Wat kun jij in de mini lockdown WEL doen?

Wat kun jij in de mini lockdown WEL doen?

Als zzp’er wil je graag dat alles stroomt. Je klanten, je omzet, je content. Leuke opdrachten. Maar in deze mini lockdown kan dat echt anders voelen. En oprecht anders zijn. Omdat de deuren van jouw bedrijf zijn gesloten, en jouw klanten letterlijk niet meer bij je naar binnen kunnen bijvoorbeeld. Een rechtstreekse bedreiging van je inkomsten. En misschien zelfs voor de tweede keer.

Een mini lockdown waarvan we niet weten die verder gaat verlopen. Weer teruggewezen op onszelf. Mensen die de hand op de portemonnee gaan houden omdat ze niet weten wat de toekomst brengt. Het is logisch. Niet anders dan dat.

Tijd om creatief te worden

Je moet dus creatief worden. Want die mini lockdown betekent niet alleen iets voor jou, maar ook voor jouw klant. Niet alleen jouw wereld is veranderd, maar die van hem/haar ook. En precies daar kunnen jouw kansen liggen.
Daarom in dit blog 5 vragen die je helpen om je business eens op een andere manier te bekijken. En om te zien of jij met je business een (tijdelijke) switch kunt maken. Niet dat je het over een andere boeg moet gooien, maar misschien ontdek je iets waarmee je je klanten alsnog van dienst kunt zijn en misschien zelfs omzet genereert.

  1. Als het over jouw bedrijf gaat. Wat missen jouw mensen het meeste van wat je nu niet kunt bieden?
  2. Wat zijn de gevoelens die nu bij jouw mensen het meeste overheersen? Noem er twee.
  3. Welke expertise of producten heb jij in huis die kan helpen de situatie (gevoelens) te verbeteren?
  4. Zou je die expertise/producten op een andere manier kunnen inzetten voor je mensen dan je tot nog toe hebt gedaan?
  5. Je mensen zijn op bepaalde manieren aan huis gekluisterd. Hoe kun jij met jouw expertise/producten iets bijdragen aan hun thuissituatie?

 

Het kan zijn dat 1 niet per se bij jou van toepassing is. Pak dan de andere vragen. Neem hier even de tijd voor. Pak pen en papier, schrijf de vragen over en schrijf alles op wat in je opkomt.

Neem daarna even afstand en kijk goed naar alle antwoorden. Hoe zou je die antwoorden in een product of dienst kunnen verpakken? Eventueel online, ook al ben je dat niet in eerste instantie gewend?

Laat je niet afremmen door aannames. Dit is de creatieve brainstormfase. Het moment dat je je meteen laat afremmen door stemmen in je brein die zeggen: dat doen ze toch nooit, daar hoef je echt niet aan te beginnen – stopt je creatieproces. En dat is wat je nu niet wil. Dit is een fase waarin je gaat omdenken. Met andere ogen gaat kijken naar je passie en expertise en hoe je die op andere manieren naar de voorgrond kunt brengen. De volgende stap is het realiseren van de inzichten die je uit deze brainstorm kreeg: inzichten die aangeven wat je in deze mini lockdown wel kunt doen. En ook hier: er kan echt veel meer dan je denkt.

Ik ben heel benieuwd. Welke inzichten gaven de antwoorden op deze vijf vragen jou?
Laat je het weten in een reactie?

Lieve groet, Marianne

PS: vind je het lastig om op deze manier boven je bedrijf uit te stijgen en te kijken naar mogelijkheden? Doe dan mee met de Deep Dive. Met de Deep Dive neem je een duik in je ondernemerschap en help ik je juist door de duik ook van afstand te kijken naar waar je nu staat en waar je met je bedrijf naartoe wilt. Meer informatie en inschrijven: Deep Dive

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Gratis e-book om je creativiteit te boosten

gratis e-book marianne canters schrijfcoach blogexpert
Elke week (schrijf)inzichten en (ondernemers)inspiratie ontvangen? Schrijf je dan in voor Mariannes Mail

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: