De Linda. van jouw branche … door je business blog?

De Linda. van jouw branche … door je business blog?

Een eigen business blog. Een blog dat wekelijks of dagelijks door mensen wordt gelezen. Een blog dat wordt geraadpleegd als het nodig is. Een business blog is op deze manier als een eigen online magazine. Waarin jij artikelen schrijft en publiceert die jouw mensen helpen. Waardoor je mensen graag op jouw website komen. En dus graag bij jou.

Dat was mijn droom. Mijn gedachte achter het consistent publiceren van een blog. En het is wat uiteindelijk gebeurd. Heel veel bezoekers vinden de weg naar dit blog en uiteindelijk naar mij (de afgelopen 30 dagen meer dan 2000 weer. WAT? Ja, 2057 om precies te zijn).

Ik geniet daarvan. Zo fijn om op deze manier van betekenis te kunnen zijn …

Hoe zou dat zijn voor jou?

Zo’n website met een eigen business blog dat dagelijks zorgt dat er mensen komen lezen bij jou? Deze mensen komen niet alleen lezen, maar ze komen ook terecht in jouw vibe. In het gevoel dat hoort bij jou, vanwege de look en feel van de omgeving die je business blog draagt. En wanneer dat gevoel een fijn gevoel is, dan komen ze er nog vaker met veel plezier terug. Je deelt informatie die er echt toe doet én die vibe voelt ook nog goed.

Stel je voor. Jij als de Linda, de Wendy, de Jan, de Marie Claire of de Elle van jouw branche. Het online go-to-magazine waar jouw mensen graag hun tijd doorbrengen. Ze nemen het op in hun rijtje van ‘zondagochtendleesvoer’: de weekendbijlage van de krant, het magazine dat in de brievenbus valt, het lokale krantje van afgelopen week, wat artikelen uit het favoriete vakblad en dan hop, even online om de artikelen te lezen die jij schreef. Dat is toch vet? Tenminste, dat vind ik wel. Ze praten erover met gelijkgestemden, ze vertellen over je artikelen en over jou. Ze sturen je artikelen door  …

Dat zou dus jouw blog kunnen zijn.
Hoe pak je dat nu aan?

Bouwen aan je business blog in 6 stappen

  1. Allereerst zorg je dat je in actie kunt komen. Daarmee bedoel ik dat je ervoor zorgt dat er op je website een pagina komt waarop je steeds blogs kunt gaan publiceren.
  2. Ten tweede ga je goed nadenken over ‘wie’ jij in de branche dan zou willen zijn. De namen die ik noem hebben allemaal een eigen bladformule. Jij kunt dit vertalen naar een business blog formule: wat wil je met je business blog bereiken? Dit is natuurlijk ondersteunend aan wat je met je bedrijf wil bereiken. Dit schrijf je uit.
  3. Schrijf ook in je businessblogformule: wat is je missie, je centrale boodschap en voor wie is het blog bedoeld? Ook dit schrijf je uit. En het antwoord op wie zit natuurlijk in de mensen die jij met je bedrijf ook graag wil helpen.
  4. In dezelfde formule leg je de huisstijl van je blog vast (helemaal passend bij je website). Denk dus aan design, lettertype en kleur maar ook de rubrieken (categorieën) en de opbouw van de artikelen leg je vast. (Foto, opmaak linken, quotes, enzovoorts.) De look en feel van het artikel op zich.
  5. Dan bepaal je voor jezelf de verschijningsfrequentie. Dat is natuurlijk anders dan in een magazine. Een magazine verschijnt wekelijks of maandelijks en staat dan vol artikelen.
    Ieder blog in je business blog is een artikel. Als jij op deze manier de Linda. van je branche wil worden, is het slim om dus het schrijven en publiceren van blogs hoog op je prioriteitenlijst te zetten en hier consistent in te zijn.
  6. Hoe zorg je ervoor dat je mensen weten dat je een nieuw blog hebt geschreven? Dat kan op verschillende manieren. Je zet je social media in. Mensen kunnen ook inschrijven op je nieuwsbrief misschien waarin je vertelt welke artikelen nieuw verschenen zijn. En wat ook kan is dat mensen zich op de hoogte laten houden door een rss-seintje te willen ontvangen.
    Ook dit leg je vast. En natuurlijk ga je dit ook allemaal mogelijk maken.

Let op, nog even in de herhaling: natuurlijk ga je dit allemaal mogelijk maken. Maar zorg je er vooral voor dat je in ieder geval aan het schrijven bent.

Cool toch?

Wil jij snel aan de slag met het schrijven van die artikelen? Zorg dat dan je de Spoedcursus Bloggen in huis hebt. Je hebt dan alles wat je nodig hebt en kunt er meteen mee aan de slag.

Lieve groet, Marianne

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Proeflezers voor je boek

Proeflezers voor je boek

Proeflezers voor je boek Wanneer je hard aan het werken bent voor je boek, liefst met een professional erbij ;-), dan komt er ook het moment dat je je boek een proefronde gaat geven. Je laat het lezen door een aantal proeflezers. Proeflezers geven je feedback over hoe...

De Gouden Marketingregel

De Gouden Marketingregel

De Gouden Marketingregel Als zzp'er zoeken we er allemaal naar. Die Gouden Marketingregel. Die regel die zegt: als je dit doet, dan heb je instant succes. Als je de nieuwsbrieven op die manier schrijft, als je je funnel op deze manier bouwt, als je in je salespage...

Mariannes Mail: bloedeerlijk over ondernemen en het leven, over marketing en over schrijven. Ontvangen? Schrijf je dan meteen in:

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld:

Voor meer inspiratie volg je mij op: