Marketing in een flow? Hoe dan?

Marketing in een flow? Hoe dan?

Die marketing … het is zoveel. Als je links en rechts om je heen kijkt, zie je hoe andere ondernemende collega’s artikelen publiceren op hun website, leuke posts plaatsen op social media, soms zelfs een online workshop geven en meer van dat soort dingen doen. Als jij dat zo allemaal zou doen, en vanbinnen weet je dat je dat wél wil, heb je het idee dat het toch ergens gaat wringen. Want dat kost natuurlijk allemaal vreselijk veel tijd. En dat is niet voor iedereen even leuk.

Marketing in flow. 9 aandachtspunten

Als je je hierin herkent, dat zul je ervaren dat je best regelmatig momenten hebt waarop je een soort van stilstaat. Dat het lijkt of je niet volledig kiest voor dat waar je wel graag voor wil gaan. Je bedrijf loopt wel, maar de x10, waar je stiekem van droomt, die blijft uit. Ergens vanbinnen voelt het ook of je er niet genoeg aan trekt. Je blokkeert door allerlei gevoelens die niet bepaald helpend zijn.

In dit blog laat ik je zien dat je er niet aan hoeft te trekken. En dat die marketing gewoon vanuit een flow en een fijne energie kan gaan. Waardoor je een proces op gang brengt dat ervoor zorgt dat je lekker blijft draaien. En ik laat je zien hoe, met deze 9 aandachtspunten:

  1. Zorg dat je een duidelijk beeld heb van waar je naartoe wil groeien. Dat kan op verschillende manieren. Maak dat beeld zichtbaar. Schrijf het helemaal uit of maak er een moodboard van. LEES ELKE DAG wat je hebt geschreven of KIJK ELKE DAG naar je moodboard. Elke dag, net zolang tot het je het dromen kunt. Tot het onderdeel is van de motivatie waarvoor je het doet.

  2. Vertel de mensen om je heen waar je aan wil werken, of waar je voor wil gaan. Leg het uit aan je kinderen. Vertel het aan je partner. Hoe groot die droom ook is, vertel het ze. Welke reactie zij ook geven, vraag hun support. Hou ze hieraan, herinner ze eraan als ze ineens in de gaten hebben dat je een nieuwe keuze hebt gemaakt en dus niet meer per se meteen klaarstaat, wat je voorheen misschien wel deed.
  3. Maak voor jezelf de definitieve beslissing en keuze dat je er vanaf nu helemaal voor gaat. Maak daar een viermomentje van. Het is feest: jij hebt gekozen voor de focus op groei.
  4. Spreek met jezelf elke dag 3 acties af die je uitvoert en die bijdragen aan die droom, aan dat beeld. Maak daar een gewoonte van. Kijk ook naar die droom, lees die nog eens door zodra je je acties plannen gaat.
  5. Laat minimaal 1 van de acties te maken hebben met je marketing. En geef jezelf daar per dag zeker één uur voor. Werk aan een blog, een vlog, aan een of meerdere posts, of in ieder geval aan iets wat meer vertelt over wie jij bent en over wat jij doet met je bedrijf. Aan die content dus. Het hoeft niet per se af te zijn in dat uur. Als je er maar wel dat uur mee bezig bent. Morgen ga je er gewoon weer mee door. Het gaat erom dat je dat proces in gang brengt en op gang houdt.
  6. Wanneer er een leuke cursus of workshop ‘voor de voeten komt, iets waarvan je denkt: ‘Hee, dat kan ik gaan doen’; dan stel je jezelf ten doel dat je ervoor zorgt dat je nog in diezelfde maand de aanschaf hebt terugverdiend met wat je uit die cursus of training hebt geleerd. Dat betekent dat je wat je leert ook inzet in je bedrijf en dus je marketing. (Ben je verslaafd aan cursussen en persoonlijke ontwikkeling, dan is een restrictie van een x-aantal cursussen per jaar of een cursusbudget waar je je aan moet houden, ideaal. Helemaal als je weet dat je met de cursussen toch niet echt iets doet.)
  7. Komt er iets anders ‘voor je voeten’, vraag je dan af of je het op moet rapen omdat het bijdraagt aan wat je bereiken wil, of dat je er beter overheen kunt stappen (of het een ander moet laten doen).
  8. Maak je plannen, werk aan die plannen én hou rekening met jouw energie. Heb jij geen zin in een video maar wel in een blog? Prima, schrijf dat blog. Heb jij geen zin in een blog, maar wel in een mail? Goed, dan maak je de mail. Kies waar je zin in hebt.
  9. Heb je inspiratie om door te gaan, én kan dat ook gezien je agenda? Pak door tot die inspiratie op is.

Deze 9 aandachtspunten hanteer ik elke dag. Wetende dat marketing onderdeel is van het wiel dat mijn bedrijf laat groeien. Voer ik geen marketing, dan zullen mijn (toekomstige) lievelingsklanten ook niet ontdekken dat ik er ben. Dat geldt natuurlijk ook zo voor jou. Met bovenstaande stappen zorg je ervoor dat het geen trekken wordt, dat je er geen vervelend gevoel bij krijgt. En dat je het ook steeds leuker gaat vinden om te doen want je ziet waar het allemaal aan bijdraagt.
(En wanneer die klant dan bij je komt, dan weet je helemaal dat het echt heel leuk is om te doen – want daar deed je het voor, toch?) We maken het onszelf vaak veel moeilijk. Terwijl dat helemaal niet nodig is.
Met deze 9 aandachtspunten voer jij je marketing in een flow.

Op 28 april en op 30 april geef ik de GRATIS online workshop ‘Aantrekkelijk Voor Nieuwe Klanten’, waarin ik je laat zien wat je online kunt doen, zodat jouw mensen je gaan zien aan de expert waar zij moeten zijn. Wil je meedoen en je bedrijf die (marketing)boost gaan geven die het verdient? Vanuit die flow, zoals ik dat doe? Schrijf je dan nu in: Ja, ik doe mee met de GRATIS Online Workshop ‘Aantrekkelijk voor nieuwe klanten’

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Gratis e-book om je creativiteit te boosten

gratis e-book marianne canters schrijfcoach blogexpert
Elke week (schrijf)inzichten en (ondernemers)inspiratie ontvangen? Schrijf je dan in voor Mariannes Mail

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: