De magische kracht van je businessblog

De magische kracht van je businessblog

Elke dag komen er wel mensen naar mijn website om te kijken en te lezen. Ze lezen het nieuwste blog of ze zoeken binnen de blogs naar een blog over een onderwerp waar ze meer van willen weten. Dat is ooit wel eens anders geweest. Lange tijd kwam er bijna niemand! Hoe zit dat bij jou?

Dat er niemand kwam was logisch. Ik schreef geen blogs en was matig online zichtbaar op social media. Ik werkte voor mijn klanten en dat was vooral mijn ding. Want hoezo zou ik voor mijn eigen bedrijf gaan bloggen? Ik zag in die tijd zelf het belang nog niet. Hoe anders is dat nu.

Op je website is het only you en je kwaliteit

Je website is de plek waar je (toekomstige) klanten alles over jou kunnen vinden. Natuurlijk zien ze veel voorbijkomen op social media (als je daar veel doet), maar op die kanalen ga je gemakkelijk – heel eerlijk gesproken – op in de massa die daar ook van alles post. (Tenzij je zorgt dat je echt op gaat vallen en jezelf onderscheidt van de rest.)
Op jouw website is het only you. Dat is je showcase. Daar kunnen je mensen dieper in jou duiken, in wat je voor hen betekenen kunt. En op basis van het totale plaatje, gaan ze wel of niet met jou of jouw producten werken.

Nog even deze toevoeging ook: je kunt je op een socialmediakanaal super profileren, maar als je (toekomstige) klanten naar je website surfen en het is daar een slecht verzorgde en weinig inhoudelijke boel, dan zal het gros van die mensen toch even achter de oren gaan krabben.

Natuurlijk is e.e.a. afhankelijk van wat je verkoopt, dat begrijp ik maar al te goed. En hoe je alles inricht om jezelf en je diensten of producten heen. Het is dus logisch dat je wat dat betreft misschien naar de gouden formule zoekt. Ik kan je vertellen dat dat zoeken lang gaat zijn, als je de magische kracht van een business blog niet gebruikt.

Zet jouw kennis centraal

De magische kracht van het businessblog. Het blog voor je bedrijf. Mijn advies is niet zoeken naar die gouden formule, maar centraal stellen wat jij kunt delen en vertellen om jouw mensen te helpen, te inspireren en te motiveren. Daar begint je succes. Je businessblog is de perfecte spot voor jou om aan je succes te werken en voor je mensen om jou en je expertise te leren kennen.
Jouw businessblog is natuurlijk op jouw website te vinden. En, zoals gezegd, daar is nog meer te vinden over jou. De mensen die daar komen, komen terecht in jouw energie, in jouw sfeer. En als die bij ze past, beslissen ze dat dit de plek is waar ze voorlopig moeten zijn. Helemaal omdat wat jij daar deelt, ook nog eens oprecht voor ze van toepassing is.

Ergens geldt hetzelfde voor de socialmediakanalen waar jij je laat zien – als je dat voldoende doet – ook daar gaat het om inhoud en sfeer. Met wat je op de kanalen laat zien, maak je het allemaal nog met wat persoonlijker (en al helemaal als je stories inzet). Maar als je nu denkt: oeps – ook dat is iets wat ik (nog) niet goed doe, verleg dan je focus naar dat blog. Ik leg het uit waarom.

De magische kracht van je blog ligt in nog veel meer aspecten.
Wanneer je het bouwen van een businessblog als uitgangspunt neemt, dan is goede inhoud delen hét uitgangspunt. Je gaat er kennis delen. Al in je blog help je mensen met de expertise die jij in je hebt. Op een ‘rustige’ manier. Omdat je de kennis uit gaat schrijven. Je werkt die uit. Precies zoals ik nu doe. Dat kun jij ook!
Het mooie is dat dat er meteen voor zorgt dat je inhoud hebt voor je social media: je kunt je berichten koppelen aan je blog. Een uitgeschreven blog is meteen een basis voor een videoscript, een podcast en voor nog veel meer. De geschreven en gepubliceerde blogtekst is blijvend. Het staat op je website en het zal daar blijven staan. Waardoor het vindbaar blijft voor jouw mensen. Via Google en via jouw kanalen. Door elke keer weer nieuwe blogs te schrijven, blijft jouw website voor je mensen ook nog eens interessant. Je blog heeft dus een speciale magische aantrekkingskracht die je helpt je business verder uit te bouwen.

Geef een boost aan je zelfvertrouwen en daarmee je online zichtbaarheid

Maar er is nog iets. Waar ik het ook steeds over heb.

Omdat het zo belangrijk is om te weten en te beseffen.
Omdat het zoveel kan betekenen voor jou.

Het consistent schrijven van een blog levert een hele grote bijdrage aan je zelfvertrouwen en daarmee je online zichtbaarheid. Het moment dat je het bloggen consistent in gaat bouwen, ga je merken hoeveel kennis jij in je hebt. En door dat te beseffen, groeit het vertrouwen dat je hebt in jou. Wat nodig is om online zichtbaar te zijn.

Ben jij voldoende online zichtbaar, weet je hoe je je kunt onderscheiden, dan heb je voldoende zelfvertrouwen en haal je uit alles wat je doet voldoende klanten. Is dat niet hoe het nu is bij jou, dan lees dit blog nog eens door. En haal dan alles uit de kast door in te zetten op de kennis die je in je hebt. De een unieke showcase die dan ontstaat, is er niet alleen voor jouw (toekomstige) klanten, maar ook voor jou.

Persoonlijk en professioneel

Bloggen heeft een magisch effect (ik meen dat oprecht; het is magisch) op jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling. Het inzetten van een blog voor je bedrijf, zal je zeker niet teleurstellen.
Doe je het nog niet, of deed je het maar liet je het los, laat dit dan het signaal zijn. Pak dat businessblog op. Voor je (toekomstige) klanten en voor jou.

Lieve groet, Marianne

PS: Op 11 en 17 februari geef ik de gratis online workshop ‘Aantrekkelijk voor nieuwe klanten’. Doe zeker mee als jij wil ontdekken hoe je ervoor zorgt dat je zó aantrekkelijk wordt voor nieuwe klanten, dat zij jou bellen om met jou te gaan werken (of jouw producten in huis willen hebben.) Jouw mensen kunnen en willen niet meer om je heen.
Ja, ik doe mee met de gratis online workshop!

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Instagram Stories: waarom?

Instagram Stories: waarom?

Instagram Stories: waarom? Als je nog geen Instagram Stories in je marketingstrategie hebt opgenomen, omdat je je daar nog niet bewust in hebt verdiept, dan ga ik je nu 9 redenen geven waarom ik je adviseer dat wel te doen. Allereerst; ik ben groot fan. Ik maak al een...

Mariannes Mail: bloedeerlijk over ondernemen en het leven, over marketing en over schrijven. Ontvangen? Schrijf je dan meteen in:

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld:

Voor meer inspiratie volg je mij op: