Podcast: 6 dynamieken voor effectieve content

Vorig jaar hoorde ik het voor het eerst. Dat het nieuwe jaar start op 1 januari zoals het start bij ons, is bepaald in 1582 door een paus die de Gregoriaanse kalender invoerde. Dat is zeer zeker niet over de hele wereld zo. Er zijn allerlei verschillende geloven en tradities die hun nieuwe jaar op totaal andere data vieren. Voor iedereen die het lastig vindt om nú met doelen en dergelijke bezig te zijn, kan dit een fijn weetje zijn. Eigenlijk kan elke dag het begin van een nieuw jaar zijn, het begin van een periode waarin je gaat werken aan nieuwe doelen.
Het moment dat jij als zzp’er gaat werken aan nieuwe doelen, ga je ook nadenken over je marketing en de content die jij gaat maken en delen.
Betekenisvolle content die je helpt je doelen te bereiken. Content die effectief is. Content die van jou de inspiratiebron maakt die je mensen zoeken.
Betekent dat dat je vooruit al heel specifiek uitdenkt welke berichten, blogs en video’s je gaat maken en wat die precies moeten uitdragen?
Nee, zeker niet.
Het betekent wel dat je de eerste lijnen uit gaat zetten. Welke doelen wil je bereiken? Welke producten/diensten moeten daarvoor de aandacht gaan krijgen? Wanneer ongeveer? Welke onderwerpen of thema’s zijn aan die producten/diensten gerelateerd en aan de mensen voor wie jij die producten/diensten voert?
Heel veel dieper hoeft het niet te gaan. Omdat er namelijk verschillende dynamieken een rol spelen. Die, zeker als zzp’er, je content gaan beïnvloeden.
Welke dynamieken dit zijn, bespreek ik met je in deze podcast-episode:
Wanneer je deze voor jezelf uiteenzet, dan heb je een continue inspiratiebron te pakken voor de content die jij in 2022 gaat maken en delen.
Speciaal om je hierbij te helpen heb ik een werkblad gemaakt dat je helpt die dynamieken voor jou op een rij te zetten. Je kunt deze gewoon downloaden, zonder je e-mailadres achter te laten. Kun je er gewoon meteen mee aan de slag.
Als je het werkblad hebt ingevuld, leg deze dan bij je plan voor de komende tijd. Want dynamieken zijn niet statisch.
Het is dus slim deze oefening regelmatig te doen.
Je downloadt de werkbladen hiernaast.
De content die jij gaat maken, gevoed vanuit de dynamieken die ik in de podcast deelt, is de effectieve content die ervoor zorgt dat je mensen graag willen werken met jou.
Content die hieruit ontstaat, maakt van jou de inspiratiebron die jouw mensen zoeken.
Heel veel succes!
Liefs, Marianne
Wees de inspiratiebron voor jouw mensen. Zet de 6 dynamieken in.
Meer blogs
ChatGPT, creativiteit en jouw contentstratgie
ChatGPT is een geweldige tool om te gebruiken voor je contentstrategie. En zeker als creativiteit hoog in het vaandel staat óf je het gevoel hebt dat je creativiteit juist mist! Je hoeft echt niet meer te bedenken waar je het toch over moet hebben. Als je ChatGPT...
Waarom bloggen niet werkt – Fabelverhalen ontkracht
Fabelverhalen en waarheden over bloggen Veel ondernemers die aan bloggen denken, houden het bij denken. Vanwege de fabelverhalen die bestaan. We laten ons als mens ook gewoon afschrikken door verhalen van anderen. Als andere ondernemers, die zelf een paar blogs hebben...
Hoe AI kan helpen bij het schrijven van teksten: voordelen en beperkingen
Hoe AI kan helpen bij het schrijven van teksten: voordelen en beperkingen Het gebruik van artificial intelligence (AI) voor het schrijven van teksten kan een effectief en efficiënt hulpmiddel zijn voor mensen die werken in verschillende industrieën en omgevingen. Of...
Schrijf in en krijg het e-book '22 ideeën om je creativiteit te boosten' cadeau!
Adres
Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop
0 reacties