Marketing en de kracht van verbinding

De binnenkant van je marketing: de kracht van verbinding

Werk jij meer aan de buitenkant of aan de binnenkant van je marketing?
Ik zie veel ondernemers vooral aan de buitenkant werken en dat is jammer. Ik zal je meteen uitleggen wat ik daarmee bedoel. Daarna zal ik je uitleggen waar de binnenkant van je marketing je kracht geeft, als die op orde is. Want die kracht is wat je nodig hebt, die kracht is wat jou uniek en aantrekkelijk maakt voor klanten – waardoor zij graag willen werken met jou.

De buitenkant van je marketing

De buitenkant van je marketing gaat over het inzetten van techniek. Het schrijven van een e-book, het bouwen van een funnel. Goede advertenties maken. Je bent dan vooral bezig met de ins en outs ontdekken van dat kanaal dat je het grootste bereik zal geven. In de hoop de juiste mensen te kunnen raken. Het gaat ook over het maken van de video’s omdat YouTube zou werken, of omdat dat opvalt op LinkedIn. De buitenkant van je marketing gaat over het toepassen van tips & trics die zouden werken om je publiek naar je toe te trekken. Veel ondernemers zie ik daaraan werken, met hart en ziel hopende op succes. Maar helaas werkt het niet op die manier. Niet alleen op die manier. Er is iets anders nodig.

De binnenkant van je marketing

De binnenkant van je marketing bestaat uit 3 elementen. Jijzelf( met je bedrijf (1), je (ideale) klant (2)en de verbinding tussen jullie twee (3). De binnenkant van je marketing gaat over het aan laten sluiten van jou (en je bedrijf) op de klant die je het liefste wil helpen.
De binnenkant is de basis. De binnenkant geeft namelijk de juiste input voor de buitenkant. De binnenkant zorgt ervoor dat de buitenkant geen oppervlakkig geklets is, maar een verhaal dat aansluiting brengt en voor verbinding zorgt. De binnenkant voedt de buitenkant. Ligt je focus op de binnenkant, dan volgt de buitenkant vanzelf. Maar op een manier die intrinsiek waardevol is voor jouw mensen.
Werk je vanuit de binnenkant, zal je bereik in cijfers misschien niet meteen groots zijn, maar het aantal persoonlijke berichten dat je van mensen ontvangt wel. En dat is waar het uiteindelijk om gaat. Niet de leuke likes, die ook echt leuk zijn om te krijgen, maar de mails, de dm’s en de andere persoonlijke berichten. Daar is oprecht contact en mogelijkheid tot samenwerking.
Werken vanuit de binnenkant zorgt ervoor dat je heel goed weet welk e-book je moet schrijven. Welke tekst in je advertentie moet staan. Werken vanuit de binnenkant is betekenisvolle inhoud geven en delen.

De belangrijkste onderdelen van de binnenkant

De belangrijkste onderdelen zijn:
jij en jouw energie: hoe enthousiaster en meer open je bent, hoe aantrekkelijker je wordt om bij te zijn
jij en je missie – je waarom: hoe duidelijker je bent over waarom je je bedrijf hebt, wat je bereiken wil bij je mensen en in de wereld, hoe dieper de aansluiting wordt
jij en je krachtige betekenis: hoe duidelijker je bent over wat je kunt betekenen, en hoe meer je dat aan de buitenwereld laat zien, hoe krachtiger je uitstraling is

Deze drie factoren zorgen voor de verbinding. Die verbinding is wat jouw mensen nodig hebben, om te voelen en weten dat ze graag met jou willen werken, of bij jou willen kopen.
Die verbinding breng je niet zomaar in een poep en een scheet in kaart. Maar er zijn wel startpunten die je hierbij kunnen helpen.

Met het ZomerExpertpakket ga je die startpunten allemaal oppakken. Het helpt je de binnenkant van je marketing vormgeven en dat stap voor stap naar buiten te brengen. Zodat je contact gaat leggen met mensen, oprecht contact, in plaats van oppervlakkig aanwezig zijn. Op deze manier willen mensen graag met je verbonden zijn. Dat geeft je steeds opnieuw voeding voor de buitenkant.
De kern van je binnenkant is jouw expertise. Dat is wat je het podium gaat geven. Op een manier die past bij jouw mensen en bij jou.
Benieuwd?
Je kunt nu nog instappen!
Meer over het Zomer Expertpakket lees je hier

Heel benieuwd: werk jij meer vanuit de binnenkant? Of houdt de buitenkant je meer bezig?
Laat het gerust weten in een reactie onder dit blog (of in de besloten FB-groep van Mariannes Blog)
Lieve groet, Marianne

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Gratis e-book om je creativiteit te boosten

gratis e-book marianne canters schrijfcoach blogexpert
Doelstellingen vierde kwartaal

Doelstellingen vierde kwartaal

Doelstellingen vierde kwartaal Het gaat beginnen: Q4. Oftewel het vierde kwartaal. Heb jij al je doelstellingen geformuleerd? Passend bij het plan dat je maakte voor 2020? Aangepast naar aanleiding van de Corona-situatie? Want er is natuurlijk wel veel veranderd na we...

Elke week (schrijf)inzichten en (ondernemers)inspiratie ontvangen? Schrijf je dan in voor Mariannes Mail

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: