Van betekenis zijn met je bedrijf (marketing, blogs en boek)?

Van betekenis zijn met je bedrijf (marketing, blogs en boek)?

Van betekenis zijn met je bedrijf, marketing, blogs en boek. Wat bedoel ik daar eigenlijk mee? Ik kan me voorstellen dat je je afvraagt waarom ik dat zo stel. Zelfs de uitgeverij die ik ben gestart heet boek van betekenis. Maar, wat betekent dan dat van betekenis zijn? En waarom loop ik daar dan zo warm voor?

In de afgelopen jaren heb ik heel veel gave vrouwelijk ondernemers leren kennen. Vrouwen die bij mij aan tafel workshops hebben gevolgd, vrouwen die online trainingen hebben gedaan of nog doen, vrouwen die blogcoachings hebben gevolgd maar ook vrouwen die mij gewoon volgen op mijn social media kanalen. Van veel van deze vrouwen weet ik dat het voeren van hun bedrijf komt vanuit een extra drive. Een diepere motivatie. Die altijd gepaard gaat met een belangrijke missie. Soms al helder, soms nog niet en komt die tijdens mijn coachings naar buiten.

Deze ondernemende vrouwen willen graag met hun bedrijf van betekenis zijn op een speciale manier. Die missie heeft altijd te maken heeft met het leveren van een positieve bijdrage aan de levens van  (toekomstige) klanten.

Bij deze ondernemers is het uitgangspunt het van betekenis zijn. En niet massa is kassa. Waarbij ik wel wil zeggen dat je ook vanuit die ‘massa-is-kassa-gedachte ‘ook oprecht van betekenis kunt zijn. Maar dan moet je weten én kunnen verwoorden wat dat die betekenis precies is. En dat is waar deze ondernemers vaak zoekende zijn. Waarom ze steeds opnieuw hun aanbod veranderen. Steeds andere trainingen, cursussen, webinars volgen. Ze zijn zoekende. En gedreven in de zoektocht.

Is dat erg? Nee, zeer zeker niet.
Maar het zorgt er wel voor dat het vrij lang duurt voor ze écht van betekenis kunnen zijn. Te lang misschien zelfs. En dat frustreert. Daar ligt zelfs een gevaar op de loer. Het gevaar dat ze het maar laten, want het gaat ze toch vast niet lukken.
Vaak wordt dit ook gevoed door de volgende gedachte; wie ben ik nu dat ik denk werkelijk van betekenis te kunnen zijn? Ben ik wel goed genoeg daarvoor? En wanneer dat de gedachte is, is het ook logisch dat ze juist blijven zoeken.

Vanuit mijn bedrijf ben ik er voor die vrouwen. Die dus oprecht van betekenis willen zijn, omdat ze wéten, diep vanbinnen, dat ze iets te brengen hebben.

Maar het moment dat ze twijfelen of ze wel goed genoeg zijn, of dat zelfs niet geloven, is dat van betekenis zijn een hele klus. Wanneer ze wel geloven dat ze goed genoeg zijn, en het durven aangaan; dan gaat het alleen nog om het zoeken naar de boodschap die van betekenis is. Het gaat dan niet meer om de hoe, maar om de inhoud.
Om het zoeken naar de juiste woorden die inhoud geven aan het van betekenis zijn. En dat is waar de blogs helpen, waardoor de marketing steeds meer van betekenis wordt, waardoor de juiste woorden worden gevonden voor het boek dat in ze wacht. Die inhoud is wat het bereik van deze ondernemers vergroot. Dat groeit. En dat is waar ze naartoe willen gaan: zodat ze voor zoveel mogelijk mensen vanuit hun drive betekenis kunnen zijn.

Waarom loop ik hier warm voor? Omdat ik weet dat de inhoud die in deze ondernemers ligt te wachten om naar buiten te komen, inhoud is waarop wordt gewacht. Inhoud die nodig is. Inhoud die bijdraagt aan het mooier maken van de wereld. En dat is waar mijn drive dan weer ligt. Mijn manier van betekenis zijn voor jou: jou helpen de woorden en de inhoud te vinden. Blogs en marketing van betekenis te schrijven en te maken. En wellicht dus dat boek. Alles om jou te helpen de wereld mooier te maken voor al die mensen die dat nodig hebben.

Mijn drive dus is verbonden met die van jou. Zie mij als de poort waardoor jij van betekenis gaat zijn op de manier die jij voor ogen hebt, waar jij van droomt …

Ben jij die ondernemer die zich hierin herkent en nu echt die stappen zetten wil?
Dan heb ik voor jou een fantastisch traject, waarin je vanaf dag 1 dat oprecht van betekenis zijn gaat waarmaken, voor een steeds grotere groep mensen. Met dit traject ga jij je missie leven en je marketing voeren vanuit je hart. Lees Meaningful Marketing en vraag meteen een call met mij aan over dit traject. Gaat het je om een boek? Ook dan sta ik voor je klaar. Ik bespreek alle mogelijkheden graag met je!

Ik ben er klaar voor. Jij ook? Dan: let’s do it!

 

Lieve groet, Marianne

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Wat je woorden doen met jou

Wat je woorden doen met jou

Wat je woorden doen met jou Als schrijfcoach ben ik natuurlijk heel veel bezig met taal en taalgebruik. Maar niet alleen schriftelijk. Ook mondeling. Als je mij al even volgt op Instagram, dan weet je ook dat spiritualiteit (of energie) en de Law of Attraction in mijn...

Mariannes Mail: bloedeerlijk over ondernemen en het leven, over marketing en over schrijven. Ontvangen? Schrijf je dan meteen in:

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld:

Voor meer inspiratie volg je mij op: