De Gouden Marketingregel

De Gouden Marketingregel
Als zzp’er zoeken we er allemaal naar. Die Gouden Marketingregel. Die regel die zegt: als je dit doet, dan heb je instant succes. Als je de nieuwsbrieven op die manier schrijft, als je je funnel op deze manier bouwt, als je in je salespage deze woorden gebruikt … Als je posts vooral gaan over … Lieverd, instantsucces door het toepassen van één regel bestaat niet. Ik leg het uit.
- Wat voor de ene professional werkt, hoeft niet ook voor de andere professional te werken
Het kan zomaar zijn dat je aardig wat marketing- en/of businessdeskundigen volgt op social media of hun nieuwsbrieven leest. Vaak vertellen zij over wat succesvol werkt bij hun klanten. Je zou denken dat dat dan de gouden regel is. Maar wat voor de ene professional werkt, hoeft niet ook voor de andere te werken. Er zijn veel meer factoren die een rol spelen van invloed op het succes. Als het bij de ene werkt om steeds opnieuw interessante online workshops en webinars te geven, hoeft dat bij jou nier per se ook zo te zijn. Want misschien heb jij gewoon helemaal niets met het kijken in de camera van je laptop, daarin te teachen en vervolgens te verkopen. Ben jij veel meer een kei in het schrijven van converterende nieuwsbrieven, en vind je dat veel leuker om te doen.
- Wat voor het ene publiek werkt, hoeft niet ook voor jouw publiek te werken
Iedere professional trekt eigen mensen aan. Mensen die op een bepaalde manier lijken op die pro, dus in dit geval op jou. Misschien maak jij allemaal podcasts die het fantastisch doen en waar je veel klanten uit haalt, omdat jouw publiek graag podcasts luistert. Dat is goed. Maar maak je allemaal video’s omdat je hoort dat je dat moet doen, van iemand die dat met succes doet, dan betekent dat niet dat jouw publiek het leuk vindt om ook video’s naar te kijken. Jouw publiek kan echt iets anders nodig hebben. (Waarbij ook binnen je publiek verschil kan zijn.)
- De ene salesfunnel is de andere niet
Nog zo een. De salesfunnel. Het was echt even een ding in zzp-marketingland. Als je geen funnel had, telde je niet mee. Maar een funnel is niet zomaar iets. Er is niet één formule die succesvol is voor iedereen! Het succes van de funnel is helemaal afhankelijk van jouw publiek, hoe goed je dat publiek kent en hoe goed jij je content en aanbod afstemt op hen. Een gouden regel is er dus niet.
- Wat de een wil, wil de ander niet
Je hebt mensen die graag nieuwsbrieven ontvangen. En je hebt mensen die er 3 lezen en weer gaan. Je hebt mensen die graag op Instagram zitten. En die daar helemaal niet zijn. Je hebt mensen die gratis content slurpen. En je hebt zij die gewoon betalen voor input die gericht is op hen.
Een Gouden Marketingregel die zorgt voor succes? Ik noem die dan: the action rule. In actie komen. Niet beginnen bij leren en onderzoeken. Maar beginnen bij te doen. En ondertussen leren, onderzoeken en bijsturen, vanuit de acties die je oppakt en de reacties van je publiek.
De actieregel dus.
Wil jij samen met mij in actie komen om jouw publiek het beste te geven en voor jouw klanten oprecht van betekenis te zijn? Dat kan met Meaningful Marketing. Een 6 maanden 1 op 1 coachtraject. Meer informatie lees je hier: Meaningful Marketing – Marketing van betekenis
Lieve groet, Marianne
STOP jezelf te boycotten (alleen lezen als jij ook altijd 100.000 ideeën hebt)
“Aaarrggghh, dan kan ik zo boos worden op mezelf. Waarom doe ik het dan niet? Ik wéét dat ik het kan. Maar kom gewoon niet in die actie of maak het niet af. Zo frustrerend. En helemaal als ik het idee alsnog bij iemand anders, uitgewerkt en wel voorbij zien komen...
Hoe blijf je na de vakantie in de power die je voelt?
Hoe zorg je dat je in je eigen power blijft, zo na de vakantie? Na de vakantie lijkt het wel (en het is voor de meeste mensen ook écht zo), dat al die ondernemende collega’s van je zich helemaal enthousiast en vol goede moed op hun socialmedia-aanwezigheid storten. Je...
Je creativiteit omzetten in meer omzet en winst
Als ondernemer ben je creatief. Je denkt na over de markt, over je klanten. Je ontwikkelt nieuwe diensten en producten. Je ontwikkelt ideeën om je te onderscheiden van je concurrenten om de aandacht van je doelgroep te trekken. En in je werk zelf ben je ook creatief:...
Schrijf in en krijg het e-book '22 ideeën om je creativiteit te boosten' cadeau!
Adres
Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop
0 reacties