De Gouden Marketingregel

De Gouden Marketingregel

Als zzp’er zoeken we er allemaal naar. Die Gouden Marketingregel. Die regel die zegt: als je dit doet, dan heb je instant succes. Als je de nieuwsbrieven op die manier schrijft, als je je funnel op deze manier bouwt, als je in je salespage deze woorden gebruikt … Als je posts vooral gaan over … Lieverd, instantsucces door het toepassen van één regel bestaat niet. Ik leg het uit.

  1. Wat voor de ene professional werkt, hoeft niet ook voor de andere professional te werken

Het kan zomaar zijn dat je aardig wat marketing- en/of businessdeskundigen volgt op social media of hun nieuwsbrieven leest. Vaak vertellen zij over wat succesvol werkt bij hun klanten. Je zou denken dat dat dan de gouden regel is. Maar wat voor de ene professional werkt, hoeft niet ook voor de andere te werken. Er zijn veel meer factoren die een rol spelen van invloed op het succes. Als het bij de ene werkt om steeds opnieuw interessante online workshops en webinars te geven, hoeft dat bij jou nier per se ook zo te zijn. Want misschien heb jij gewoon helemaal niets met het kijken in de camera van je laptop, daarin te teachen en vervolgens te verkopen. Ben jij veel meer een kei in het schrijven van converterende nieuwsbrieven, en vind je dat veel leuker om te doen.

  1. Wat voor het ene publiek werkt, hoeft niet ook voor jouw publiek te werken

Iedere professional trekt eigen mensen aan. Mensen die op een bepaalde manier lijken op die pro, dus in dit geval op jou. Misschien maak jij allemaal podcasts die het fantastisch doen en waar je veel klanten uit haalt, omdat jouw publiek graag podcasts luistert. Dat is goed. Maar maak je allemaal video’s omdat je hoort dat je dat moet doen, van iemand die dat met succes doet, dan betekent dat niet dat jouw publiek het leuk vindt om ook video’s naar te kijken. Jouw publiek kan echt iets anders nodig hebben. (Waarbij ook binnen je publiek verschil kan zijn.)

  1. De ene salesfunnel is de andere niet

Nog zo een. De salesfunnel. Het was echt even een ding in zzp-marketingland. Als je geen funnel had, telde je niet mee. Maar een funnel is niet zomaar iets. Er is niet één formule die succesvol is voor iedereen! Het succes van de funnel is helemaal afhankelijk van jouw publiek, hoe goed je dat publiek kent en hoe goed jij je content en aanbod afstemt op hen. Een gouden regel is er dus niet.

  1. Wat de een wil, wil de ander niet

Je hebt mensen die graag nieuwsbrieven ontvangen. En je hebt mensen die er 3 lezen en weer gaan. Je hebt mensen die graag op Instagram zitten. En die daar helemaal niet zijn. Je hebt mensen die gratis content slurpen. En je hebt zij die gewoon betalen voor input die gericht is op hen.

Een Gouden Marketingregel die zorgt voor succes? Ik noem die dan: the action rule. In actie komen. Niet beginnen bij leren en onderzoeken. Maar beginnen bij te doen. En ondertussen leren, onderzoeken en bijsturen, vanuit de acties die je oppakt en de reacties van je publiek.
De actieregel dus.

Wil jij samen met mij in actie komen om jouw publiek het beste te geven en voor jouw klanten oprecht van betekenis te zijn? Dat kan met Meaningful Marketing. Een 6 maanden 1 op 1 coachtraject. Meer informatie lees je hier: Meaningful Marketing – Marketing van betekenis

Lieve groet, Marianne

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Energie en je business

Energie en je business

Energie en je business Als je mij al langer volgt, dan weet je dat energie een onderwerp is waar ik veel mee bezig ben. Om verschillende redenen. Ik neem het onderwerp zelfs mee in mijn trainingen en coachings, omdat ik het zo belangrijk vind. Het is namelijk jouw...

Mariannes Mail: bloedeerlijk over ondernemen en het leven, over marketing en over schrijven. Ontvangen? Schrijf je dan meteen in:

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld:

Voor meer inspiratie volg je mij op: