Energie in je marketing – hoe enthousiast ben jij?

Energie in je marketing – hoe enthousiast ben jij?

Ik zie het vaak gebeuren, helaas. Met veel enthousiasme kondigt een ondernemer online iets aan. Een workshop of een ander event. Een paar dagen later nog een keer. En dan misschien nog een keer. En dan wordt het losgelaten. Want het is niet helemaal de juiste energie. En er reageerde toch bijna niemand. En eigenlijk werden er in het hoofd van de ondernemer ook nog diverse discussies gevoerd. Wel goed, niet goed …
Dus tja …

Owwwww, dat doet me dan zo zeer! Want het heeft niet te maken met ‘niet helemaal de juiste energie’. Wel met energie. En dan vooral hoe je die energie inzet en hoe je erop doorpakt.

Onzekerheid vertaalt zich door

Het (online) aankondigen en lanceren van iets waar je graag klanten voor wil krijgen, vraagt om een enthousiaste ondernemer die enthousiaste berichten deelt. Met enthousiaste foto’s, ook van de ondernemer zelf – dan ben je in ieder geval anno nu.
Ben je nu niet helemaal zeker of het wel echt een geweldig event is, omdat het de eerste keer is dat je dit doet misschien, dan ben je automatisch al snel minder enthousiast. En dat vertaalt zich in je energie. Dat voel je zelf terwijl je promotie aan het maken bent. Wanneer je dan ontdekt dat er weinig of misschien wel nul reactie is, dan gaat je enthousiasme helemaal weg. Je laat het er maar bij. En degenen die het wel zagen dachten: tja, ik weet het niet. Zij hadden nog een paar keer alsnog jouw enthousiasme nodig.

Wat is nu belangrijk om te weten?

Het moment dat jij weet dat je iets gaat lanceren, zo noem ik het omdat dat woord nu ook veel wordt gebruikt: dus een online cursus waar mensen aan mee kunnen doen, een workshop, een nieuwe dienst, dan bereid je je op die lancering voor. Die voorbereiding bestaat uit twee delen. De eerste is de inhoud:

  • Waarom moeten de mensen meedoen? Of de dienst afnemen?
  • Wat hebben ze als ze ‘klaar’ zijn? Met andere woorden: wat ‘winnen’ ze?

Voor dit deel maak je social media berichten, nieuwsbrieven, blogs, video’s; kortom: de inhoud. Maar vóór je hiermee aan de slag gaat, bereid je jezelf voor. Zo’n lanceringsperiode is namelijk een intensieve periode. Een periode waarin je veel online aanwezig gaat zijn – want zo werkt het als je je marketing online doet. Offline kun je ook een boel doen natuurlijk, maar dat werkt weer op een andere manier (daar gaat het vooral om de middelen). Die periode vraagt dus veel positieve energie van je. Het is dus van belang dat je positief geladen bent: in alle opzichten. Over je product/dienst (hoezo ben je daar niet zeker van?), over jouw kwaliteit, over waarom je dit doet, over wat je doet, over alles!

 

Hoe jij je positief laadt, dat is voor iedereen persoonlijk. Ik laad mezelf op door te sporten, en juist ook te ontspannen. Ik laad op door lekkere muziek en enthousiaste mensen om me heen. Ik laad door complimenten terug te lezen. Het gaat er dus om dat jij goed weet hoe jij je oplaadt en dat je dat gedurende zo’n periode heel bewust inzet.

Hoe positiever jij geladen bent, hoe gemakkelijker en fijner jij die lancering doet! Hoe fijner en gemakkelijker je de teksten schrijft, de foto’s kiest en de berichten plaatst. Wanneer je weet wat je wanneer gaat doen, wat je wanneer aandacht gaat geven in je 2021-plan, dan weet je ook wanneer die intensieve periode komt en kun je daar waakzaam op zijn. Je kunt zorgen dat je die periode lekker positief geladen bent. En staat het er eenmaal, zijn de aanmeldingen binnen en rond: dan kun je heerlijk ontspannen.

Heel benieuwd: herken je dit? Heb je zelf ook nog tips? Deel ze dan zeker in een reactie onder dit blog.

Veel (lancerings)energie en -succes toegewenst!
Lieve groet, Marianne

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

ContentClass 28 januari; Inspirerende teksten schrijven

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Orde brengen in ideeën

Orde brengen in ideeën

Orde brengen in ideeën Als je eenmaal op de frequentie zit waar de contentideeën om de haverklap binnenvallen, dan kan dat best overwhelming zijn. Zoveel ideeën om in content uit te werken, maar so little time. Maar goed, je schrijft ze allemaal op. En wat dan? Ik...

Pit in je blog

Pit in je blog

Pit in je blog Hoe zorg je ervoor dat je pit in je blog krijgt? Niemand leest een lang blog helemaal door zonder dat het pit heeft. Wat is pit? Voor mij betekent pit dat het blog steeds opnieuw iets in de lezer raakt, waardoor hij echt door wil lezen. Iets wat steeds...

Elke week (schrijf)inzichten en (ondernemers)inspiratie ontvangen? Schrijf je dan in voor Mariannes Mail

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: