Hoe vaak kun je een nieuwsbrief sturen?

Hoe vaak kun je een nieuwsbrief sturen?

Een prachtige vraag om te beantwoorden. Regelmatig komt deze vraag voorbij. Vooral omdat ondernemers vaak denken dat ze te snel te veel mailen. Eens per maand wordt gedacht dat dat ruim voldoende is. Maar dat is iets wat niet klopt …

Bang om jezelf op te dringen

De gedachte die we vaak de overhand laten hebben is de gedachte dat we onszelf opdringen aan anderen. Dat we ze overvoeren met informatie. We gaan uit van onszelf en nemen daarbij meteen aan dat de mensen die van ons mail willen ontvangen, niet blij zijn als we te veel mailen. Elke week is vinden we al veel. Elke twee weken misschien zelfs ook. Eens per maand is misschien oké.

Wat we over het hoofd zien zijn drie dingen

1. Iemand geeft aan van jouw mail (nieuwsbrieven) te willen ontvangen;
2. Iemand kan zich uitschrijven daarvoor wanneer die wil;
3. Diezelfde iemand moet aan veel dingen denken en heeft het druk.

Het moment dat je in de mailbox mag komen, heb je toestemming gekregen. Toestemming betekent dat de ontvanger zegt: ja! Ik vind jou interessant! Inspireer mij, vertel me meer. Op dat moment heeft hij jou nodig of heeft hij het gevoel dat die jou nodig heeft. Dat betekent dat het ijzer heet is.
Als jij na die toestemming 4 weken wacht met misschien iets te sturen, dan is de ontvanger jou helemaal vergeten. Alle drukte slokte hem op. Of een andere ondernemer kwam wel eerder voorbij.

Vaker iets laten weten dan eens per maand betekent dat je eerder top of mind blijft. Jij kunt met jouw kennis of producten helpen en dat laat je steeds zien. Steeds opnieuw pop jij binnen; oh ja, die ondernemer … ja, die is wel interessant.
Pop jij volgens iemand te vaak binnen? Dan schrijft die uit. En ook dan is er niets aan de hand. Je wordt namelijk pas teveel als jij niet past of toch niet van toepassing bent.
En die uitschrijving vind jij niet erg. Je hebt liever mensen die wel geïnteresseerd jouw mails lezen toch?

Waarover mailen dan?

Er zijn veel dingen waar je over kunt mailen. Nieuwe producten of diensten. Iets wat je organiseert. Het feit dat je een nieuw blog hebt geschreven. Mooie inzichten die je kreeg en die helpend kunnen zijn. Speciale tips.
Je kunt je nieuwsbrieven een op een laten lopen met je blogs. Elke week een blog? Elke week een mail: er staat een nieuw blog online. Op deze manier nodig je de mensen op je maillijst uit om je website te bezoeken – waar weer meer van jou is te zien …

Kortom: heb jij een nieuwsbrief en heb je mensen op de lijst staan die die ontvangen willen, dan stuur minimaal eens per twee weken een mail. Maar vaker kan ook. Sommige ondernemers mailen dagelijks en zweren daarbij …

Heel benieuwd: hoe vaak verstuur jij je nieuwsbrief?
Laat het weten in een reactie onder dit blog ….

Lieve groet, Marianne

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Gratis e-book om je creativiteit te boosten

gratis e-book marianne canters schrijfcoach blogexpert
Elke week (schrijf)inzichten en (ondernemers)inspiratie ontvangen? Schrijf je dan in voor Mariannes Mail

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: