Dat heb ik toch al gedeeld?

Dat heb ik toch al gedeeld?

Ik ben in gesprek met een van de ondernemers die ik coach bij het inzetten van haar (online) marketing voor haar bedrijf. Het gaat over de onderwerpen waar zij blogs over kan schrijven of video’s over kan opnemen. We bespreken verschillende suggesties, waarvan een aantal al eerder zijn opgepakt en gepubliceerd. ‘Maar moet ik daar dan weer over schrijven? Ik heb dat toch al gedeeld? Ik heb er toen al van alles over gezegd.’ De kans dat jij hier ook zo over denkt is aanwezig, dus vandaar dat ik graag dit blog schrijf.
Ik ga je in dit blog vertellen waarom het wel klopt wat je zegt, maar waarom je dit toch kunt (en zelfs vaker moet) doen.

Het gaat niet om jouw leven en beleving, maar om die van jouw mensen!

Het gekke is dat we, als we content creëren, vaak ergens het idee hebben dat we de enige zijn die dit doet – terwijl we weten dat dat niet zo is. Maar toch gaan we ervan uit dat iedereen dus altijd alles ziet wat we doen. En dat iedereen dat ook nog eens onthoudt. We gaan er ook vanuit dat iemand, die pas een jaar later aan jou diensten of producten toe is, ook al dus weet wat jij allemaal hebt gedeeld. Dat is de aanname die je kennelijk onbewust doet als je zegt: Ja maar, dat heb ik toch al gedeeld?

Ik ga deze aanname graag voor je tackelen. Waarbij Lieze de persoon is voor wie jij de content maakt. Ik hoop je hiermee 4 inzichten te geven die je helpen begrijpen dat je bestaande content echt vaker mag delen.

  1. De wereld van de mensen voor wie jij content maakt, bestaat niet uit jouw wereld, maar uit hun wereld, vol met heel veel andere prioriteiten en mensen. Dat houdt in dat de kans dat jij op het juiste moment voor Lieze jouw interessante stappenplan deelt, klein is. Lieze kan dus goed jouw stappenplan, dat gewoon supergoed is, hebben gemist. Ze heeft het gewoon nooit onder ogen gehad. En als jij er niet opnieuw een keer aandacht aan geeft, zal dat ook niet zomaar gebeuren.
  2. Het kan zijn dat Lieze pas een jaar nadat jij jouw stappenplan hebt gemaakt, op zoek gaat naar een stappenplan als het jouwe. Ze was er eerder gewoon niet aan toe. Afhankelijk van hoe gericht jij SEO inzet en afhankelijk van hoe belangrijk jij het stappenplan op social media hebt gemaakt, gaat zij het stappenplan bij jou niet vinden. Lieze krijgt het niet onder ogen. Ook omdat jij het er verder niet meer over hebt. Want: je had het al eens gedeeld.
  3. Misschien was Lieze wel eerder geïnteresseerd in je stappenplan geweest, als je het een andere invalshoek had gegeven. Nu waren Piet en Merel wel geïnteresseerd, maar Lieze zag het toen niet zo. Dus door content opnieuw te delen, en een nieuwe invalshoek te geven die wel bij Lieze en weer andere mensen past, kan Lieze alsnog met jouw fijne stappenplan aan de slag. Omdat jij het gewoon opnieuw aandacht geeft.
  4. Lieze is niet een type die meteen na één keer iets zien, er ook iets mee gaat doen. Soms moet ze het een paar keer zien, voor ze er echt mee aan de slag wil gaan. Het werkt bij haar gewoon zo. Ze gaat het pas lezen als het vaker onder ogen is gekomen.

Laat deze 4 inzichten even goed op je inwerken en ga dan aan de slag. Kijk naar de content die je eerder maakte. Geef die eventueel een nieuw jasje en deel het gewoon opnieuw. En over een tijdje weer …

Be of service, creëer content die ertoe doet en die jouw mensen oprecht helpt en inspireert. En wees niet bang om content te herhalen. Je mensen zullen je dankbaar zijn!

Lieve groet, Marianne

PS: Op 11 en 17 februari geef ik de gratis online workshop ‘Aantrekkelijk voor nieuwe klanten’. Doe zeker mee als jij wil ontdekken hoe je ervoor zorgt dat je zó aantrekkelijk wordt voor nieuwe klanten, dat zij jou bellen om met jou te gaan werken (of jouw producten in huis willen hebben.) Jouw mensen kunnen en willen niet meer om je heen.
Ja, ik doe mee met de gratis online workshop!

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Instagram Stories: waarom?

Instagram Stories: waarom?

Instagram Stories: waarom? Als je nog geen Instagram Stories in je marketingstrategie hebt opgenomen, omdat je je daar nog niet bewust in hebt verdiept, dan ga ik je nu 9 redenen geven waarom ik je adviseer dat wel te doen. Allereerst; ik ben groot fan. Ik maak al een...

Mariannes Mail: bloedeerlijk over ondernemen en het leven, over marketing en over schrijven. Ontvangen? Schrijf je dan meteen in:

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld:

Voor meer inspiratie volg je mij op: