Content schrijven. Wat doet dat met jou?

Wat het maken en schrijven van content met jou als ondernemer doet

Een van de mooiste ontwikkelingen die mij steeds opvalt wanneer mijn klanten aan de slag gaan met het (zelf) schrijven van hun blogs en socialmediaberichten, is dat er vanbinnen beweging ontstaat. Liever nog noem ik het een onderstroom. In het onderbewuste komt een stroom op gang, die alles te maken heeft met hun bedrijf. 

Jouw (toekomstige) klanten zijn vrienden: schrijf voor hen

Wanneer jij gaat nadenken over de blogs die je kunt schrijven en de posts die je kunt maken voor op je social media – en je pakt die pen of die laptop erbij, om het ook te gaan doen – druk je als het ware op een startknop. Een startknop in jezelf. Door te schrijven alsof je de persoon voor wie je schrijft ook voor je ziet, schrijf je op een ander level. Dat kan door bijvoorbeeld te doen of je een brief schrijft naar vriend of vriendin die je wil helpen.
Wanneer je dan jezelf elke dag opnieuw de vraag stelt wat jij kunt schrijven en delen, zodat die vriend of vriendin ook weer blij wordt, dan ga je helemaal los … De startknop is ingedrukt en springt niet zomaar meer uit. Zo breng je de onderstroom op gang.

De onderstroom geeft richting aan je bedrijf

Jij schrijft en publiceert. Er ontstaat actie op je kanalen en je websites. Verkeer komt op gang.
En terwijl jij elke dag met jouw online aanwezigheid steeds opnieuw jouw mensen blij maakt, ga jij voelen waar jij zelf ook heel blij van wordt. Je voelt welke aspecten van jouw bedrijf en ondernemerschap je blij maken. Je ontdekt welke onderwerpen je gaaf vindt om uit te werken en waar je dus graag meer en vaker aandacht aan zou willen geven. Belangrijke ontdekkingen.

– “Ja, maar Marianne: dat weet ik zo ook wel …”
– “Oké. Goed. Maar, laat je dat dan ook zien? Of wacht je nog ergens op?”

De ontdekkingen die jij doet zodra je op de startknop drukt, zijn het goud in jou. Dat zijn de ontdekkingen waar je meer focus aan kunt geven en waar jij binnen jouw bedrijf kunt innoveren.

Omdat je blijft schrijven en delen, groeien de mensen die blij van jou worden met je mee. Natuurlijk haken er ook mensen af: zij stapten dus in op iets wat zij interessant vonden, maar jij uiteindelijk minder leuk. Dat is niet erg. Want hoe meer aandacht jij aan de leuke aspecten kunt geven, hoe meer leuke en enthousiaste energie je uitstraalt. In het schrijven én in het delen van je content. En dat is waar alles natuurlijk om draait: want daar haken weer nieuwe mensen op aan, nieuwe volgers én nieuwe klanten. Dat is de weg die jij met jouw bedrijf moet gaan dus. Wetende dat jij je zelf steeds blijft ontwikkelen en dat het zo altijd stromend verdergaat. Gooi er tussentijds dus ook die rem niet op, als je die voelt, maar schrijf daar doorheen.

Het schrijven en maken van content geeft richting aan  jouw groei

Dus: speciaal voor die ondernemers die nu ergens op lijken te wachten; die het idee hebben dat ze eerst een lijn helder moeten hebben; die het idee hebben dat ze eerst precies moeten weten welke richting ze uitgaan, vóór ze letters kunnen publiceren: stop met wachten. Start met creëren. Content creëren.

Ga blogs schrijven. Blijf blogs schrijven. Ga content maken. Blijf content maken. Vertel dat nieuwe verhaal, zoals jij denkt dat het is. Spreek die nieuwe klant aan die je nu denkt te willen helpen. Onderzoek wat er gebeurt, onderzoek hoe het voelt. Leg je weg uit in een blog.
Zorg dat je zichtbaar wordt en blijft. Niet eens alleen voor die volgers en toekomstige nieuwe klanten, maar vooral voor jou. Zodat je die onderstroom op gang brengt, gaat voelen waar je heel wil gaan en zo de stroom aan het stromen houdt.

Stap je ook in de schrijf- en creatieflow?
Liefs, Marianne

Snel schakelen? Start met dat blog: Spoedcursus Bloggen 

Ik heb er zin in!
X. M.

 

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Gratis e-book om je creativiteit te boosten

gratis e-book marianne canters schrijfcoach blogexpert
Doelstellingen vierde kwartaal

Doelstellingen vierde kwartaal

Doelstellingen vierde kwartaal Het gaat beginnen: Q4. Oftewel het vierde kwartaal. Heb jij al je doelstellingen geformuleerd? Passend bij het plan dat je maakte voor 2020? Aangepast naar aanleiding van de Corona-situatie? Want er is natuurlijk wel veel veranderd na we...

Elke week (schrijf)inzichten en (ondernemers)inspiratie ontvangen? Schrijf je dan in voor Mariannes Mail

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: