Zonder vastomlijnd marketingplan, toch doen omdat het zo voelt?

Zonder vastomlijnd marketingplan, toch doen omdat het zo voelt?

Een kijkje achter de schermen in dit blog. Dat leek me wel een mooi idee. Waarom? Zodat je weet hoe ik werk, en waarom ik dat zo doe. Deze week is de Business Reflectieweek. En serieus? De naam viel me pas een dikke week geleden in. De complete opzet zelfs ook. In dit blog vertel ik je meer over de kracht van start before you are ready en hoe dat zorgt voor rock ’n roll.

Waar het begon

Het startte allemaal wel langer geleden. Met het Tekstgericht Membership. Een membership dat alleen toegankelijk is voor ondernemers die eerder de Deep Dive of Makkelijke Marketing hebben doorlopen. Allebei cursussen die ik ontwikkelde, die aan de basis staan van je online zichtbaarheid. Ik ben namelijk van mening dat je van alles kunt doen dat hiermee te maken heeft, maar dat je dat pas iets kan brengen als je basis solide en op orde is. Je moet weten waar je mee bezig bent, wat je wil bereiken en voor wie je het doet, wil je qua online zichtbaarheid succesvol zijn.

In het Membership ben ik je back up. Ik denk met jou en je marketing mee, lees je teksten en kom steeds weer kietelen: hoe gaat het online? Daarnaast bedacht ik elk member te willen interviewen, omdat ze stuk voor stuk expert zijn op hun vakgebied. En ik bedacht, in het kader van online zichtbaarheid, dit dan live te doen. Online en via Facebook.

Terwijl ik dit idee in hun mailbox wierp, ontdekte ik het verband tussen de expertises. Want dat verband is er wel degelijk. Een verband dat weer super waardevol is voor jou. Daar dacht ik dus niet eerder zo goed over na. Het ging puur om te interviews. Maar voortschrijdend inzicht nam het over hier.

Toen december begon, speelde bij mij meteen het terug- en vooruitkijken weer een rol. Want dat doe ik bijna de hele maand lang, op papier en in mijn hoofd. Al 13 jaar! Nadat ik 13 jaar terug zo diep in de put kwam (ik raakte de bodem precies rond deze tijd), is december qua betekenis voor altijd veranderd. Ik weet nog exact hoe het 13 jaar geleden was, en juist daardoor is het terugkijken én vooruitkijken voor mij zo van belang.
Kijkend naar de expertises en de maand waarin we nu zijn, was ook die link dus snel gelegd.

Het rolt vanzelf, als je er maar mee begint

Zonder weken lang een plan voor te bereiden, kondig ik bij jullie data aan (start before you are ready), maak ik afspraken en schrijf ik de teksten die op dat moment nodig zijn. Ik pak op wat ik denk dat ik op een bepaald moment op moet pakken en dat werk ik uit. Video. Stories. Dit blog. Nieuwsbrieven. Het ontstaat allemaal gaandeweg het proces. Het moet er niet allemaal al vooraf zijn. Het rolt vanzelf, als je er maar mee begint.

Als ik dat niet zo zou doen, zou het nooit goed genoeg zijn om in de wereld te gooien. Dan zou dit nog beter moeten, en dat zou anders moeten en dat … voor ik ….
Dat remt dus alleen maar af! En als ik het afrem, hou ik het idee bij mij, en gaat er niets naar buiten toe. En dat is juist wat ik niet wil. Ik wil er graag voor je zijn. Jij toch ook?
Dus start before you are ready en dan rolt het vanzelf.

Wat als het dat niet zou doen?
Als het dat niet zou doen, wat ook gebeuren kan, dan zegt dat dat dit niet is wat past. En kom je terug op wat je plan was: dat is geen verlies, zeer zeker niet. Je doet nieuwe learnings op. Waarbij je gerust het volgende mag weten. Wat je bedacht had, dat paste wel, maar nog niet helemaal. Dan geef je het wat extra tijd, zodat je alsnog terugkomt met hoe je dan wel wil dat het is. Is dat tegenstrijdig? Nee. Dit is namelijk ondernemen vanuit gevoel. Vanuit passie. Ondernemen zoals het bij je past. En dat is wat jou en je bedrijf juist zo persoonlijk maakt. Wat het de kracht geeft, die alleen jij met je bedrijf kan hebben.

Deze week is het dus de Business Reflectieweek op de Facebookpagina van Tekstgericht.
Meer weten? Lees dan Reflecteren op je ondernemerschap en bedrijf

De hele week is gratis te volgen. Zodat je prachtige inzichten mee het nieuwe jaar in kunt nemen.
Doe je mee?
Lieve groet,
Marianne

PS: Elke ondernemer is anders. Het kan zijn dat start before you are ready en inspired action minder bij je past.
Zoek dan zeker andere manieren om ervoor te zorgen dat je (marketing)plannen wel het licht gaan zien. Bijvoorbeeld door een team om je heen te bouwen die je gaat helpen neer te zetten wat jij neerzetten wil.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

ContentClass 28 januari; Inspirerende teksten schrijven

Zoek blogs op categorie

Delen met:

Orde brengen in ideeën

Orde brengen in ideeën

Orde brengen in ideeën Als je eenmaal op de frequentie zit waar de contentideeën om de haverklap binnenvallen, dan kan dat best overwhelming zijn. Zoveel ideeën om in content uit te werken, maar so little time. Maar goed, je schrijft ze allemaal op. En wat dan? Ik...

Pit in je blog

Pit in je blog

Pit in je blog Hoe zorg je ervoor dat je pit in je blog krijgt? Niemand leest een lang blog helemaal door zonder dat het pit heeft. Wat is pit? Voor mij betekent pit dat het blog steeds opnieuw iets in de lezer raakt, waardoor hij echt door wil lezen. Iets wat steeds...

Elke week (schrijf)inzichten en (ondernemers)inspiratie ontvangen? Schrijf je dan in voor Mariannes Mail

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld: 

Privacybeleid

 

Voor meer inspiratie volg je mij op: