Je weggever onder de aandacht brengen

Je weggever onder de aandacht brengen: hoe doe je dat?

Al eerder schreef ik een blog over de weggever. Daarbij is ook dit onderwerp van belang: het onder de aandacht brengen van die weggever. De weggever wordt gezien als de Holy Grail, lijkt het wel. Maar dat is die niet: zolang het alleen bij die weggever blijft. Het kan pas een Holy Grail worden, als je alles rondom de weggever ook goed geregeld hebt.

Mensen moeten namelijk ook weten dat jij een weggever hebt. Daarnaast is ook ‘nazorg’ van belang. Het is dus de combinatie: Vóór de weggever – De weggever – Ná de weggever die er een succes van maakt.

In dit blog geef ik je 8 manieren om te laten weten aan jouw mensen dat je een weggever voor ze hebt. In het blog dat morgen verschijnt, vertel ik je waar je aan moet denken als mensen eenmaal je weggever hebben aangevraagd.

Waarom ook alweer een weggever?

Er zijn twee redenen waarom je een weggever kunt maken en aanbieden.
1. Ervoor zorgen dat je mensen een idee krijgen van wie jij bent en welke kwaliteit jij te bieden hebt.
2. Het opbouwen van een maillijst: een lijst met e-mailadressen van mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn in wat jij kunt betekenen voor hen. Deze mensen kun je – als je alles netjes hebt geregeld volgens de privacyregels – regelmatig een nieuwsbrief sturen om te vertellen wat je allemaal te bieden hebt.

Terug naar waar het in dit blog om gaat. Wanneer je dan een weggever hebt gemaakt, is het van belang die onder de aandacht te brengen van de mensen voor wie die weggever (en dus jij) interessant kan zijn.

Hoe breng je je weggever onder de aandacht? 8 manieren

  1. Je maakt een speciale pagina aan op je website met aandacht voor je weggever. Daarbij geef je vooral aan waarom die weggever voor jou mensen een must have is, zodat zij die graag bij je aanvragen.
  2. Geef aandacht in de eerstvolgende blogs aan de weggever. Leid in je teksten naar de weggever toe zodat de mensen warm worden tijdens het lezen en uiteindelijk je weggever willen hebben.
  3. Geef aandacht op je socialmediakanalen aan de weggever: maak er posts over of schrijf berichten die naar het graag willen hebben van je weggever leiden.
  4. Adverteer met je weggever. Een advertentie op Facebook (en Instagram) kan heel veel inschrijvingen brengen. Als je niet weet hoe dit werkt is het wel slim om óf een expert te raadplegen of een training te volgen.
  5. Bied de weggever aan, aan iedereen die al op je maillijst staat: vertel over die nieuwe weggever dus.
  6. Plaats een pop up op je website waarin je de aangever ook aanbiedt. Liefst een pop up die verschijnt als mensen je website willen verlaten. Dan heb je ze even de kans gegeven je website te verkennen zonder die pop up in hun gezicht te gooien.
  7. Onderin je reguliere e-mailhandtekening: geef aan dat je een gave weggever hebt (niet zo, maar bijvoorbeeld: ‘Ken jij de 8 manieren om je weggever aan te bieden al? Met dit e-book weet jij hoe je ervoor zorgt dat niemand jouw weggever nog wil missen. Download het meteen.’ Met natuurlijk de link naar de downloadpagina.
  8. Heb jij een business blog waar je regelmatig blogs op publiceert? Geef het dan ook aandacht in de zijbalk van je blogpagina.

Voilá. 8 manieren om je mensen te laten weten dat jouw weggever er is. Dat zij met jouw weggever geholpen kunnen worden. In het volgende blog vertel ik je doet (en dus geregeld moet hebben) nadat jouw weggever is gedownload.

Heb jij een weggever? En wordt die al gedownload? Deel jouw pagina met je weggever gerust onder dit blog in een reactie.

Lieve groet, Marianne

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Gratis e-book om je creativiteit te boosten

gratis e-book marianne canters schrijfcoach blogexpert
Elke week (schrijf)inzichten en (ondernemers)inspiratie ontvangen? Schrijf je dan in voor Mariannes Mail

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: