Hoe kun jij je onderscheiden van collega’s in de markt?

Anders dan anderen zijn: hoe kun jij je onderscheiden?

Natuurlijk is dat iets wat je meekrijgt als je een bedrijf hebt en met marketing aan de slag gaat. Maar toch kan het moeilijk zijn om te bedenken hoe je dan anders kunt zijn. Wat is origineel en passend bij jou en je (toekomstige) klanten? In dit blog geef ik je 5 ideeën die je helpen bij het bedenken van hoe jij je kunt onderscheiden van collega’s in de markt

5 manieren om jezelf te onderscheiden van collega-ondernemers

  1. Verrassende service bieden.
    Daarmee bedoel ik: echt iets extra’s doen dat opvalt. Waardoor mensen even hun wenkbrauwen vol verbazing optrekken en meteen daarna een glimlach krijgen.
    Een verrassende service kan ook zijn dat je je VIP-klant persoonlijk van het station op gaat halen als die met het openbaar vervoer komt. Zorg dat je weet met welke trein die komt en sta dan gewoon klaar bij het station.
  2. Een verrassing sturen.
    Stuur nieuwe klanten bijvoorbeeld een leuke verrassing per post. Ik kreeg zo een bos bloemen in een hele grote doos van mijn business coach. Super origineel en attent. Een collega-ondernemer kocht bij een boeklancering van een van mijn klanten meteen een hele rits boeken: om cadeau te geven aan nieuwe klanten. Je kunt natuurlijk ook iets anders doen. Notitieboeken laten bedrukken en die naar nieuwe klanten sturen.
  3. Specifiek andere marketing maken
    Ik heb er echt lang over nagedacht: wat kan ik anders doen dan mijn collega’s. En het zat gewoon in mijn handen, terwijl ik dat niet in de gaten had. Natuurlijk: elke werkdag een nieuw blog publiceren om ondernemers zoals jij te inspireren! Genoeg collega’s bloggen regelmatig, maar elke werkdag niet. En dat is wat ik dus anders doe. Om ervoor te zorgen dat je geen enkel blog mist, kun je je inschrijven op het weekoverzicht van Mariannes Blog, wist je dat al? Bij deze: dat kan hier.
    Wat kun jij anders doen in jouw marketing?
  4. Een statement vinden en uiten.
    Wat kun jij écht anders zeggen dan andere collega’s? En dat statement meenemen in je online presentatie, dat naast je topic lijkt te staan, maar dat er wel aan verwant is, dat roept verbazing op.
    Zoals ik dat doe met zelfvertrouwen. Ik maak je bewust van het feit dat marketing als een vergrootglas is. Ik maak je ook bewust dat schrijven als empowermenttool werkt: schrijven geeft kracht omdat het een onderstroom op gang brengt. En dat staat weer rechtstreeks in verband met dat zelfvertrouwen. Bedenk een uniek statement dus.
  1. Je boek schrijven
    Soms lijkt het misschien wel of tegenwoordig iedereen een boek schrijft. Maar hoeveel collega’s zijn er in je branche en hoeveel hebben er daadwerkelijk een boek geschreven? En welk topic hebben zij dan – als ze dat hebben gedaan – uitgelicht? Als jij dat vuurtje hebt branden en die droom om ooit een keer een boek te schrijven, dan is dit echt de manier om je te onderscheiden ook. Dus niet meer over dromen: maak er een actieplan van.
    Weten hoe ik hierbij kan helpen? Mail mij meteen!

Bij deze. 5 voorbeelden waarop jij je kunt onderscheiden van collega’s uit je branche. Misschien heb je nog een ander idee dat passend is? Er zijn nog veel meer voorbeelden, dat kan ik voor voorstellen. Maar bewust heb ik nu deze voorbeelden gekozen die wat buiten het online marketingstuk liggen, waar het vaak over gaat. En marketing is meer dan alleen online zijn dus.

Heel veel succes, en vul deze lijst gerust aan met jouw speciale voorbeeld of tip in een reactie hieronder.

Lieve groet, Marianne

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Gratis e-book om je creativiteit te boosten

gratis e-book marianne canters schrijfcoach blogexpert
Elke week (schrijf)inzichten en (ondernemers)inspiratie ontvangen? Schrijf je dan in voor Mariannes Mail

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: