Welke elementen bepalen of jij succesvol marketing voert?

Welke elementen bepalen of jij succesvol marketing voert?

Er zijn twee elementen van belang die bepalen of jij wel of niet succesvol je marketing voert. In dit blog geef ik je aan welke twee elementen dit zijn. Ik kom meteen to the point.

1: Je planning

Dit eerste punt valt uiteen in twee delen. Het eerste deel is tijd voor je marketing opnemen in je planning. Bewust. Op die dag en tijdens die uren ga jij werken aan je marketing. Het tweede deel is: je hieraan houden. Er niets anders tussendoor laten komen. En dat is vaak waar het fout gaat.

Even voor jou toch een belangrijk verschil naar voren laten komen. Ben jij een ondernemer met een winkel waar jij gewoon de hele dag staat te werken, of heb je een kroeg? Ben jij een ondernemer met een praktijk waarbij je de hele dag klanten of cliënten ontvangt? Dan is deze voor jou het meest lastig. Want werken aan een blog of socialmediaberichten schrijven en steeds ervan af moeten door binnenkomende klanten is wel een ding. Het komt er dan op neer te gaan plannen wanneer het wel kan. En ja, dat kan betekenen dat je uren zou kunnen plannen dat je ‘normaal’ voor de tv hangt. Of dat je uren inplant in je praktijk waar je geen klanten ontvangt. Niet vervelend bedoeld hoor. Maar hier gaat het om wat jij prioriteit geeft en hoe strikt jij je aan je agenda houdt. Als jij vrijdagmiddag inplant voor je marketing en er belt een klant die dan graag door jou geholpen wil worden, kun je ook aangeven: helaas, op maandag kan wel. Deze klant wil graag bij jou zijn, anders belt die niet. En hoe jammer die het ook vindt, je klant gaat echt wel naar de maandag of overleggen over een andere datum dat die kan. Lukt het je echt niet, dan kun je altijd uitbesteden. Marketing voer je omdat je je bedrijf graag bloeiend wil houden of nóg bloeiender wil maken. Daarom is het consistent oppakken van je marketing van belang, wil je paniekmarketing – omdat het rustig wordt – voorkomen.

2: Uitstellen van jezelf laten zien (niet meer doen dus)

“Ik weet niet wat het is. Ik denk dat ik het nog wat meer moet voelen.” Als intuïtief ondernemer weet ik als geen ander wat je hiermee bedoelt. Maar … voelen start niet met wachten op wat je gaat voelen. Of stilstaan om te voelen of het goed voelt. Want voor je het weet zijn er weken voorbij! Voelen start met het doen. Bij het zetten van de eerste stap ga je écht voelen en ervaren. Ja, dit is het, dit is de goede weg. Of nee, dit is het niet helemaal, ik ga wat bijsturen en dan weer voelen en ervaren. Het gevaar in voelen is dat je jezelf tot stilstand brengt. En ja, ik weet dat er nu intuïtieve ondernemers opspringen en weerstand voelen … maar vraag je eens af waarom je die voelt?

In de diepere laag heeft het te maken met angst. Angst om afgewezen te worden. Om door de mand te vallen. Niet goed genoeg te zijn. Angst dat het niet gaat werken. Iets te doen wat je niet gewend bent. En zelfs de angst voor succes. Want wat nou als jij een blog schrijft of een socialmediabericht plaatst dat heel veel reactie levert? Of dat meerdere klanten naar je brengt? Wat als je dat niet aankunt in de praktijk? Wat als het te veel klanten zijn? Wat als hun verwachtingen veel hoger zijn door wat jij hebt gezegd in je marketing en je die verwachtingen niet waar kunt maken?
Wow, dat zijn nogal wat beren op de weg. En die beren stellen het jezelf consistent laten zien uit. Hier is dus wel een weg te gaan. Met ook één antwoord. Ga het doen. Door het te doen zal het zich aan je bewijzen. Alleen door het te doen kun je ontdekken of de beren gelijk hebben of niet. En ik durf je te zeggen dat ze dat niet hebben.

Hoe fijn zou het zijn om dit aan te pakken met een coach? Die je hierbij ondersteunt? Die je kunt appen? Advies kunt vragen? Meeleest met wat je schrijft? Samen met jou je positionering vormgeeft in woorden die ertoe doen? Ik coach je hier graag bij. Zodat jij het uitstellen van jezelf laten zien geen prioriteit meer geeft. En het dus gaat doen. Met een fijne planning. Of zoals ikzelf; vanuit flow.

Meer weten? Check Meaningful Marketing: het 1 op 1 traject. En vraag meteen jouw call aan.

Lieve groet en ik spreek je graag!

 

Marianne

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Mariannes Mail: bloedeerlijk over ondernemen en het leven, over marketing en over schrijven. Ontvangen? Schrijf je dan meteen in:

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld:

Voor meer inspiratie volg je mij op: