Waarom online zichtbaar zijn zo lastig en tegelijk krachtig is: omdenktip

Waarom online zichtbaar zijn zo lastig en tegelijk krachtig is: omdenktip

In dit blog vertel ik je waarom online zichtbaar zijn zo lastig is en waarom het online zichtbaar zijn zo krachtig is. Ik vertel je ook wat je kunt doen om ervoor te gaan zorgen dat je veel meer online zichtbaar wordt. Want het online zichtbaar worden, zijn en blijven is hetgeen ervoor kan zorgen dat je een hele mooie stroom aan fijne klanten krijgt. En de omdenktip die ik je geef, kan je hierbij zeker helpen.

Waarom is online zichtbaar zijn lastig?

Eerst waarom het lastig is. Online zichtbaar worden betekent dat je van jezelf gaat laten horen, laten lezen en laten zien. Aan mensen die je helemaal niet kent. En dat kan lastig zijn. Vergelijk het met uitgenodigd zijn op een feestje, en je kent alleen de gastvrouw. Het moment dat je naar dat feestje gaat en je kent dus verder niemand, dan kun je je behoorlijk ongemakkelijk voelen, toch? Ik zeker wel, in ieder geval. Online zichtbaar zijn gaat om hetzelfde gevoel, en dan misschien zelfs nog een tandje erger. Want je krijgt ook nog eens – als je zo links en rechts om je heen kijkt – het idee dat dat je op dat feestje niet alleen moet gaan roepen wat je doet, maar ook dat je daar goed in bent. Dat heb je nooit ergens geleerd. Waarschijnlijk leerde je je meer op de achtergrond te houden.

Op zo’n feestje heb je altijd mensen die fantastische verhalen vertellen, waarbij iedereen aan de lippen hangt. Ze stellen vragen en de antwoorden komen vol enthousiasme naar ze terug. Dat zie jij ook gebeuren in de online wereld om je heen. Collega’s in de markt die zich laten zien, vol enthousiasme, die interessante content delen en die een grote schare aan fans hebben die reageren op alles wat zij online laten zien. Hoe meer je naar ze kijkt, hoe onzekerder je wordt.

Online zichtbaar zijn is als gast op dat feestje zijn. En precies dat is wat het lastig maakt.

Waarom is online zichtbaar zijn krachtig?

En nu laat ik je omdenken. Want als je dit gevoel, vanuit het voorbeeld dat ik gaf herkent, wil ik dat je het vanaf nu anders bekijkt. Want ergens is het gast op dat feestje zijn, helemaal niet zoals het is.
Online zichtbaar zijn is het feestje geven, het is waar jij de gastvrouw bent! Jij nodigt je mensen uit om op jouw feestje te komen, en dat betekent dat de regie in handen ligt van jou. En niet van de mensen die daar zijn.

Jij geeft de input, jij stelt de vragen, jij vertelt de verhalen, waarbij je vooral je gasten van dienst bent. Je helpt ze vooruit. Je inspireert ze. Je motiveert ze. Je laat van je horen, van je lezen en van je zien om je gasten op hun gemak te stellen. Om ervoor te zorgen dat ze zich thuis voelen bij jou. Dat is wat is het is. En als je dat als uitgangspunt voor jouw online zichtbaarheid en steeds bedenkt dat je niet op het feestje van anderen bent, maar dat anderen op het feestje komen van jou, dan is dat waar het krachtig wordt.

Het online zichtbaar zijn is lastig, en tegelijk krachtig, als je het vanaf nu anders bekijkt.

Nodig je mensen uit op jouw feestje, en laat dat het uitgangspunt zijn. Ga content delen en laat je niet verleiden om steeds op bezoek te gaan op de feestjes van anderen. Anderen waarvan je denkt, goh, ik zou willen dat ik dat zo kon doen.

Dat kan je namelijk ook. Als je maar die gastvrouw bent.

Op 25 februari start ik met een nieuwe groep ondernemers te coachen bij het inzetten van hun (online) marketing. Wil je meedoen? Kijk dan op Makkelijke Marketing en meld jezelf meteen aan. Ik leer je hoe jij die fijne gastvrouw gaat zijn.

Lieve groet, Marianne

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Instagram Stories: waarom?

Instagram Stories: waarom?

Instagram Stories: waarom? Als je nog geen Instagram Stories in je marketingstrategie hebt opgenomen, omdat je je daar nog niet bewust in hebt verdiept, dan ga ik je nu 9 redenen geven waarom ik je adviseer dat wel te doen. Allereerst; ik ben groot fan. Ik maak al een...

Mariannes Mail: bloedeerlijk over ondernemen en het leven, over marketing en over schrijven. Ontvangen? Schrijf je dan meteen in:

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld:

Voor meer inspiratie volg je mij op: