Jouw 2021-(content)plan

Jouw 2021 (content)plan

Heb jij je plan voor 2021 al gemaakt? Het is nu echt de tijd om dit op te gaan pakken. Met een plan weet jij komend jaar waar je naartoe gaat werken én hoe je dat gaat doen (hoe als in: wanneer wat). Content is – als je ook online meer klanten naar je toe wil trekken – een van de belangrijkste onderdelen van je plan.

Waarom is content zo belangrijk?

Op basis van de content die je deelt, beslissen potentiële klanten of ze in zee gaan met jou. Beslissen ze of ze van jou willen kopen. Over content nadenken en daar alvast ideeën voor hebben is ook goed om te doen. Maar hoe doe je dat dan?

Twee invalshoeken voor je content

Als je de te maken content gaat bekijken, zijn er 2 invalshoeken van belang.

  1. Wat wil jij neerzetten en verkopen?

De eerste invalshoek heeft te maken met waar jij naartoe wil met je bedrijf. Wat wil jij neerzetten? Welke producten of diensten wil je graag onder de aandacht brengen? Afhankelijk van deze antwoorden weet je dus dat je content gaat maken die daarmee te maken heeft. Die aansluit op die producten/diensten en op wat jij neer wil zetten.

  1. Wat heeft jouw potentiële klant nodig op dit moment in zijn/haar leven, dat te maken heeft met wat jij wil neerzetten?

Jij weet dat wat jij te bieden hebt, je producten/diensten, past bij die mensen. Die potentiële klanten. Die toekomstige klanten. Alleen zij weten dat nog niet. Daar moeten ze dus van bewust worden gemaakt. Dat wil zeggen; ze moeten in ieder geval weten dat jij er bent, dat jij ze kunt helpen. In je content ga je dat laten zien op een manier die aansluit. Op een manier die helpend is. Waar ze blij van worden. Die ze inspireert en motiveert.

Op basis van die invalshoeken weet je dus wat voor content je gaat maken. Welke thema’s je op kunt pakken, welke onderwerpen interessant kunnen zijn – welke contentlijnen je aan kunt houden. En dat neem je mee allemaal in je plan.

Wat moet er nog meer in dat 2021-(content)plan?

Antwoorden op vragen als:

  • Wat voor content ga je vooral maken? En wanneer ga je wat doen?
  • Welke socialmediakanalen ga je inzetten?
  • Wanneer ga je campagnes inzetten om een van je producten/diensten speciaal in de schijnwerpers te zetten?
  • Wat is er allemaal voor nodig om dit allemaal te kunnen doen?
  • Wat kun je zelf? Wat ga je met een ander doen? Wat moet je leren?
  • Wanneer ga je evalueren – meten hoe het is gegaan?

De antwoorden op deze vragen neem je ook allemaal op in dat plan.

Flowmarketing – content creëren vanuit flow

Ik ben zelf enorm van content creëren vanuit flow. Wat voel ik dat ik wil delen? Waar word ik nu blij van? Een hele vaststaande kalender, daar ben ik niet van. Toch maak ik wel een plan en bepaal ik in een kalender wanneer cursussen starten, wanneer ik workshops ga doen. De content daaromheen ontstaat inhoudelijk vanuit wat ik op dat moment denkt dat past. Ik leg me dus niet vast, maar gebruik mijn plan en kalender wel als leidraad.
Het mooie is dat mijn plan voor 2021 bijna rond is, en dat ik er weer gruwelijk zin in heb hier op door te gaan pakken – dat is wat het werken aan zo’n plan ook doet namelijk: het zet je ook weer op een bepaalde manier opnieuw aan. Natuurlijk heb ik nu een logische vraag aan jou: is jouw plan ook al klaar? Of zou dit op willen pakken met mij? Dan kan dat.

Je kunt jouw 2021-(content)plan in orde maken met mij! 

Op 1 december geef ik namelijk de online workshop ‘Jouw 2021-(content)plan’ in Zoom. Normaal doe ik dat op mijn eigen workshoplocatie, maar nu i.v.m. Corona en regels gaat dat niet. Daarom op deze manier. Deelname aan de workshop (aanvang 9 uur, afronden 16 uur) kost 147 euro excl. btw.
Aan het einde van de workshop heb jij je (content)plan voor 2021 klaar. Wil je meedoen? Stuur me dan een e-mail via onderstaande knop! Let op: er is plek voor 8 deelnemers.

 Lieve groet, Marianne

Meedoen? Druk op de knop hieronder:

 

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Gratis e-book om je creativiteit te boosten

gratis e-book marianne canters schrijfcoach blogexpert
Elke week (schrijf)inzichten en (ondernemers)inspiratie ontvangen? Schrijf je dan in voor Mariannes Mail

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: