs dan in je actieplan.

Succes, Marianne

PS: even geleden interviewde ik Robin Boom van OnlineRoots over SEO. Dat blog volgt binnenkort!

 

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Gratis e-book om je creativiteit te boosten

gratis e-book marianne canters schrijfcoach blogexpert
Elke week (schrijf)inzichten en (ondernemers)inspiratie ontvangen? Schrijf je dan in voor Mariannes Mail

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: