Wachten tot je aanbod staat of start before you are ready?

Wachten tot je aanbod staat of start before you are ready?

In onlinemarketingland bestaan twee stromingen. Een stroming geeft aan: zorg dat je productaanbod online helemaal staat vóór je iets gaat doen. De andere stroming roept: start before you are ready. Wat is nu mijn advies in deze en hoe pak je dat dan aan?

Het is natuurlijk een topcombi. Een praktijk (of winkel) met klanten die je in praktijk helpt of een andere ‘offline’ inkomstenstroom én een online inkomstenstroom van klanten, die je – groepsgewijs – online helpt. Bijvoorbeeld met een online training die ze kunnen volgen. Of iets anders wat goed bij ze past.

Eerst een online aanbod bouwen …

Maar: wat past dan goed? Inderdaad zo’n online programma? Of toch een e-book? Of horen die nu bij elkaar? En moet dat e-book dan gratis? En hoe zit het met die mails erachter? Die funnel? Want dat moet dan ook allemaal wel in orde zijn. En hoe kun je alles goed op elkaar laten aansluiten?

Ja, als je allemaal van deze vragen hebt waar je antwoord op wil hebben, dan is het zeker eerst even zoeken. Als je de antwoorden dan hebt, kun je aan het maken slaan. Super gaaf om te doen, dat zeker. Als je van creëren houdt. En anders heb je anderen die dat voor je kunnen doen. En zo ga je dan aan de slag. Vanuit wat jij denkt dat jouw mensen, jouw toekomstige klanten nodig hebben. Waar zij blij van worden.

… en dan pas jezelf en je bedrijf laten zien?

Wanneer het af is moet je het een podium gaan geven. Online vertellen dat het er is. Maar ja, ook dat is weer een ding. Want hoe doe je dat dan? En durf je dat wel? Want dan moet je jezelf ook nog eens laten zien. En van je laten horen. En dat is dan ook weer zoiets …

Heb je al die tijd en energie gestoken in de prachtige onlinemarketinglijn, sta je alsnog stil. Want ja, wat dan?

Wanneer je eerst alles klaar wil hebben voor je door gaat pakken op die zichtbaarheid, kan het zijn dat dit hét struikelblok wordt. En dat is echt heel zonde. Precies daarom ben ik van het kamp: ‘start before you are ready’.

Voordelen van ‘Start before you are ready’

Het moment dat jij beslist jezelf online te laten zien, is dat wat je ook gaat doen – wat mij betreft. Er is meer dan genoeg te vertellen namelijk: je hebt al dat bedrijf! Er gebeurt al een heleboel bij je. En dat is je contentbron. Natuurlijk ga je bezig met het ontwikkelen van een online lijn die ook klanten uit andere delen van het land kan helpen. Ook dat is al een contentbron. Je neemt de mensen hier al in mee. Je laat zo nú al zien dat jij er bent en waar je mee bezig bent. De kans dat mensen zeggen: ‘Ik stap in de auto en maak dus graag een afspraak’, is dan ook al aanwezig. Mensen leren je kennen. Zien wat je doet. Welke kennis je hebt. Waar je mee bezig bent. Worden nieuwsgierig. En stappen – als ze niet eerder komen – alsnog in op wat je straks online te bieden hebt.

Nog een voordeel: het moment dat jij gaat delen, maken mensen niet alleen kennis met je, maar je gaat ook feedback krijgen. En dat is fijn omdat dat jou weer input geeft voor content die je kunt delen. Die feedback laat jou zien wat bij je mensen speelt. Je leert zo je mensen nog beter kennen en zij jou. En jij kan ondertussen ook gewoon werken en wennen aan het online zichtbaar zijn. Een bijkomend voordeel dus. Wanneer je online producten klaar zijn, is het vertellen hierover ook niet iets waar je dan ineens voor komt te staan.

Conclusie: start before you are ready heeft aardig wat voordelen, zoals je ziet. Ga je eerst werken aan je aanbod en jezelf dan pas écht laten zien, dan duurt het lang voor de online stroom op gang komt. En dat is niet wat je wil. Helemaal niet in deze tijd.

Denk jij ook over dat online stuk? Of ben je er al mee bezig, maar worstel je met vragen over hoe je dat dan allemaal aan kunt of moet pakken om er zichtbaar mee te zijn? Dan is het tijd om een strategisch plan te maken. En dat doe je met een VIP-dag Contentstratgie. Meer informatie vind je hier.

Schuif jij bij mij aan tafel? Ik ga graag met je aan de slag!
Lieve groet, Marianne

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Gratis e-book om je creativiteit te boosten

gratis e-book marianne canters schrijfcoach blogexpert
Elke week (schrijf)inzichten en (ondernemers)inspiratie ontvangen? Schrijf je dan in voor Mariannes Mail

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: