Wanneer ben je expert?

Ik zat net te denken: wanneer ben je nu eigenlijk expert? Of een specialist?
Moet je HBO+ zijn en meer dan 20 jaar ervaring hebben op een bepaald gebied (net als ik)? Ben je een expert als je je een jaar lang enorm verdiept ergens in? Of ben je een expert als je mensen ergens heel goed mee kunt helpen en ze heel veel waarde biedt?

Succesvol ondernemende vrouwelijk experts

Ik volg al een hele periode een aantal succesvol ondernemende vrouwen op de voet (online), van verschillende leeftijden. Waarbij ik van een van deze vouwen kan zeggen dat ze een echte Instagramexpert is, de ander is expert op het gebied van online marketing in de breedste zin van het woord, nog andere lady heeft video als key, maar vertelt vooral veel over haar ondernemerschap en de kwetsbare kant daarvan. Een vierde dame is gestart als journaliste, heeft in korte tijd een geweldig bedrijf opgebouwd en laat jou bijna precies zien hoe ze dat doet. Een expert in ondernemerschap, zo zie ik haar.

Wat doen ze dan?

Binnen een jaar tijd heb ik verschillende van deze dames, die alleen zijn begonnen, mensen aan zien nemen. Ik heb ze als persoon zien groeien en steeds meer ambities waar zien maken. Wat een kracht! Tenminste, zo voelt dat voor mij. Wat zij laten zien is dat het laten groeien van je bedrijf echt waar te maken is, wat je expertise ook is.
Ik heb heel veel overeenkomsten gevonden, die deze totaal verschillende dames hebben. En 6 van deze overeenkomsten, 6 van deze geheimen, komen later deze week in een nieuw blog online.

Wat deze dames gemeen hebben, en nog een aantal anderen succesvolle inspirerende lady’s die ik hierboven niet als voorbeeld heb gegeven, is dat zij een ding elke dag hetzelfde doen: content maken en delen. E-L-K-E D-A-G. En zij hebben lang niet allemaal 20 jaar ervaring. Ze hebben allemaal een verschillende achtergrond. Maar dat maakt ze wel tot expert: zij laten zien wat ze in huis hebben en delen wat ze weten met jou. Omdat ze ook jou oprecht willen laten zien dat het kan en omdat ze hiermee ook jou willen boosten.

Op heel veel of bijna alle socialmediakanalen komen ze voorbij. En iedere keer weten ze weer iets nieuws te brengen en te vertellen. Van alle dames zeg ik gerust dat wat ze bieden, daadwerkelijk van waarde is. Inspirerend. Tegelijk houden ze je daarmee onbewust een grote spiegel voor. Want: hoe doe jij dat dan? Wat doe jij met jouw kennis en de boodschap die jij hebt?

Goede content geeft kracht

Een van de belangrijkste overeenkomsten is dus content maken. Wat ik zei: elke dag.
Content, goede content, geeft waarde. Goede content geeft kracht. Content die je deelt; waarbij je jezelf en je bedrijf laat zien, moet precies dat doen: kracht geven. Aan jou en je bedrijf en daarmee aan de mensen die jij helpen wilt.

Op 29 en 30 juni organiseer ik daarom een Contentweekend. Ik weet dat niet iedereen het even gemakkelijk vindt om met content aan de slag te gaan. Ik help je tijdens dit weekend daarbij. Want dat is mijn kracht. Ik ga inhoudelijk meedenken over wat jij met jouw mensen, jouw toekomstige klanten, kunt delen en hoe je dit dan kunt doen. Dit Contentweekend is een compleet nieuwe opzet. Ik heb dan ook maar plaats voor 4 deelnemers. Na dit weekend heb jij voor maanden content klaar; je weet waar je aandacht aan kunt geven en waar jouw mensen blij van worden. En dat is wat je gaat doen de tweede helft van dit jaar: met jouw content mensen blij maken, waardoor zij graag gaan werken met jou.

Omdat dit de eerste keer is, is de prijs ook erg laag.
Jouw investering voor deze 2 dagen inclusief 2 x lunch en 1 x diner, onbeperkt koffie en thee en lekkers: 267 (excl. btw) p.p. De waarde die ik je geef, ligt echt vele malen hoger.

Meedoen? Het kan nog. Stuur me meteen een mail of neem even telefonisch contact op: 06-42515104. Locatie Contentweekend: De altijd charmante en inspirerende Keukentafel in Geldrop (bij Eindhoven).

Zie ik je daar?

Liefs
X
Marianne
PS: Wie zijn deze inspirerende lady’s waar ik in dit blog naar verwijs dan?
Ik noem ze even in random order: Zarayda Groenhart, Anne Raaymakers, Amber van Leeuwen, en Charlotte van ‘t Wout. Maar er zijn er nog meer natuurlijk, en niet alleen in Nederland. Check ook Marie Forleo en Amy Porterfield eens uit.
Wat denk je: zou jij de volgende leading lady kunnen zijn?

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

marianne canters coach online ondernemen geldrop-min

Inspiratie op Facebook?

Categorieën

Delen met:

Gratis e-book om je creativiteit te boosten

gratis e-book marianne canters schrijfcoach blogexpert

gratis: mariannes mail

Elke week geprikkeld worden met inzichten die jou als schrijver en ondernemer helpen groeien? Dat kan.
Je hoeft je alleen maar even aan te melden:

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: