Waarom Instagram Stories?

Waarom Instagram Stories?

Ik ben gek op Instagram Stories, zoals je misschien wel weet. De hele dag kom ik daar zo ongeveer voorbij (en ik kijk er ook graag naar). Maar waarom doe ik dat dan? Waarom vind ik de Instagram Stories zo’n krachtige tool? Waarom (en wanneer) zou ik jou adviseren dat ook te doen?

Even kort voor zij die de stories niet kennen. Als je een instagram account hebt, kun je door op de profielfoto van iemand te tikken, kijken naar wat deze persoon leuk vindt om aan jou en andere mensen te laten zien. Op Facebook komen er ook stories voorbij. Binnen Messenger en bovenaan je tijdlijn, daar zie je ze in rechthoeken staan. YouTube en LinkedIn zijn er ook aan begonnen. Dus denk maar zo: dat is niet voor niets!

5 redenen waarom Instagram Stories zo goed werkt (voor jou)

 

 

 

1. FOMO

De stories zijn een fantastische FOMO-tool. Fear Of Missing Out. Als mens zijn we erg nieuwsgierig naar wat anderen doen. De stores geven ons 24 uur lang een inkijkje bij iemand anders. Daarmee bedoel ik: een storie blijft 24 zichtbaar, daarna is die weg. Daar ligt het ‘verslavingsgevaar’. Je zou maar iemand ontdekken die echt super leuke en interessante informatie deelt. Straks mis je nog iets: het is maar 24 uur online!
Van jou als ondernemer uit bezien: een fijne tool om te laten zien wat er bij jou op je bedrijf en in je leven gebeurt, waarbij anderen op die manier gaan zien wat jij kunt betekenen voor hen. Een showcase voor jou en je bedrijf dus.

2. Een vast publiek dat groeit

Maak jij dus stories, dan zul je een groep mensen naar je toe gaan trekken die dat graag stories kijkt en aanhaakt op wat jij vertelt. De FOMO-kracht erachter, samen met het feit dat jij daar interessant en leuk bent, zorgt dat zich een vaste fanbase vormt, die met nieuwe volgers ook gewoon groeit. En die fanbase, lieve ondernemer, dat zijn allemaal mogelijke (toekomstige) klanten …

3. De contactdrempel wordt verlaagd

Door de stories van iemand te volgen en regelmatig in zijn/haar ondernemende leven te kijken, ga je die persoon ook steeds beter kennen. Als ik jou ga volgen daar, zie ik steeds meer van jou. De kans dat ik ga reageren dat ik het leuk vind wat ik zie, is groot. Dat ik ga antwoorden op een vraag die je stelt, is groot en dat ik je een bericht stuur omdat ik meer wil weten van jou en wat je doet, is ook groot. Er ontstaat oprecht contact waardoor de drempel iets van mij aan jou te laten horen omlaag gaat. Jij komt dichterbij.

4. Leren van je publiek

Instagramstories heeft verschillende – grappige – functies die je helpen om je publiek vragen te stellen, een poll in te vullen of een quiz te laten doen. Door die slim in te zetten, kun je allerlei interessante weetjes verzamelen: die jij weer handig kunt inzetten voor de content die je deelt bijvoorbeeld.

5. Oefentool voor jou

De stories zijn een geweldige oefentool. Ze stellen je in staat om korte filmpjes te maken en foto’s – van jezelf natuurlijk ook. Het allerliefst kijken we naar mensen toch? Dat geldt ook voor jouw publiek. Tuurlijk zien ze ook graag waar je werkt, je uitzicht en wat je aan doen bent, maar jou ook. Een mooie manier om te wennen aan jezelf in beeld te brengen – wat binnen je online marketing anno nu echt onmisbaar is.
Tijd om te oefenen dus!

Heel benieuwd. Gebruik jij de stories ook al?
Deel je account gerust in een reactie onder dit blog.

Lieve groet, Marianne
PS: watch and learn. Wil jij dit oppakken voor jouw marketing? Volg mij dan op Instagram Ik neem je daar heel graag mee. Kijk alleen al om te ontdekken hoe ik het doe, zodat jij het ook toe kunt passen voor jou, met jouw eigen accentjes dan.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Gratis e-book om je creativiteit te boosten

gratis e-book marianne canters schrijfcoach blogexpert
Doelstellingen vierde kwartaal

Doelstellingen vierde kwartaal

Doelstellingen vierde kwartaal Het gaat beginnen: Q4. Oftewel het vierde kwartaal. Heb jij al je doelstellingen geformuleerd? Passend bij het plan dat je maakte voor 2020? Aangepast naar aanleiding van de Corona-situatie? Want er is natuurlijk wel veel veranderd na we...

Elke week (schrijf)inzichten en (ondernemers)inspiratie ontvangen? Schrijf je dan in voor Mariannes Mail

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: