Niet goed genoeg. Killing voor je online marketing.

Niet goed genoeg? Killing …

Het stond jarenlang op mijn voorhoofd geschreven. Niet goed genoeg.
Niet dat anderen dat label zagen. En ik ook niet. Het zat zo diep in mij geworteld, dat ik dat niet eens wist. Het was een manier van handelen geworden. Van leven. Van praten over mijzelf. Van denken over mijzelf. Een manier om mezelf op te stellen tegenover anderen.
En vanuit dat label mezelf vooral weg te cijferen. Dat was wat het was.

Het heeft een hele tijd geduurd voor ik ontdekte:
a. dat ik dat label had
b. hoe het kwam dat ik dat label kreeg
c. wat ik moest doen om het label te vervangen met meer dan goed genoeg, geweldig, waardevol, supervrouw.  Zonder valse bescheidenheid. (En nog steeds doe!)
Terwijl ik dacht dat ik al heel ver was (bijna 10 jaar na een depressie, die ook om heel wat werk vroeg), zorgde het online ondernemerschap – met het daarbij behorende online zichtbaar zijn – dat ik nóg meer moest doen. Want:

Wanneer je vindt dat je niet goed genoeg bent, dan is het jezelf online laten zien, op een website of op social media, best een dingetje. Laat staan vertellen hoe goed je bent, expertise delen, vertellen hoe tevreden mensen zijn, wat je ‘te koop’ hebt en voor hoeveel. En ja, wanneer jij je bedrijf een stap verder wil brengen, en ook klanten online naar je toe wil trekken, dan is dat alles natuurlijk wel essentieel.
Ga je hier niet mee aan de slag? Dan kan zo’n overtuiging killing zijn.

Werk aan de winkel

Als ik stappen wilde zetten, moest ik een ding zeker doen. Uit mijn comfort zone komen.
Posten. Schrijven. Bloggen. Publiceren. Ontdekken wat dat met mij doet. Onderzoeken waar de pijn vandaan komt, de frustratie, de drempel: allemaal. Ik moest met dat label aan de slag.

Als ik vooraf wist dat het online zichtbaar zijn met je bedrijf dát van je vraagt, had ik het allemaal ZEKER eerder gedaan. Want man man, wat een werk, maar wat een WINST.

Vanaf het moment dat ik wist dat ik met mijn bedrijf ook cursussen en workshops wilde geven, begon de reis in online zichtbaarheid. En die reis was alles waard. Ik investeerde in kennis en in coaches, studeerde me suf en keek mezelf elke dag in de spiegel aan. Soms wilde ik de handdoek in de ring gooien en dacht ik: laat ook maar, zo is het ook wel goed. Wie ben ik voor al die dromen. Wie ben ik, dat dit succesvol gaat zijn. Hoezo denk ik toch dat …
Maar dan herpakte ik mezelf. Nee Marianne, dit is wat je wil.
En deels is dat niet het pad van de minste weerstand. Deels misschien zelfs die van de meeste weerstand. Leer jezelf maar kennen buiten die comfort zone. En zet dat allemaal in.
Wees op die manier de inspiratiebron die jij kunt zijn. Dat is ook content die je maken kunt, omdat het er allemaal al is.

Twee jaar verder

Inmiddels ben ik zo’n twee jaar verder, nadat ik besloot die online zichtbaarheid op te gaan pakken en in te zetten voor nieuwe groei. En wat heeft het me gebracht? Zo enorm veel! Vooral op persoonlijk vlak. Daar heb ik mega grote stappen gezet, die mij op zakelijk gebied nog verder brengen. Want er zijn nog steeds stappen te zetten.
Mooie stappen. Voor mij, mijn bedrijf en voor jou. Want dát is wat het is. Als jij wil groeien met jouw bedrijf, en uit die hobbysfeer wil stappen, dan is dat die groei die nodig is.
En ik kan je vertellen: als je ervoor openstaat, raak je nooit uitgegroeid.
Én leer je genieten onderweg. Dat is wat ik volop doe.

Op die manier groeien betekent nog iets. Niet alleen dat label leren kennen.
Maar ook je draken aangaan – je draken leren temmen.
Zoals een klant deze week nog tegen mij zei. Ik heb zo’n last van draken. Die houden me tegen bij wat ik wil doen. Het moet perfect. Het moet eerst af. Het moet fantastisch zijn voor iedereen.
Groeien betekent die draken leren kennen. En weten dat ze je niet per se helpen.
Alhoewel dat misschien toch ook anders kan worden gezien. Want als je onderzoekt waar de draken vandaan komen, betekent dat ook dat je leert waarom ze niet nodig zijn.

De prijs van online zichtbaarheid

De prijs van online zichtbaarheid is niet een prijs die je betaalt. Het is een prijs die je wint. Door bewust de juiste keuzes te maken. Door jezelf bij kop en kont te pakken. Door in de spiegel te kijken. Door te kijken waar jij jou het beste mee kunt helpen.
En door te kijken waar je anderen helpen kunt.

Je hebt een talent. Een passie. En als je dit leest, dan is het jouw wens die zichtbaar te maken, zuurstof te geven. Die passie in te kunnen zetten, om anderen te helpen en zelfs om van te kunnen leven. En dat begint op 1 plek. Bij jou. Jij bent het succes van jouw bedrijf.

Dus ga schijven, bloggen, post op social media: en ga op reis, met die draken, neem ze mee als passagier. Of niet. Hoe dan ook: jij bepaalt. Jij zit aan het stuur.
Online marketing is meer dan je denkt. En juist daarom zo ontzettend gaaf.

Op 28 april en 30 april geef ik mijn vernieuwde GRATIS online workshop “Aantrekkelijk Voor Nieuwe Klanten.” Na deze workshop weet jij wat jij meteen kunt oppakken en implementeren om nieuwe klanten naar je toe te trekken. Zonder dat het je te veel moeite kost. Of te veel tijd.
Na deze workshop weet je hoe jij je online marketing kunt voeren: met gemak.
Inschrijven kun je hier: Ik wil meedoen met de gratis online workshop

4 Reacties

  1. G. v. Rooij

    Gefeliciteerd met het temmen van je draken! en een goede Pasen

    Antwoord
    • Tekstgericht, Marianne Canters

      Gelukkig zijn de mijne al langer getemd, maar dank! Hoop dat het delen van dit proces anderen helpt.
      Hoe meer mooie ondernemers dit doen, hoe mooier de wereld wordt 🙂
      En ook voor jou een mooie Pasen!

      Antwoord
  2. Ellen

    Dit is toch weer precies wat ik nodig heb. Zo blij dat je mij de weg kan en wil wijzen…

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Gratis e-book om je creativiteit te boosten

gratis e-book marianne canters schrijfcoach blogexpert
Doelstellingen vierde kwartaal

Doelstellingen vierde kwartaal

Doelstellingen vierde kwartaal Het gaat beginnen: Q4. Oftewel het vierde kwartaal. Heb jij al je doelstellingen geformuleerd? Passend bij het plan dat je maakte voor 2020? Aangepast naar aanleiding van de Corona-situatie? Want er is natuurlijk wel veel veranderd na we...

Elke week (schrijf)inzichten en (ondernemers)inspiratie ontvangen? Schrijf je dan in voor Mariannes Mail

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: