Instagram stories, wat, waarom en hoe?

Cursus Instagram stories Marianne cantersStories als marketingtool, waarom doen?

Op Instagram heb je de mogelijkheid om stories te plaatsen. Stories zijn de beelden die je ziet wanneer je op de ronde foto’s bovenaan in je scherm drukt. Op Facebook heb je deze mogelijkheid ook, dat zijn de rechthoeken die je ziet wanneer je je Facebook opent. Stories zijn verhalen, zoals het op Facebook erbij staat vermeld. Op Instagram wordt het in de volksmond stories genoemd. In dit blog gebruik ik de benaming ‘stories’, tenslotte betekent het allebei hetzelfde.

 

Stories: wat is/zijn het?

Het is vooral een hele slimme social media marketingtool die jij goed kunt gebruiken. Achter de stories zit namelijk een aparte dynamiek die ervoor zorgt dat je volgers nóg meer betrokken raken bij jou en wat je doet.

Met stories geef je je volgers namelijk een actueel inkijkje in wat er bij jou gebeurt. Dat is de kracht van deze marketingtool: actualiteit en in iemands leven kunnen kijken. Dat is wat we allemaal graag doen. We zijn van huis uit nu eenmaal allemaal een beetje voyeur. Het is best leuk om te kijken naar wat iemand anders, die jij interessant vindt, op een bepaald moment aan het doen is. En omdat de stories na 24 uur verdwijnen, is ‘het gevoel niets te willen missen’ bij je volgers, ook heel groot.

De kracht van story’s zit in voyeurisme, actualiteit en the fear of missing out

In je stories kun je laten zien wat er bij jou op je (thuis)kantoor gebeurt, waar je naartoe onderweg bent, welk event je bijwoont, maar kun je ook tips geven aan de mensen die je stories kijken. Die mensen weten ook dat de tips na 24 uur verdwijnen, dus ze kijken echt heel graag.

Natuurlijk hoef je niet je hele leven te laten zien, maar je laat zien wat interessant is voor de mensen voor wie jij het doet. Zodat ze het fijn vinden om jouw stories te kijken en op de hoogte willen blijven van wat jij te vertellen hebt.

Waarom zou je stories moeten maken?

Behalve dat het een manier is om nog meer mensen te bereiken (er zijn mensen die alleen maar stories kijken en de rest niet meer), is het ook een manier om de band met je publiek te versterken. Hoe vaker mensen naar je stories kijken, hoe meer ze zich betrokken voelen bij jou. Het is bijna of jullie nóg meer vrienden worden van elkaar. Mensen reageren heel gemakkelijk op wat ze zien, dus de betrokkenheid via de stories kan nog groter zijn dan via je ‘normale’ berichten.
Hoe meer mensen zien van jou, en hoe meer ‘goeds’ jij online geeft, hoe liever zij ook in real life met jou willen werken.

Het gebruiken van stories (of verhalen) als marketingtool is dus zeker een aanrader om te doen.

Zelf ben ik een actieve story-vlogger. Ik heb inmiddels een vast publiek opgebouwd dat dagelijks kijkt naar wat ik op de story’s zet. Mijn kijkerspubliek is veel groter dan het aantal mensen die mijn berichten liken. En met velen heb ik regelmatig direct contact. Dat biedt heel veel moois op verschillende manieren. Je bouwt echt een band met elkaar op en dat geeft nieuwe input voor wat jij voor hen betekenen kunt.

Door actief stories te maken, bouw je een echte band op met de mensen die jouw stories kijken.

Oké. Klinkt goed. Hoe maak je dan die stories en hoe maak je stories die er écht toe doen?
Dat ga ik je leren in een spiksplinternieuwe masterclass op 13 december, bij mij aan de Keukentafel. Ik leer je in één dag:

  • Wat voor stories ervoor zorgen dat mensen graag jouw klant willen worden;
  • Welke verhalen in jouw bedrijf leven die zich heel goed lenen om in stories te delen;
  • Hoe je de stories maakt: van gewone foto’s tot aan mooie filmpjes met muziek.

Je gaat  meteen aan de slag. We gaan letterlijk op pad om boeiende stories te maken op zo’n manier dat jij na de workshop weet hoe je dit kunt doen én wat voor jouw bedrijf succesvol is.

Meedoen? Ik heb een speciale Black Friday-actie: je kunt je aanmelden om mee te doen op 13 december bij mij in Geldrop (bij Eindhoven), niet voor 147 (excl. btw), maar voor 73,50 (excl. btw): dat is een korting van 50%! 
Inclusief lunch, koffie, thee en lekkers.
De Black Friday Deal geldt vanaf 29/11 00.01 uur, tot en met maandag 2/12 23.59 uur.
Regel je ticket voor deze superdeal via de knop hieronder:

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

marianne canters coach online ondernemen geldrop-min

Inspiratie op Facebook?

Categorieën

Delen met:

Gratis e-book om je creativiteit te boosten

gratis e-book marianne canters schrijfcoach blogexpert

gratis: mariannes mail

Elke week geprikkeld worden met inzichten die jou als schrijver en ondernemer helpen groeien? Dat kan.
Je hoeft je alleen maar even aan te melden:

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: