Doet jouw post er nog toe, als de wereld gek lijkt te worden?

Als de wereld gek lijkt te worden, doet jouw post er dan nog wel toe?

Een belangrijke vraag denk ik, als je veel online zichtbaar bent. Ik kan me voorstellen dat die vraag je bezighoudt. Mij hield die vraag ook bezig. Hetzelfde als in de Coronastart: waar jij met je mooie bedrijf mee bezig bent, lijkt bij zo’n wereldgebeurtenis zo enorm triviaal en niet van belang, dat je gaat twijfelen. Wel of niet jouw leuke nieuws delen terwijl Corona de wereld platgooit? Wel of niet die mooie post op Facebook zetten die je eerder al had gemaakt, als er in Amerika iemand wordt vermoord op zo’n manier dat de wereld op zijn kop wordt gezet?

Hoe belangrijk is dan de gratis online workshop nog die ik komende week gepland hebt staan? Of de Grote 2020-Blogchallenge die ik organiseer?

Superbelangrijk ontdekte ik.

Juist omdat ik met allebei ervoor wil zorgen dat al die prachtige ondernemers die iets moois te brengen hebben met hun bedrijf zichzelf laten zien, zonder twijfel. Zodat zij nog meer mensen kunnen helpen dan ze nu doen. Zodat ze hun kennis en inzichten kunnen delen met de wereld, die juist nu die mooie kennis en inzichten nodig heeft.

Bij alles wat er gebeurt: vergeet nooit dat jij als ondernemer een positieve bijdrage levert met jouw bedrijf. Als yogadocent, bloemist, designer, therapeut, schoonheidsspecialiste, VA (of VP), webbouwer, HSP coach, paardentrainer, kapster, makelaar, muzikant, fietsenmaker, banketbakker, wat je ook doet –  hoe gek het ook klinkt – je levert een bijdrage die ertoe doet.

Positieve, mooie bijdrage

Niemand verkoopt iets of draait zijn bedrijf om een ander iets aan te doen, ongelukkig te maken. Jij ook niet. Iedereen draait zijn of haar bedrijf om op een bepaalde manier een positieve bijdrage te leveren aan de samenleving, om anderen vanuit passie gelukkig te maken. En jij ook.

Iedere keer als de banketbakker een taart in de vitrine zet, dan zit daar liefde in. Hij ziet onbewust voor zich hoe anderen van de taart genieten.
Iedere keer als een designer een nieuw design heeft gemaakt, bijvoorbeeld voor gordijnen, dan ziet die onbewust voor zich hoe de gordijnen ergens in huis hangen en hoe de mensen daar blij van worden.
Iedere masseur krijgt een glimlach om zijn mond als de cliënt met een lach en een los lijf de deur uitgaat.
Het gevoel dat de kroegeigenaar krijgt als de laatste gast de deur uitgaat, zich omdraait en nog een keer roept: ‘Bedankt voor de gezellige avond, het was echt heel leuk!’ Dat gevoel is top: daar doet hij het voor. Die weet dan dat hij een bijdrage heeft geleverd. Gewoon door te luisteren, een drankje te tappen of in te schenken en lekkere muziek te draaien.

Jazeker doet jouw post ertoe

Ja, dus ook wat jij gaat posten doet ertoe. Juist als de wereld op zijn kop staat. Jouw socialmediabericht of blog is van belang. Misschien zijn deze wereldmomenten wel dé momenten dat je even opnieuw kijkt naar je bedrijf om te ontdekken hoe jij juist dan een positieve bijdrage leveren kan, dóór een mooie post te maken.
Idee om dat zelfs nú te doen. Welke positieve en mooie post zou jij juist nu kunnen plaatsen vanuit jouw bedrijf?

Lieve groet, Marianne

Meedoen aan de gratis online workshop ‘Jij bent het succes van je bedrijf?’ Schrijf je hier in.
De hele workshop sluit ook hier weer fantastisch op aan …

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Gratis e-book om je creativiteit te boosten

gratis e-book marianne canters schrijfcoach blogexpert
Elke week (schrijf)inzichten en (ondernemers)inspiratie ontvangen? Schrijf je dan in voor Mariannes Mail

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: