Marketing is verbinding maken. Hoe dan?

Marketing is verbinding maken. Hoe dan?
Ik zie het helaas veel gebeuren. Ik noem het angstmarketing. Je moet aan van alles voldoen, volgens de experts, voor je marketing kunt doen. Je aanbod moet glashelder zijn, je moet een weggever hebben. Je moet een funnel die gaat draaien als een tierelier. Je moet webinars geven. Je moet op alle kanalen aanwezig zijn.
Wow.
Ik snap dat jij je hierdoor helemaal geremd kunt voelen.
Want jee, dat zijn nogal wat voorwaarden om succesvol te kunnen zijn.
En daarmee gaat jouw marketingfocus volledig naar de techniek.
Ik sta daar echt anders in. Je techniek kan tiptop in orde zijn. Maar als je met de inhoud van die marketing, dus je content, geen verbinding maakt, dan houdt het echt helemaal op.
Met elkaar verbonden zijn, dus echt die connectie maken, dat is nummer 1.
Verbinding maken met de mensen die jij wil helpen met je business. En je gaat geen verbinding maken door jezelf eerst te verdiepen in alle technieken en theorieën. Maar je maakt verbinding door content te gaan delen. Content die inspirerend is voor je mensen. Content die ze weer stappen vooruit kan helpen. Daar begint alles. En dat kan op allerlei manieren, die niet veel techniek nodig hebben. Ik geef je 6 manieren:
6 manieren om verbinding te maken met jouw mensen
1. Schrijf consistent blogs
Schrijf regelmatig blogs die je op je website plaatst. Deel in die blogs de meest fijne tips. Inspireer je mensen. Waar wil jij ze bij helpen? Waar zijn ze naar op zoek? Waar verlangen ze naar? Jij geeft ze steeds opnieuw inzicht in de weg daarnaar toe, in deze artikelen. Je deelt know how die ertoe doet. Daarmee inspireer je ze. Inspireren brengt verbinding.
2. Vertel meer over jou
Vertel wat meer over jezelf. Mensen doen zaken met mensen. Als mensen geen klik met je voelen, dan komen ze niet bij jou. Die klik heeft echt niet alleen maar te maken met hoe goed je bent. Maar ook met de trigger die ze voelen, wat jij in ze raakt. En met de mens die jij bent. Die klik ontstaat alleen als ze meer over jou te weten komen.
3. Gebruik de speciale features die er al zijn
Gebruik de mogelijkheden die social media je biedt. Daarmee bedoel ik: op Facebook kun je een bericht plaatsen en daar de knop bijzetten waarop staat: chatbericht sturen. Mensen kunnen je dus direct een persoonlijk bericht sturen. Op Instagram heet dat een DM. In de stories zijn er nog meer mogelijkheden. Schrijf posts die uitnodigen tot een reactie, en biedt de mogelijkheid dat ze dat kunnen doen.
4. Stel vragen
Stel vragen in je berichten. Als je vragen stelt, reageren je mensen altijd. Als ze niet reageren op je bericht, reageren ze in hun hoofd. Meer is niet nodig. Het linkje is gelegd. Je zet ze aan tot nadenken.
5. Bied de mogelijkheid tot persoonlijk contact
Geef de mogelijkheid met jou persoonlijk in gesprek te gaan. Mensen kopen niet alles per se meteen vanuit de social media kanalen (alhoewel daar wel wat verandering in lijkt te komen). Vaak hebben ze meer nodig, en helemaal als de investering wat hoger ligt. Geef de mogelijkheid om een call met je in te plannen.
6. Stapje verder: verstuur een nieuwsbrief
Hier is uiteindelijk wel iets meer techniek voor nodig, maar het is een hele fijne tool om meer verbinding te krijgen met je mensen. Het moment dat je mensen inschrijven voor je nieuwsbrief, is het moment dat ze oprecht meer interesse hebben in wat jij te bieden hebt. Dat is dus ook het moment dat je vaker in hun privé-omgeving mag verschijnen. Hun inbox dus. Een hele krachtige manier dus om een band op te bouwen.
Weet dat je echt al kunt starten met 1 tot en met 5. Nummer 6 hoef je niet eerst in orde te hebben. Als je maar content gaat maken en delen. Op de achtergrond verdiep je je ondertussen in 6. Door met 1 en 5 aan de slag te gaan, kom je al in de contentcreatieflow. Waardoor de stap naar 6 ook veel gemakkelijker is dan starten vanuit niets.
Heel veel succes!
Op 25 februari start Makkelijke Marketing. Het interactieve coachprogramma dat helpt jouw marketingaanpak helemaal op de rit te krijgen. Na dit programma voer jij marketing vanuit een fijne flow en vinden jouw mensen de weg naar jou toe. Dit is waar alles begint.
Meer over Makkelijke Marketing lees je hier.
Gaan we het samen doen?
Lieve groet, Marianne
10 marketingtips voor je boekverkoop
10 marketingtips voor je boekverkoop Wanneer je een boek schrijven op je bucketlist hebt staan, dan hoort daar nog iets bij. Namelijk je boek verkopen. Je boek verkoopt zich niet vanzelf. That is where the marketing comes in. Je wil natuurlijk dat je boek gelezen...
De Linda. van jouw branche … door je business blog?
De Linda. van jouw branche … door je business blog? Een eigen business blog. Een blog dat wekelijks of dagelijks door mensen wordt gelezen. Een blog dat wordt geraadpleegd als het nodig is. Een business blog is op deze manier als een eigen online magazine. Waarin jij...
Wat is belangrijker? Het algoritme of jouw (toekomstige) klant?
Wat is belangrijker? Het algoritme of jouw (toekomstige) klant? (Aanhakend op het blog van Seth Godin, de link naar dat blog zie je onder dit blog.) Seth Godin is een marketinggoeroe. Misschien kan ik het zo het beste zeggen. Een expert wiens blogs ik dagelijks met...
Adres
Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop
0 reacties