De Over-mij-pagina op je website: 10 tips

De Over-mij-pagina op je website: 10 tips

In dit blog geef ik je 10 tips voor het schrijven van de teksten van je Over mij-pagina op de website. Waarom? Omdat het een van de belangrijkste pagina’s is die je op je website hebt – helemaal voor mensen die net in contact komen met jou. Het moment dat ze getriggerd zijn, willen ze graag meer weten. En die pagina helpt deze mensen een beeld te vormen van jou en van wat jij betekenen kunt.

1. Jouw mensen lezen anders – schrijf dus anders

Hou dit altijd in gedachten bij het schrijven: je mensen zijn op deze pagina niet op zoek jouw autobiografie. De manier waarop ze lezen is als volgt: hoe past deze vrouw/ondernemer/dit bedrijf bij mij? Past ze uberhaupt bij mij? Laat dat sowieso een van de uitgangspunten zijn van alle pagina’s die je schrijft: mensen willen weten wat het voordeel is voor hen. Laat dat de insteek van de teksten zijn. Wat heb jij dat past bij hen?

2. Geen droog cv delen

Je bent op deze pagina niet aan het solliciteren: er is geen droog en uitgebreid cv noodzakelijk om op de pagina te zetten of daar een download van te maken. Ik bepaal niet of ik met iemand wil werken omdat ik kan zien dat die netjes 4 jaar over de hbo-studie heeft gedaan. Het gaat dan ook niet wat je leerde in het verleden; maar om wat je nu in huis hebt.

3. Leuke weetjes

Natuurlijk is het wel goed om leuke weetjes te delen over jou als persoon. Weetjes die van jou echt jou maken. Dat mogen ook weetjes uit het verleden zijn. Mijn tip is daar in ieder geval weetjes bij te zetten die aansluiten op wat je nu doet. Andere weetjes kunnen ook, omdat je mensen daar ook op kunnen aanhaken. Bij mij zouden passende weetjes zijn: het belang hechten aan tijd voor jezelf nemen, yoga en hardlopen. Op het moment ben ik veel bezig met spiritualiteit, dus ook daar zou ik iets mee kunnen doen. Nieuwe websitebezoekers zouden daarom juist alsnog aan kunnen haken. (Zie ook hoe mooi het kan zijn om de over jou-pagina aan kan sluiten op campagnes die je hebt lopen.)

4. Cijfers

Mensen zijn gek op cijfers. Getallen zeggen iets. Kunnen je expertise en staat van dienst onderstrepen. Kijk op wat voor manier jij cijfers kunt benoemen.

5. (Foto’s) Bijschriften bij foto’s

Gebruik foto’s van jou (ook op andere pagina’s overigens). Werk je met een team? Laat het hele team zien. Foto’s zijn geen teksten, maar je kunt er wel bijschriften bij schrijven. “Ik, 8 jaar oud, nu al broodjes aan het bakken.” Mooi om zo’n foto te plaatsen, bijvoorbeeld als je bakker bent.

6. Weggever/inschrijven op nieuwsbrief

Als je een weggever hebt, bijvoorbeeld een gratis e-book of je deelt frequent een gratis nieuwsbrief, geef op die pagina ook de mogelijkheid hierop in te schrijven. Zo ontdekken je mensen nog beter wat je kunt betekenen en wat de mogelijkheden bij je zijn.

7. Waarom moet de bezoeker op jouw website blijven?

Geef in je teksten aan waarom ze nog even moeten blijven. Maak ze wegwijs over je website en doe dat in een paar zinnen; schrijf dus niet een hele verhandeling over wat er allemaal te vinden is.

8. Bevestig je bezoeker dat ze bij jou goed zitten

Het moment dat ze op jouw pagina komen is het van belang dat ze weten dat ze op de juiste plek zijn. Ja, hier zit ik goed, dat gevoel moeten ze krijgen. Dat doe je door sowieso nog eens te vertellen voor wie jij er bent (maak dus meteen goed duidelijk wie jij helpt), daardoor weten ze: ja, dit is voor mij. Of weten ze: nee, hier moet ik niet zijn. Helemaal niet erg, je bent er ook niet voor iedereen.

9. Deze pagina gaat uiteindelijk niet over jou!

Dit is de grootste valkuil van de Over mij-pagina. De pagina is niet bedoeld als een pagina waarop je alleen maar over jezelf praat. De pagina gaat uiteindelijk over de lezer. Je schrijft de pagina voor hem. Bedenk dus ook steeds hoe je de pagina zo kunt schrijven dat de bezoeker (een (toekomstige) klant) blij wordt van wat die leest.

10. Herschrijf de pagina elke 6 maanden

Jij staat niet stil, je groeit. Je leert nieuwe dingen bij, past nieuwe accenten toe, ontwikkelt nieuwe producten of diensten: je bedrijf groeit. Laat deze pagina dus met je meegroeien! Zorg dat de pagina geen afspiegeling wordt van wie je ooit was. Hou die dus actueel.

In de interactieve training Makkelijke Marketing gaat het ook uitgebreid over deze pagina. Belangrijk onderdeel van je bedrijf. 25 februari start ik met een nieuwe groep ondernemers. In 13 weken zetten we een krachtige basis neer voor de (online) marketing van je bedrijf. Meer weten?
Ga naar: https://www.tekstgericht.nl/makkelijke-marketing/

Ik ga graag met je aan de slag!

Marianne

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Energie en je business

Energie en je business

Energie en je business Als je mij al langer volgt, dan weet je dat energie een onderwerp is waar ik veel mee bezig ben. Om verschillende redenen. Ik neem het onderwerp zelfs mee in mijn trainingen en coachings, omdat ik het zo belangrijk vind. Het is namelijk jouw...

Mariannes Mail: bloedeerlijk over ondernemen en het leven, over marketing en over schrijven. Ontvangen? Schrijf je dan meteen in:

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld:

Voor meer inspiratie volg je mij op:

Doe gratis mee met de online workshop 'Jij bent het succes van je bedrijf'
en ontdek hoe jij ervoor zorgt dat je jezelf niet meer afremt!