Woorden geven aan je missie

Hoeveel aandacht geef jij aan jouw missie?

Je missie. Je missie is dat speciale gevoel dat je had toen je je bedrijf startte. Je wilde iets neerzetten van betekenis. Een bedrijf zijn van betekenis. Maar misschien, met alles wat bij het runnen van een bedrijf komt kijken, is die missie (met dat gevoel dat jij erbij had) wat naar de achtergrond gegaan. Herken je dat?

Terugdenken aan die missie van toen – als je die had …

Toch is het fijn om regelmatig terug te denken aan die missie. Hoe formuleerde je die toen ook alweer? Heb je die ooit eerder opgeschreven? Pak die beschrijving van toen er weer eens bij. Klopt die nog? Of is je missie inmiddels wat veranderd?

Misschien heb je nooit eerder bewust stilgestaan bij het formuleren van je missie.
Was het gewoon dat gevoel, een stiekeme gedachte dat je iets moois kon betekenen voor anderen. Zonder daar echt woorden aan te geven. Waarom zou je die missie op die manier bewust woorden moeten geven?

Woorden geven aan je missie

Je missie is de motivatie achter je bedrijf. Het zegt wat je met je bedrijf wil bijdragen. Waarom het bedrijf bestaat. Je missie is het gedachtengoed dat ervoor zorgt dat je goede keuzes maakt, dat je de goede koers blijft varen, ook als het wat minder goed gaat. Door steeds op je missie terug te pakken, weet je: daar doe ik het voor. Dát is wat ik wil betekenen met mijn bedrijf. Dát is de voetafdruk die ik achterlaat als ik er niet meer zou zijn. (Dat laatste is een toevoeging van mijzelf, maar voor mij voelt mijn missie ook zo.)

Ben je als zzp’er niet te klein voor een missie en om daarover te vertellen?

Nee, zeer zeker niet. Ik begrijp wel dat je je dit zou kunnen afvragen. Het praten over een missie (en visie) bij grotere bedrijven is van belang: medewerkers moeten zich goed voelen bij die missie. Zij moeten zich vanuit hun buik betrokken voelen. Door bij te dragen aan die missie hebben ook zij het gevoel van betekenis te zijn. Maar jij bent zzp’er, dus die betrokkenheid van medewerkers is helemaal niet van toepassing.

Je missie zegt wel alles over de betrokkenheid van jou als eigenaar van je bedrijf. Het zegt iets over de kwaliteit die jij biedt. Over jouw servicelevels. Over ‘jouw opstaan’: het is de reden waarom jij elke dag weer uit je bed springt om aan het werk te gaan. Het is jouw WHY, zoals Simon Sinek het zo mooi zegt.

Jouw missie kan de reden zijn waarom klanten zich tot jou aangetrokken voelen. Omdat zij weten dat jij een bepaalde missie hebt die meespeelt bij alles wat jij voor hen doet. Die missie kan ervoor zorgen dat zij niet kiezen voor die ander, maar voor jou.

Tijd om je missie woorden te geven!

Dus, terug naar de vraag die ik je stelde in het begin.
Hoeveel aandacht geef jij aan je missie? Wat is die missie of wat was die missie die je toen voelde ook alweer? Staat die op je website? Welke woorden geef jij eraan?

Mooi om eens een paar uur aan te wijden. Je missie (her)formuleren. En wanneer je daar toch mee bezig bent, kijk ook eens meteen hoe die een aparte, speciale contentlijn kan zijn om aandacht aan te geven op social media en in je blogs. Mooi om het komende jaar mee in te gaan bijvoorbeeld …

Wil jij toch aan de slag met jouw 2021-(Content)plan? Dan heb ik een prachtige workshop voor je. In die workshop ga je samen met mij werken aan jouw 2021-Contentplan. Aan het einde van de dag weet jij wat jij komend jaar aandacht gaat geven op zo’n manier dat het bijdraagt aan jouw doelstellingen van komend jaar. Geef jouw blogs en social media komend jaar een doelgerichte boost en doe mee.

Klik op de knop onder dit blog.
Zie ik je bij mij in de ZoomRoom?
Lieve groet, Marianne

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Gratis e-book om je creativiteit te boosten

gratis e-book marianne canters schrijfcoach blogexpert
Elke week (schrijf)inzichten en (ondernemers)inspiratie ontvangen? Schrijf je dan in voor Mariannes Mail

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: