Contentlijnen in je contentstrategie

Contentlijnen in je contentstrategie

In het blog Jezelf profileren als expert: 4 tips gaf ik je tips die je helpen bij je profilering als expert. In dit blog vertel ik  je meer over het kiezen van contentlijnen in je contentstrategie. In dit geval: die te maken hebben met je expertise. Lees in dit blog wat contentlijnen zijn, hoe die je helpen bij het regelmatig publiceren van je content (in plaats van af en toe) én welke vragen je praktisch vooruithelpen bij het uitwerken van jouw gekozen expert-contentlijn.

Contentlijnen, wat zijn dat?

Contentlijnen zijn als categorieën. Als schrijfcoach en contentstrateeg hanteer ik sowieso 2 expert-contentlijnen. Het schrijven van je boek en het opzetten en schrijven van een succesvol business blog. Dat houdt in dat ik de content die ik maak, dus blogs en socialmediaberichten, mijn video’s en stories altijd ophang aan een van deze 2 lijnen. (Of de andere die ik heb – waarschijnlijk weet jij inmiddels welke dit dan zijn.)

Het kiezen van een aantal contenlijnen (niet te veel, anders kan het voor jou en je publiek lastig worden om je te begrijpen) helpt je je content een bepaalde richting in te sturen. Een richting die jij graag in wil.
Stel, je bent bakker en bruidstaarten zijn je passie. Liefst zou je bekend willen staan als dé bruidstaartenexpert van Nederland.
Dan zorg je dat je sowieso een contentlijn bruidstaarten hebt, waarin jij je expertise op dat gebied laat zien. Je schrijft dus blogs over bruidstaarten en maakt video’s en foto’s die hiermee te maken hebben. Je zorgt ervoor dat deze contentlijn het meeste aandacht krijgt en niet zomaar af en toe een keer: je gaat hier consequent en structureel mee aan de slag.

Contentlijnen helpen je bij het vinden van een structuur

Het werken met contentlijnen helpt je bij het hanteren van een bepaalde structuur. Zo kun je ervoor zorgen dat je elke maandag, woensdag en vrijdag bruidstaartencontent publiceert. Als je zo je contentlijnen over de week verdeelt, dan weet je wat je wanneer maken en plaatsen kunt. Wanneer je ervoor kiest om content te batchen, dus veel content te maken in een bepaalde periode zodat je vooruit kunt plannen, dan kun je dus ook batchen op contentlijn.
Je plant bijvoorbeeld 3 dagen in waarop je alleen maar blogs schrijft over bruidstaarten, foto’s maakt van bruidstaart(ontwerpen) en bijvoorbeeld video’s van jezelf terwijl je taarten maakt. Je zit dan helemaal in die contentlijnflow.

De vragen zijn nu dus: welke expert-contentlijnen zou jij aandacht willen geven?
En als je die hebt, hoe pak je dat dan aan?

Als je het moeilijk vindt om hier antwoord om te geven, gebruik dan de volgende vragen als oefening.

Vul je contentlijn in door de volgende vragen te beantwoorden:

  1. Wat voor foto’s kun je maken? Van het onderwerp? Van jou bezig met het onderwerp?
  2. Wat voor blogs kun je schrijven? (Onderwerpen)
  3. Welke socialmediaberichten kun je maken?
  4. Wat voor video’s kun je maken?
  5. Welke quotes passen bij de contentlijn?
  6. Kun je interviews houden? Met wie?
  7. Zijn er onderzoeken die mogelijk interessant zijn voor je mensen?

Nu jij. Ik ben heel benieuwd; voor welke expert-contentlijn kies jij? Deel je het in een reactie? Vind ik echt heel leuk om te weten van je!

Lieve groet en succes, Marianne

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Gratis e-book om je creativiteit te boosten

gratis e-book marianne canters schrijfcoach blogexpert
Elke week (schrijf)inzichten en (ondernemers)inspiratie ontvangen? Schrijf je dan in voor Mariannes Mail

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: