Waarom bloggen?

Waarom bloggen … goud is om op te nemen in je contentstrategie

Ik weet het. Ik hoor het ook vaak. Beeld en video: dat is alles! En ja, je hebt ondernemers die op YouTube sky high gaan. Maar eerlijk; denk je dat ze alles uit hun blote bol doen? Of wordt er eerst nagedacht over een script? Denk je dat er eerst gekeken wordt naar een afbeelding, voor de inhoud van een bericht wordt bepaald? Zeker niet. Het begint allemaal met de boodschap. Met de tekst.

Bloggen is een van de meest veelzijdige manieren om te kunnen groeien met je bedrijf. Bloggen voor je business is goud. Ik geef je in dit blog de vier belangrijkste redenen waarom je een blog op moet nemen in je contentstrategie. Waarbij ik als laatste terugkom op wat je hierboven las.

  1. Google gaat van je houden
    Elke website waar weinig op gebeurt, wordt door Google gezien als een ‘mwah’-website. Elke website waar regelmatig relevante content op wordt gedeeld (1), elke website waar regelmatig bezoek op komt (2), elke website waar mensen graag wat langer verblijven (3): dat zijn websites waar Google warm voor loopt. Google wil graag haar ‘zoekende’ mensen de beste resultaten voorschotelen: resultaten die meest relevant zijn. Hoe relevanter jij bent, hoe interessanter, hoe beter. Die relevantie meet Google o.a. aan de drie bovenstaande punten. Jouw blogs zijn dus een perfecte tool om hieraan te werken. Je publiceert regelmatig relevante artikelen voor jouw mensen, je leidt zoveel mogelijk mensen naar je website toe en je hebt nog meer interessante artikelen staan waar jouw mensen graag doorheen struinen.
    Hoe dit werkt lees je ook in: SEO, Google en online zichtbaarheid
  2. Jij gaat steeds meer van jezelf houden: je wordt zekerder van jezelf en je expertise
    Ja, dat klinkt wat gek. Ik leg het uit. Als vrouwelijk ondernemer – helemaal als je ook ergens in mijn leeftijdscategorie (48) valt – is bescheidenheid een groot goed. Zo goed? Dat valt wel mee. Anderen zijn vast beter. Is dat bescheidenheid of iets anders? Maakt niet uit. Het gevolg is dat ‘het jezelf laten zien’ als ondernemer, een dingetje wordt. Je weet dat het slim is, maar ja.
    Door regelmatig kennis te gaan delen in blogs, ga je de expert in jezelf ontdekken. Je weet best heel veel. Veel meer dan je gedacht had misschien wel. Je gaat zien dat jij, ten opzichte van collega’s in de markt, een eigen visie hebt. Dus in plaats van dat je je af laat leiden door die collega’s ga je zien dat jij een eigen weg hierin hebt. Je wordt je bewuster van je kennis. Doordat je zelf schrijft, maar ook omdat je mensen gaan reageren. Wanneer dat gebeurt ga je ook met andere ogen naar je bedrijf kijken. Je gaat wat jij kunt geven meer en meer aansluiten op wat jouw mensen werkelijk nodig hebben. Zo groeit je business. Hoe beter jij aansluit, hoe liever ze met je werken. Dat maakt je nog zekerder. En dat straal je uit. Meer over dit onderwerp en over wat bloggen met jou als persoon doet lees je in: Content schrijven. Wat doet dat met jou?
  1. Je bouwt een band op met je mensen: je mensen gaan van je houden
    Door je blog onderdeel te maken van je contentstrategie en daarin steeds interessante informatie te delen, raken je mensen door jouw gecharmeerd. Je geeft goede informatie, tips en adviezen. Daar kunnen ze wat mee. Ze lezen graag vaker van je. Volgen je graag ook op andere kanalen. Je blog is steeds als een cadeautje. Ze willen graag contact met je. Gaan reageren. En gaan door al die input uiteindelijk heel graag verder met jou. Ze groeien namelijk onbewust met jou mee.
  1. Je hebt input voor alle contentvormen die je maar bedenken kunt
    Een blog kan meteen een script worden voor een video op Youtube of een podcast. Kan de basis zijn van een Instagram Live of Facebook Live. Alinea’s uit je blog zijn interessant om te posten op je social media kanalen. Uit een blog kun je er meerdere halen als je wil. Daar zoek je dan de passende afbeeldingen bij.

Terwijl jij dus je business blog gaat bouwen/vullen op je website, gaat het aan verschillende kanten stromen. Precies dat alles bij elkaar maakt jou zo aantrekkelijk voor jouw mensen …


Op 1 december organiseer ik de workshop ‘Jouw 2021-(Content)plan. Je maakt in een dag je plan voor volgend jaar. Welke content ga je maken? Waarop ga je die baseren? Wanneer kun je dat het beste doen? Het komt allemaal aan bod. Door je plan nu al te maken, creëer je rust en ruimte in de laatste maanden van het jaar én weet je precies hoe jij 2021 aan gaat vliegen om succes te behalen.

Meer informatie en meedoen? Er zijn 8 plekken vrij. Klik op de knop hieronder!

 

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Gratis e-book om je creativiteit te boosten

gratis e-book marianne canters schrijfcoach blogexpert
Elke week (schrijf)inzichten en (ondernemers)inspiratie ontvangen? Schrijf je dan in voor Mariannes Mail

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: