Jij bent van betekenis

Jij bent van betekenis

Jouw boek of blog kan levens veranderen. Het gekke is dat je, als je dit hoort, hier niet per se een heel goed beeld bij kunt krijgen. Een boek, dat misschien wel, maar een blog? In dit blog leg ik je uit welke kansen er schuilen in een blog (en ook een boek) en waarom je dit echt – nog steeds – onderdeel mag laten zijn van je contentstrategie.

Vooropgesteld: jouw expertise is voor anderen van belang

Als vrouw zijnde bagatelliseer je dit gegeven maar al te vaak. Jouw expertise is voor anderen van belang. Het is niet een ding waar je toevallig goed in bent. En ja, het is fijn dat je daar anderen mee kunt helpen – dat wil je ook graag – maar behandel het niet alsof het een gelukkige en toevallige bijkomstigheid is. Het kan voor een ander echt het leven veranderen. En niet je expertise is niet pas van belang als ze jouw zelf ontworpen stoel koopt of bij jou de massagesalon verlaat. Het begint al een fase eerder. Namelijk op je website en op je social media.

Kans: mensen helpen op momenten dat zij het nodig hebben – overal ter wereld

Door jouw expertise te delen in een blog (op je website), kan de ander op het moment dat die het nodig heeft aan die expertise komen. Waar die ook woont. Puur omdat die op je website staat. Bloggen is niets anders dan dat: je eigen artikelen schrijven. In die artikelen help je anderen al heel praktisch bij wat ze nodig hebben. Je maakt zo op je website als het ware je eigen magazine. En dat magazine is overal vrij toegankelijk voor iedereen bij wie het op dat moment past. Omdat het online toegankelijk is en omdat het altijd voor ze open staat. En dat is wat je graag wil toch? Het liefst zou je alle mensen die je kunt helpen, helpen. Wanneer zij het nodig hebben en waar zij ook zijn.

Kans: laten zien en voelen hoe jij van waarde kunt zijn

Met je magazine zorg je ervoor dat je lezers inzichten krijgen waar ze al mee vooruit kunnen. In kortere of langere ‘hapklare’ brokjes. Jouw blog (en de rest van je website) is als jouw eigen online magazine. Jij geeft het uit. En anno 2021 wordt het zelfs steeds meer multimediaal. Je website wordt een multimediaal platform, waar jouw mensen kunnen lezen, kunnen luisteren (podcast), kunnen kijken (video) en dus langere tijd kunnen zijn. En elke keer opnieuw, als zij daar zijn, ben jij van waarde voor hen. Zelfs als je slaapt.
De socialmediakanalen zijn als bruggen naar jou toe. Je geeft inkijkjes en handvatten die werkelijk van waarde zijn. En van daaruit zien je mensen, en voelen ze hoe jij voor hen van waarde kunt zijn.

En ja, ook als je een woonstyliste bent bijvoorbeeld. Want jij laat zien hoe je mensen van hun badkamer een hamman kunnen maken. Doe je tuinen? Dan laat je zien hoe mensen hun tuinen prachtig kunnen aanleggen: een handig stappenplan met een video kan voor heel veel mensen een fantastische uitkomst zijn. Ben jij een mindfulness expert? Dan laat je voelen door oefeningen hoeveel rust mensen kunnen ervaren. En wat er dan gebeurt is dit: jouw mensen willen meer van jou. Gaan meer lezen en uiteindelijk op de website verder kijken wat ze kunnen met jou. (Waarna ze kopen wat jij te bieden hebt.)

Hoezo verandert dat levens?

Jouw mens heeft geen groene vingers, maar wil toch iets moois van die tuin maken – want die kijkt al jaren tegen een puintuin aan. Die gaat graag met jouw stappenplan aan de slag.
Jouw mens wil het gewoon op een gemakkelijke manier toch alvast wat gezelliger maken in die badkamer – budget voor verbouwen is er nog niet. En kijkt dus graag naar de inspiratievideo’s die jij maakt, zodat ze alvast een paar dingen kan veranderen.
Jouw mens wéét dat ze te druk is in haar hoofd, wil weten hoe ze daar meer rust kan krijgen en leest over hoe ze mindfulness kan toepassen, steeds als ze eet. Ze ontdekt door te doen wat jij schrijft, dat ze daadwerkelijk meer rust voelt en kan genieten van haar eten.

Voor jou misschien ‘klein’. Voor deze mensen groots. Levensveranderend.
En of dat nu in een blog is, in meerdere blogs op je website, of in een boek; dat maakt niets uit. Jouw input is een belangrijke aanvulling op hun leven. Want jouw mens pakt in de ochtend een kop koffie en loopt helemaal blij de tuin in. Jouw mens heeft van haar badkamer een ontspanningsruimte gemaakt en geniet elke avond opnieuw als ze in bad glijdt. Jouw mens voelt zich veel meer ontspannen, alleen al door anders te eten.

Kans: je mensen willen nog meer van jou

Wanneer je blogs goed zijn, willen ze dus nog meer van de schrijver van die blogs. Ze willen ook dat boek. Of is het andersom, en lezen ze je boek waardoor ze zijn geholpen, dan gaan ze kijken wat ze nog meer kunnen bij jou. Je mensen willen nog meer van dat wat ze al zo fijn geholpen heeft. Iedereen? Nee dat niet. Sommigen zijn puur al geholpen met dat ene artikel en gaan door. Niet erg, want je hebt gegeven wat ze nodig hadden (en daar vertellen ze graag over tegen hun vrienden, ook nog eens). Anderen wel. Anderen willen meer van jou. Willen meer met jou. Om hun leven verder vorm te geven met jouw expertise. Ze willen jou om toch ook eens mee naar die tuin te kijken, want ze hebben wel e.e.a. gedaan al, maar het is het toch nog niet helemaal. Ze willen die online mindfulness training kopen, want ze willen ook beter kunnen slapen. Ze willen jou om toch die metamorfose van de woonkamer te realiseren, want dat doe jij als woonstyliste ook.

Kans: hoe fijner en beter je website hoe vaker ze komen

Wanneer je je website ziet als dat multimediale magazine, en het zo in gaat richten en op gaat zetten, dan komen je mensen graag bij je. Regelmatig komen ze terug. Ze schrijven in op je nieuwsbrief zodat ze weten wat voor nieuws er op je website te vinden is. Welke artikelen er interessant zijn om te lezen. Ze komen heel graag regelmatig naar je toe. Jouw website is voor hen de place to be. Jij bent de expert bij wie ze willen zijn. Van wie ze willen horen, naar wie ze willen luisteren en kijken. Jij bent degene die ze volgen op social media. Jij bent degene over wie ze vertellen tegen vrienden, familie en relaties.
En dat zorgt ervoor dat jij voor steeds meer mensen van betekenis kunt zijn. Die fijne aanvulling kunt zijn op hun leven.

Jij bent van betekenis. Bagatelliseer het niet. Geef het dat prachtige (multimediale) magazine. Verander de levens van die mensen dit het nodig hebben. Schrijf die artikelen, maak die content. Je zult zien dat jij die waardevolle aanvulling bent …

Meteen aan de slag? Dat kan met de Spoedcursus Bloggen.
Wil je heel gericht weten hoe jij dit op kunt gaan zetten met content die er dan ook oprecht toe doet? Reserveer dan een Vip-dag Contentstrategie en we werken in één dag uit hoe jij dit oppakken kunt.
Staat dat boek op je plan? Check dan op Je boek schrijven hoe je kunt starten.

Ik ben dolgraag van betekenis voor jou, zodat jij voor nog veel meer mensen met jouw expertise van betekenis kunt zijn.
Lieve groet, Marianne

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Instagram Stories: waarom?

Instagram Stories: waarom?

Instagram Stories: waarom? Als je nog geen Instagram Stories in je marketingstrategie hebt opgenomen, omdat je je daar nog niet bewust in hebt verdiept, dan ga ik je nu 9 redenen geven waarom ik je adviseer dat wel te doen. Allereerst; ik ben groot fan. Ik maak al een...

Mariannes Mail: bloedeerlijk over ondernemen en het leven, over marketing en over schrijven. Ontvangen? Schrijf je dan meteen in:

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld:

Voor meer inspiratie volg je mij op: