Jezelf profileren als expert: 4 tips

Jezelf profileren als expert: 4 tips

Je hebt ondernemers en expert-ondernemers. De experts zijn de ondernemers die worden genoemd door anderen als de go-to man of vrouw. De experts zijn de ondernemers die flink wat ervaring op hun cv hebben staan en die aardig wat hebben bewezen. De experts zijn de ondernemers die weten waar ze over praten, maar vaak geneigd zijn te diep in te gaan op de inhoud van hun passie. Daarnaast vinden ze het lastig zichzelf te profileren als expert.
Herkenbaar voor jou?

Jonge chickies versus old school entrepreneurs

Ik kan me voorstellen dat jij als expert misschien wel met lede ogen hebt aangezien naar wat er allemaal in de online wereld gebeurt. Met al jouw ervaring zie je jonge chickies zichzelf op Facebook en Instagram profileren als de go to expert van jouw branche. Waarbij jij denkt: wat is dat nou? Wat hebben zij meegemaakt, geleerd, neergezet en ervaren om dat zomaar in het rond te kunnen roepen?

Alle zekerheid die zij uitstralen zorgt ervoor dat jij wat dat betreft toch kunt twijfelen aan jezelf. Ook omdat je uit het ‘old school’ondernemerschap komt. Het online aanwezig zijn is je niet met de paplepel ingegoten.

Wat je zag, uitte zich in eerste instantie misschien zelfs als een aversie tegen social media en het online aanwezig zijn. Terwijl de kracht van dat online je ondertussen niet is ontgaan. Je begrijpt volledig dat je je markt vergroot door ook online actief te zijn.
Dus je denkt na over hoe jij dat dat kunt doen. En je probeert zo eens wat. Terwijl je zoekt naar wat je dan kunt schrijven en laten zien.

Hoe kun je je dan als expert profileren?
Een boek, dat is echt een top plan. Als jij een boek hebt geschreven, dan word je zeker als expert gezien. Je hebt genoeg online te delen dan. Maar dat boek is er morgen niet meteen. En je klanten zorgen ervoor dat het plannen van het schrijven van dat boek wat lastig gaat.
Een blog, dat trekt je ook. Maar waarover dan? En hoe zorg je ervoor dat het niet te moeilijk wordt meteen? En ja hoor, moet je nu gewoon van jezelf zeggen dat jij die expert bent waar de mensen moeten zijn?  Zoiets doe je niet, toch?

Alhoewel; die jonge chickies doen het ook …

4 tips die je helpen jezelf als expert te laten zien in blogs en berichten

Ik geef je alvast 4 tips die je prima op je social media, maar ook op je website plaatsen kunt. Om gewoon van start te gaan. En die jou ook helpen eens terug te kijken naar wat jij nu allemaal al met succes hebt neergezet.

  1. Geef cijfers.
    Hoeveel jaar ervaring? Hoeveel klanten? Hoeveel projecten? Alles wat je aan cijfers kunt weergeven dat laat zien dat jij weet waar je over praat, geef ze weer. Logo’s van bedrijven die je hebt geholpen
  2. Laat logo’s zien.
    Laat logo’s zien van de bedrijven die je hebt geholpen. Staan er landelijk bekende bedrijven tussen, dan kun je die vooraan zetten.
  3. Laat reviews zien.
    Zorg dat je reviews krijgt die werkelijk iets zeggen. Meer dan alleen: fijne meid, prettig in de omgang, mooie training. Daag de reviewers op een positieve wijze uit om meer inhoudelijk te zijn. Hoe was het leven voor jou en hoe was het leven na jou, bijvoorbeeld?
  4. Deel ervaringen en mini-cases.
    Deel ervaringsverhalen/mini-cases uit alles wat je al hebt gedaan. Alles wat onderstreept wat voor expert je bent, kan een prachtig verhaal zijn voor in een blog.

Let op: voeg niet alles samen in één bericht. Pak er steeds een detail uit dat je uitwerkt in een blog bijvoorbeeld, of in een post. Dus als het gaat over het aantal klanten – dat je wel vermeldt -, vertel dan daarbij ook over de allereerste klant. Wat was de opdracht? Wat kocht hij? Hoe voelde dat? En hoe voelt het nu: na je 100ste klant, 100ste opdracht of verkoop? Of wat leerde je toen en heb je uitontwikkeld?
Wanneer je blogs en berichten op deze manier insteekt, laat je duidelijk je expertise zien.

Doorpakken?

Jezelf profileren als de expert die je bent, met je specifieke kwaliteiten, kun je specifiek onderdeel maken van je contentstrategie. Zodat je je positionering en branding verstrekt én laat zien waarom jij specifiek die expert bent waar je mensen moeten zijn.
Wil jij dit serieus oppakken en uitwerken, zodat je door kunt pakken op de groei van je bedrijf?
Dan is de VIP-dag Contentstrategie een ideale stap om te zetten. Meer informatie: VIP-Sessie Contentstrategie

Lieve groet, Marianne

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Gratis e-book om je creativiteit te boosten

gratis e-book marianne canters schrijfcoach blogexpert
Elke week (schrijf)inzichten en (ondernemers)inspiratie ontvangen? Schrijf je dan in voor Mariannes Mail

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: