Invalshoek voor je business blog of boek: van A naar B

Invalshoek voor je business blog of boek: van A naar B

Met dit blog geef ik je een mooie invalshoek voor je business blog of boek. Speciaal voor jou als je hier graag mee aan de slag wil, zo’n schrijfvuurtje voelt branden en dat op wil stoken. En ook voor jou als je het idee hebt dat je ‘vastzit’ in je blogs, je content of het schrijven van je boek.

Lees het blog door, pak pen en papier en schrijf het dan eens met de hand gewoon helemaal uit. Of teken het uit als een mind map. Kijk er elke dag even naar en laat dat je inspiratiebron zijn voor wat je die dag aan je content of je boek gaat doen. Als je vastzit met je boek, kan deze oefening je opnieuw ‘aan’ zetten.

Eigenlijk is het heel eenvoudig. Jij brengt jouw klant met jouw bedrijf van A naar B. Ik breng jou van de droom een boek te schrijven (A) of de droom een succesvol business blog te hebben (A), naar het realiseren ervan. Je schrijft en lanceert je boek (B) of publiceert consequent nieuwe blogs (B).
Ander voorbeeld.  Je bent schoonheidsspecialiste. Je brengt je klanten van een onrustige en ongezonde huid (A) naar een rustige en gezonde huid (B). Zet straks de A en de B eens uit voor jezelf. je kunt meerdere A’s en B’s hebben, net als ik, of één A en B.

Stappen in het proces

Je klanten van A naar B brengen is niet iets wat je in een seconde doet, lijkt me. Het is een proces. Een proces voor jou, maar ook een proces voor je klant. Binnen dat proces worden allemaal stappen gezet, door jou en ook door je klant. En die stappen, die geven jou je content.

Weer een voorbeeld van mij. Ik deel en vertel veel over het schrijfproces. Ik geef je daar tips voor in mijn blogs. Want om van A naar B te komen is dat precies wat je moet doen. Een schrijfwiel op gang brengen. Het schrijfproces is dus een stap.
Ik vertel ook in blogs over de opbouw van een blog bijvoorbeeld. Hoe schrijf je een magische inleiding, het gebruik van krachtwoorden in je titel. Ook stappen die je nodig hebt: het is van belang om de onderdelen van een blog te leren kennen, zodat de blogs die je gaat publiceren ook goed opgebouwd zijn.

Als je straks jouw A en B op papier hebt uitgezet, kun je de verschillende stappen erbij gaan schrijven. In het geval van de schoonheidsspecialiste wat voorbeelden weer: het belang van scrubben. Waarom ogen een andere crème nodig hebben dan de rest van je huid. Het verschil tussen producten uit een winkel en uit de salon. Hoe weet iemand welk huidtype die heeft. Allemaal kleine stappen, die je klant helpen om naar B te komen.
Waarbij ze onderweg alsnog aansluiten op jou. Jij weet er zoveel van! Jij bent die specialist, jij bent die expert. Dat blijkt dus uit dat business blog of boek.

Aan de slag

Dus niet langer wachten nu. Maar pen en papier erbij pakken en brainstormen over de verschillende stappen die jouw klant van A naar B gaan brengen. Elke stap is een invalshoek voor een blog. De stappen samen kunnen de invalshoek zijn voor je boek. (Wie weet kan één stap al genoeg input leveren voor een boek!)

Succes met schrijven!
Lieve groet, Marianne

PS: wil jij heel gericht en specifiek voor jouw bedrijf, toekomstige klanten en jezelf aan de slag met een gerichte contentstratgie? Maak dan een afspraak om te bekijken of de VIP-dag Contentstrategie bij jou past. Meer informatie over de VIP-dag

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Gratis e-book om je creativiteit te boosten

gratis e-book marianne canters schrijfcoach blogexpert
Elke week (schrijf)inzichten en (ondernemers)inspiratie ontvangen? Schrijf je dan in voor Mariannes Mail

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: