Een blog voor je bedrijf? 16 redenen om het niet te doen

Een blog voor je bedrijf? 16 redenen om het niet te doen

En ik val meteen met de deur in huis. Blijf doorlezen, ook als het ‘lastig’ wordt. Je wil deze echt allemaal weten …

  1. Je hoeft niet te werken aan je vindbaarheid op Google, iedereen weet je al te vinden.
  2. Je wil geen doorzoekbaar archief van jouw expertise online zetten voor (toekomstige) klanten, om hen alvast te helpen.
  3. Je kunt niet schrijven, weet niet hoe SEO werkt en gelooft ook niet dat je het kunt leren.
  4. Je hebt een florerende podcast of een florerend YouTube Kanaal, dus het is ook helemaal niet nodig.
  5. Je bent zo druk dat je geen tijd hebt en vindt het overigens ook niet waardevol genoeg om eventueel iemand in te huren die het alsnog voor je kan doen.
  6. Je gelooft niet in de kracht van een blog voor je bedrijf en vindt het ouderwets.
  7. Je vindt niet dat je genoeg kennis in huis hebt om überhaupt te kunnen bloggen.
  8. Je weet helemaal niet waar je over zou moeten bloggen, je hebt ook geen idee wat je mensen dan van jou zouden moeten lezen.
  9. Je weet overigens ook dat als je dan zou bloggen, niemand het zal lezen: er zijn al zoveel anderen die bloggen in jouw vakgebied.
  10. Collega’s in de markt zullen vast gaan reageren en aangeven dat wat je schrijft, nergens op slaat, dus beter dat je het niet doet.
  11. Je klanten vinden je zo allemaal wel en zoals het nu gaat, gaat het ook gewoon al lekker.
  12. Je volgers kijken toch alleen maar video en houden niet van teksten.
  13. Je ziet allemaal voorbeelden van succesvolle ondernemers die geen blog hebben, dus waarom zou jij het dan wel doen?
  14. Je schrijft al heel regelmatig nieuwsbrieven en hebt een fijne lijst met mensen die mega-actief is; het openingspercentage van die mails is dik boven de 20%.
  15. Je website ondersteunt geen blogpagina, en dan moet je dit allemaal weer door de webbouwer aan laten passen. Dat duurt lang en kost echt te veel geld dat met je blog niet terugverdient.
  16. Je hebt gewoon al een super succesvol bedrijf zonder blog, dus waarom zou je het in gaan zetten. Het is echt gewoon niet nodig.

Ik kan zo nog wel even doorgaan. Los van reden nummer 16 is zijn alle 15 redenen daarvoor zinnen die je tegen jezelf zegt om te voorkomen dat je misschien wel eens een succesvol blog zou kunnen hebben. Een succesvol blog kan namelijk betekenen dat je veel meer bezoekers op je website krijgt en dat dus ook veel meer toekomstige klanten de weg vinden naar jou. En wat als die dan ook nog eens met je zouden willen werken?

Het gekke is dat we op deze manier onszelf kunnen boycotten. Het zijn allemaal redenen die je klein houden. Die zorgen dat je niet uit je comfort zone gaat – want dat is het. Terwijl buiten die comfort zone juist de groei te vinden is. Natuurlijk, buiten de comfort zone is het spannend. Daar ga je nieuwe ervaringen opdoen en misschien ook wel een keer ‘op je bek’. Maar eerlijk: hoe kun je ‘op je bek’ gaan met een business blog?

Als je tijdens het lezen van de redenen het idee kreeg dat de redenen niet klopten of nergens op sloegen, is de vraag: waarom niet dan?

“What if I fall?”
“Oh but my darling, what if you fly?”

Als reden 16 bij jou niet van toepassing is – wat gewoon mogelijk is hoor, hoef je je echt niet voor te schamen – zou ik alleen de volgende vraag nog stellen:

‘Oké Marianne, waar begin ik dan?’

Antwoord is: je begint met het jezelf inschrijven voor de gratis online workshop ‘Aantrekkelijk voor nieuwe klanten’, die ik op 11 en 17 februari geef.
Doe zeker mee als jij wil ontdekken hoe je er (o.a. met je blog) voor zorgt dat je zó aantrekkelijk wordt voor nieuwe klanten, dat zij niet meer om je heen willen.
Ja, ik doe mee met de gratis online workshop!

Lieve groet,
Marianne

PS: staat de reden die jou tegenhoudt er niet bij? Ik ben heel benieuwd welke dat dan is.
Laat het me eens weten in een reactie onder deze post …

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Instagram Stories: waarom?

Instagram Stories: waarom?

Instagram Stories: waarom? Als je nog geen Instagram Stories in je marketingstrategie hebt opgenomen, omdat je je daar nog niet bewust in hebt verdiept, dan ga ik je nu 9 redenen geven waarom ik je adviseer dat wel te doen. Allereerst; ik ben groot fan. Ik maak al een...

Mariannes Mail: bloedeerlijk over ondernemen en het leven, over marketing en over schrijven. Ontvangen? Schrijf je dan meteen in:

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld:

Voor meer inspiratie volg je mij op: