De transformatie van je klant

De transformatie van je klant

Elke klant die jij helpt met je bedrijf doorloopt een transformatie. Aan de start van jullie samenwerking, of voor hij het product van je koopt, staat je klant op een bepaald punt en aan het einde, dus na gebruik van je product of aan het einde van de samenwerking, staat die op een ander punt. Aan het eind staat die op dat punt dat die het allerliefst bereiken wil. De transformatie is dan dus volbracht. 

Die transformatie begeleid jij. En dat is ook wat je naar voren mag laten komen in je marketing. Misschien is het mooi om je even mee te nemen in de transformatie die mijn klanten doormaken, wanneer zij instappen op het Meaningful Marketing  1 op1 coachingstraject, om je te inspireren bij het nadenken over de transformatie die jouw klanten bij jou ondergaan.

Transformatie coaching Meaningful Marketing

Wanneer klanten zes maanden met mij als coach hebben gewerkt aan hun Meaningful Markting, dan delen zij vloeiend en moeiteloos online én offline hun inspirerende verhalen. Ze weten welke woorden ze moeten gebruiken. Ze kénnen hun kern en hangen daar álles wat ze doen aan op. Teksten die ze schrijven, podcasts die ze maken, nieuwe producten die ze ontwikkelen én ze voeren de fijnste gesprekken met anderen; een paar voorbeelden. Mijn klanten staan na de coaching volledig in hun expertise en hebben geen last (meer) van het imposter syndrom (een mooi en interessant blog lezen over dit syndrom? Ik geef de link onder dit blog.) Ze weten hoe ze zich on- en offline kunnen verwoorden en doen dit ook met heel veel plezier. Dat straalt van ze af, waardoor ze uiteindelijk voor veel meer mensen met hun expertise van betekenis kunnen zijn. Zij weten hoe ze mensen in beweging kunnen brengen en zijn de inspiratiebron die ze graag willen zijn.

In het voorstadium, dus voor ze met mij gaan werken, hebben ze moeite met online en soms ook offline zichtbaar zijn. Ze weten ze niet goed wat ze nu moeten delen. Hoe ze hun verhalen het beste kunnen vertellen. Ze kunnen last hebben van het imposter syndrom. Ook al weten ze dat ze echt wel goed zijn, ze houden zichzelf toch nog kleiner dat ze eigenlijk willen. Ze zijn vooral veel bezig met uitzoeken hoe ze het anders kunnen doen. Hebben daar ook ideeën over, maar het werkelijk kiezen van een idee en dat uitvoeren is wat uiteindelijk niet, mondjesmaat of maar een klein beetje gebeurd. Het gevolg is ook dat het succes dat ze graag willen bereiken niet heel snel dichterbij komt.

Op deze transformatie sluit ik de content die ik maak aan. Als je al langer mijn blogs volgt, dan weet je ook dat ik dit doe. De meeste blogs helpen je bij het schrijven van je business blogs, die je weer helpen bij het vinden van de juiste woorden en verhalen. Mijn blogs helpen je bij het voeren van je marketing. Ook mijn podcasts zijn vaak gericht op die startsituatie.

Beschrijf de transformatie van jouw klant

Het is van belang voor jou om die transformatie van jouw klant in je marketing dus ook op allerlei manieren zichtbaar te maken. Dat kan alleen als je die transformatie van je klant voor jezelf helder hebt. Dus dat is de uitnodiging die ik in dit blog geef aan jou: welke transformatie doorloopt jouw klant? Schrijf die eens uit. Beschrijf ook de startsituatie van je klant. Wanneer je dat hebt gedaan, kun je ook de content maken die hierop aansluit.

Sluit je content aan op de transformatie

In het Meaningful Marketingtraject gaan we hier natuurlijk ook intensief mee aan de slag, de transformatie van jouw klant. Hier brengen we de helderheid in die je nodig hebt, waardoor je zelf ook veel makkelijker over die transformatie kunt en durft te delen.
Soms is die transformatie je niet helemaal helder. Iets wat ik zelf ook heb gehad. Ik moest van de ondernemers die ik coach terug horen wat ik voor ze betekende. Omdat ik dacht dat ik niet zoveel verschil maakte: ik keek daar namelijk zelf heel anders naar. Ik keek door een andere bril naar de resultaten die zij behaalden. Door met ze in gesprek te gaan, ontdekte ik dat ik juist heel veel verschil maakte, maar op een ander niveau dan waar ik naar keek. En dat niveau waar ik verschil maakte, was juist het niveau dat helemaal past bij de missie die ik heb. Hoe vet is dat!

Vind jij het lastig de transformatie van je klant helder te maken? Ga dan eens met je klanten in gesprek en vraag ze ernaar. Ga dan alsnog naar de schrijftafel terug om die transformatie goed uit te schrijven.

Heel veel succes,

Marianne

PS: is het tijd voor jou om zelf de transformatie die ik beschreef door te maken? Om dat podium te pakken? Vraag dan een call aan met mij waarin we gaan kijken of het 1 op 1 coachingstraject inderdaad past bij jou.
Mail me!
(Meer over het 1 op 1 coachingtraject lees je via deze link: Meaningful Marketing.)

Lees ook: Het Imposter Syndroom

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Energie en je business

Energie en je business

Energie en je business Als je mij al langer volgt, dan weet je dat energie een onderwerp is waar ik veel mee bezig ben. Om verschillende redenen. Ik neem het onderwerp zelfs mee in mijn trainingen en coachings, omdat ik het zo belangrijk vind. Het is namelijk jouw...

Mariannes Mail: bloedeerlijk over ondernemen en het leven, over marketing en over schrijven. Ontvangen? Schrijf je dan meteen in:

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld:

Voor meer inspiratie volg je mij op: