Een kijkje in mijn marketingkeuken

Een kijkje in mijn marketingkeuken

In dit blog geef ik zo vlak voor kerst een kijkje in mijn marketingkeuken. Ik geef je aan wat ik vooral heb ingezet dit jaar en wat het mij heeft gebracht. Laat je gewoon inspireren en maak uiteindelijk de keuzes die passen bij jou.

Uitgangsgedachten

De belangrijkste gedachte die ik bij alle marketing die ik doe hanteer is: wat kan ik vandaag delen waar jij als volger/lezer/klant blij van wordt?  De tweede belangrijkste gedachte is: al is er maar één iemand die hier blij van wordt, dan ben ik al blij.
Dat haalt de druk alles te moeten doen om zoveel mogelijk mensen te bereiken en te pleasen weg te halen. Daarnaast zorgt het ervoor dat ik het steeds opnieuw leuk vind om content te bedenken en te maken. Ik ontdekte vanuit die gedachte namelijk dat het echt wel meer dan één iemand is die blij wordt van wat ik allemaal deel. Heerlijk!

Verhogen van de blogfrequentie

Dat laatste is wat ik overigens ook belangrijk vind. Ik moet het wel ‘heerlijk’ vinden om te doen. Vandaar dat ik ervoor koos om mijn blogfrequentie op te hogen naar 5 per week (1 per werkdag). Ik ben gek op schrijven, hou van bloggen, inspireren en het delen van kennis dus why not dan? Omdat ik begrijp dat het best veel is, kun je je inschrijven op Mariannes Blog. Dan krijg je elk weekend een overzicht van de blogs die zijn verschenen, zodat je er geen enkele hoeft te missen. Je kunt je dan gewoon even lekker met een kop thee of koffie laten inspireren en de blogs lezen die op dat moment voor jou van toepassing zijn! Ontvang je dit overzicht nog niet? Dan kun je je meteen aanmelden! Ja, stuur mij het weerkoverzicht van Mariannes Blog!

Instagram als favoriet – en de rest dan?

Instagram is mijn favoriete kanaal. De Instagram Stories helemaal: superleuk om mee bezig te zijn en te maken, dus ook dat heb ik opgenomen in de marketingkeuken. Omdat die 1 op 1 gekoppeld is aan Facebook verhalen, zijn ze ook daar te zien.

Begin 2020 organiseerde ik daar wekelijks de ContentKoffie. In 2021 komt die terug, maar dan anders. Werknaam nu: de ContentClub. Hier denk ik mee over content die jij kunt maken en delen voor je bedrijf in blogs, op social media en in .. een boek. De ContentKoffie bracht mij verbinding met een vaste groep volgers én klanten voor trainingen. Daarnaast bracht het veel input voor de content die ik maken kon.
Waarom liet je het dan los? Logische vervolgvraag ja.
Ik voerde de frequentie op tijdens de eerste lockdown. En het aantal kijkers daalde. Ergens in mij ontstond een stemmetje: nee, hier wachten ze niet op! Niet doen. Stop stop STOP! En hoe goed ik ook ben in beren tackelen, deze beer glipte ongemerkt tussendoor. Ja, ja, net als iedere ondernemer heb ik ook beren!

Ik ben af en toe op LinkedIn en Pinterest. Iets vaker op Facebook. Ik probeerde YouTube en Google Mijn bedrijf. De tijd die alles vraagt is veel, dus hier liet ik steekjes los. Wellicht ook omdat ik dit minder leuk vond om te doen. In mijn 2021-plan komt hier wel verandering in. Maar dat heeft alles te maken met de nieuwe stappen die ik zette met mijn bedrijf én het feit dat ik toch echt ga werken met een vaste VA. Zij kan weer veel uit handen nemen en doorpakken op de steekjes die ik hier soort van heb laten vallen.
(Via de icoontjes onderaan deze pagina kun je me overal volgen 🙂 en met me linken.)

Van video naar podcast?

Omdat video niet zo mijn ding is, hoe graag ik dat ook wil, heb ik een podcasttraining aangeschaft. Alleen mijn stem. Hoe zou dat zijn? Uitgangspunt podcast: van betekenis zijn. Een van de essenties van mijn bedrijf en dat waar ik jou met je bedrijf (en boek) bij helpen wil. Zo veel mogelijk, zo groots mogelijk, zo goed mogelijk van betekenis zijn.

Het aantal volgers op FB en Insta is niet zo heel groot als ik het vergelijk met grotere accounts. (De Swipe-upfunctie? Daar ben ik nog lang niet!) In mijn optiek gaat het daar ook niet om. Het gaat om de relatie die ik opbouw met die volgers. Want dat is wat ik het liefste doe. Ik ben niet van de massa. Natuurlijk is een groot bereik fijn en zijn er meer mensen die je berichten kunnen zien, maar nog steeds moeten ze passen bij mij en ik bij hen. Daarom check ik ook alle volgers die ik heb en passen ze niet? Dan gaan ze eruit!

Nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven schrijven – Mariannes Mail – vind ik echt geweldig om te doen. Het voelt voor mij alsof ik echt heel veel penvrienden heb. Ik leg er mijn ziel en zaligheid in, geef aan wat speelt en wat me bezighoudt en wat ik ontwikkel speciaal voor jou. Voorheen deed elke opzegging zeer, inmiddels is dat niet meer. Niet iedereen past altijd bij je. In het gewone leven is dat niet anders dan online.
Met het omzetten van Mailchimp naar Autorespond ben ik aardig wat mensen kwijtgeraakt. Dus ook dat staat op mijn lijst voor komend jaar. Wil jij overigens ook graag Mariannes Mail ontvangen? Dan kun je je hier inschrijven: Ja, zet mij op de lijst van Mariannes Mail!

E-book

Een van tools die ik inzet om jou te helpen én om nieuwe mensen naar me toe te trekken is het nieuwe e-book dat ik heb geschreven. Een update van het vorige e-book. Nu zijn het 22 ideeën om je creativiteit te boosten. Want om die content te maken voor je bedrijf, is enige creativiteit wel fijn. En daar kan het soms ook wel misgaan. Want er ligt zoveel. En dan moet je ook nog schrijven. Meteen schiet je je verleden in en herinner je de rode pen van de juf die zo strepen zette in jou gedreven geschreven opstel. Trauma. Gevolg: je voelt de rem. Er kan meer zijn dat ervoor zorgt dat je niet zo enthousiast creatief kunt zijn. In dit e-book laat je ik zien hoe je ervoor zorgt dat wel creatief genoeg bent – of weer wordt. Het e-book aanvragen? Dat kan onderaan dit blog!

Online workshops

Gedurende het jaar geef ik 2 gratis online workshops waar je aan mee kunt doen. Jij bent het succes van je bedrijf en Aantrekkelijk voor nieuwe klanten. Natuurlijk geven die allebei voorproefjes van de twee cursussen die je bij mij kunt volgen: de Deep Dive en Makkelijke Marketing. Omdat de deuren naar deze trainingen ook maar 2 keer per jaar opengaan, kun je dus niet altijd meedoen en geef ik deze gratis workshops ook maar een paar keer per jaar. Deze trainingen staan allebei aan de basis van jouw marketing, waarbij de Deep Dive ingaat op je ondernemerschap en Makkelijke Marketing dus op de marketing van je bedrijf, waarbij je business blog de basis is (omdat van daaruit heel veel meer content kan ontstaan). Op 29 en 30 december 2020 geef ik overigens nog twee keer de online workshop Jij bent het succes van je bedrijf. Je kunt je nog steeds inschrijven om mee te doen. Ja, ik wil meedoen!

Facebookgroepen

Dat is wel een hele grote uitdaging. Facebookgroepen. Ik heb een aantal groepen die bij trainingen horen die ik al heb gegeven, en steeds bij de nieuwe start, start ik een nieuwe groep. Het op ging krijgen en houden van een Facebookgroep is wel een kunst op zich. Hier ligt nog een mooie les te leren. Dus ook daar gaat in 2021 meer aandacht naartoe.

En dat is mijn marketingkeuken. Die in 2021 dus wordt uitgebreid.
Sinds ik deze keuken heb opgebouwd, verkocht ik meer dan 200 trainingen en verwelkomde ik tientallen nieuwe klanten van wie ik ook echt ben gaan houden (en stijgt mijn omzet dus ook – ook al is niet alles perfect ingericht. dat hoeft dus ook niet!). Veel van mijn klanten kiezen ervoor ook buiten de trainingen met mij te gaan werken, iets wat ik ook voor ogen had: samenwerkingen van langere duur en intensiever contact. Alle marketing draagt bij, tot op de dag van vandaag. Intensief? Ja en nee. Ja, want je gaat een commitment aan waarbij je graag oprecht van betekenis wil zijn. Nee, omdat het allemaal precies is wat ik voor ogen had. Het gaat er nu puur om het slimmer in te richten dus. En ook dat staat op het 2021-plan.

En, waar denk jij over je marketingkeuken mee in te richten?
Lieve groet, Marianne 

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

ContentClass 28 januari; Inspirerende teksten schrijven

Zoek blogs op categorie

Delen met:

 

Gratis e-book Boost je creativiteit


Ontvang gratis 22 ideeën die je helpen je blogs, je socialmediaberichten, je nieuwsbrieven en al die andere
marketingteksten lekker in een flow te schrijven. Zonder dat het je te veel tijd kost én op zo’n manier dat ze aantrekkelijk zijn voor nieuwe klanten zijn. In dit e-book geef ik je aan hoe je dit kunt doen.

Vraag  het e-book hier aan en ontvang het in je mailbox!

“Creativiteit ontstaat zodra je pen en papier gaat pakken. Dat geeft magisch resultaat. Dat resultaat krijg je niet zolang je in je hoofd blijft zitten. 

Ja, mail mij het gratis e-book
'Boost je creativiteit - 22 ideeën'!

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.
Orde brengen in ideeën

Orde brengen in ideeën

Orde brengen in ideeën Als je eenmaal op de frequentie zit waar de contentideeën om de haverklap binnenvallen, dan kan dat best overwhelming zijn. Zoveel ideeën om in content uit te werken, maar so little time. Maar goed, je schrijft ze allemaal op. En wat dan? Ik...

Pit in je blog

Pit in je blog

Pit in je blog Hoe zorg je ervoor dat je pit in je blog krijgt? Niemand leest een lang blog helemaal door zonder dat het pit heeft. Wat is pit? Voor mij betekent pit dat het blog steeds opnieuw iets in de lezer raakt, waardoor hij echt door wil lezen. Iets wat steeds...

Elke week (schrijf)inzichten en (ondernemers)inspiratie ontvangen? Schrijf je dan in voor Mariannes Mail

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: